Vi måste klara alla kurser - även de minst viktiga kurserna (det är kanske logiskt att man måste göra det men det är ändå höga krav på samtliga kurser).
Biofysiken vid första året är det svåraste som de flesta failar på och får åka hem. Anatomi kan också vara svårt om man inte börjar tidigt.
Vi har slutprov (tenta) och där måste man fixa minst 60 - 70 %. Fixar man inte det är det omtenta och fixar man inte det så blir man kickad.
Man har inte hur många omtentor som helst heller utan det är bara 2. Sen är det ju så att programmet är rätt så svårt - dels för att ALLT är på engelska och dels för att lärarna kan vara lite otydliga många gånger. De går genom saker och ting väldigt snabbt och hinner man inte med så finns det inga kompendier som ni har utan man får ta med sig en kamera och fota så snabbt som möjligt.
Dock har vissa lärare till och med slagit mig i rekord vad gäller snabbheten med fingrarna

De byter sina powerpoint-slides SNABBARE än vad jag hinner med och fota och jag kan säga er att jag är väldigt med mina fingrar
Så det gäller att vara snabbare än sin lärare. Att endast gå på föreläsningar räcker tyvärr inte.
Man måste kombinera både föreläsningar, lektioner och även böcker.
Så alla tre tillsammans och har man labb så är labb inkluderad också.
Men trots att det här hårt och jobbigt så är det ändå roligt med kompisar här

Internationellt så man får umgås med både amerikaner, kanadensarna, norrmännen och ja, alla möjliga typer.
Jag hoppas jag inte blir kickad bara för jag trivs faktiskt väldigt bra här - vad gäller socialt umgänge eftersom vi är mer som en familj. Dock skulle jag nog inte tveka om jag hade fått en plats där hemma i Sverige - gratis utbildning så man slipper kasta ut flera 100 000 kr per år och i slutändan blir det uppemot en mille i skuld