Hej! Just nu sitter jag och tänker på nog en av de största besluten av mitt liv. Jag Har snart avslutat T1 på läkarprogrammet i Göteborg och ansökte till Karolinska för att jag hörde att det är en bättre högskola.
Om jag hade blivit antagen 2 månader sen hade jag nog flyttat, men nu så inser jag att jag trivs VÄLDIGT bra i Göteborg med staden och vännerna och studierna som man klarar. Sköna är att man slipper i princip läsa i kursböckerna utan klarar sig på förläsningsanteckningar och gamla tentor. Jag är ursprungligen iranier och familjen finns i Malmö det finns många iranier här
Nu har jag blivit antagen till karolinska och vet inte vad jag ska göra. Jag vill bli kirurg och undrar hur mycket bättre är utbildningen på Karolinska för en som vill bli kirurg jämfört med Göteborg. Karolinska verkar vara mer känd runt världen så får man jobb enklare utomlands?
Och hur är folket i stockholm, får känslan av att de inte gillar skåningar och att de är väldigt pengar o status fixerade :P - no offence. Folket i göteborg är hur vanliga som helst och det känns som att man kan prata med alla i klassen (vi är 122 pers).
Så vad tycker ni jag ska göra? Stanna i göteborg eller flytta? Jag förlorar nog en termin och stockholm ligger längre bort från hemmet och är dyare, men är utbildningen så mycket bättre att det är värt det?