2004-07-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otrebor
Idag har jag handelsbanken. Gör dom alltså ingen upplysning på betalkort?

Foljande ar hamtat fran Foreningssparbankens hemsida:
För att få betalkort krävs ofta att du har en fast inkomst. Kortföretaget tar också en kreditupplysning för att se hur mycket du tjänar och att du inte har några betalningsanmärkningar.

Jag skulle rada dig att kontakta antingen den bank du har eller nagon annan for att ga igenom din situation. Har du en fast inkomst och de ser att de betar av din skuld sa ska det sakert ga bra. Lycka till.
Citera
2004-07-20, 19:34
Medlem
MidnightNAMbLAs avatar
Det du kan få med betalningsanmärkningar är s.k. Online-kort. De vanligaste är VISA Electron eller Mastercard MAESTRO. De är vanliga betalkort som funkar att betala med på de flesta ställen. Dock måste stället du handlar på ha onlinekontroll av kortköp. Du kan använda det som uttagskort och betalkort så länge du har pengar på kontot. Ingen kredit på dessa, dock.
Citera
2004-07-20, 21:01
Bannlyst
Annars kan du ju bara fråga föräldrar/syster/bror som kan öppna konto åt dig utan kredit. Då måste ni dock självklart lita på varandra.
Citera
2004-07-20, 21:04
Medlem
andreas ns avatar
Träffa bara rätt person på banken o förklara läget och varför du behöver ett riktigt visa-kort o inte ett electron eller maestro så ska det gå bra. Nordea är svårast att böja på reglerna hos för de är så regelfixerade. Hur det är med Handelsbanken vet jag inte. Det är viktigt att du klargör på en gång att du inte vill ha kredit på kortet för att du inte är berättigad till det och sen hoppas på att du träffar rätt person. Lycka till!
Citera
2004-07-21, 07:15
Medlem
Tackar..

jag bugar , bockar och niger för eran hjälp. Skall följa era råd funkar inte det så återkommer jag.
Citera
2004-07-21, 09:04
Medlem
MisterGGs avatar
Jag jobbar med kreditkortsansökningar bland annat..

Då gör vi bara en UC ( vi ser inte ev betalningsanmärkningar på min avd )

Blir det en prövning så skickar vi ansökan till vår kreditavdelning som beställer ut UC´n och gör en manuell prövning.

Dock beviljar vi aldrig kredit till någon som har en anmärkning. ( Ibland kan företag och enskilda firmor lämna en deposition som säkerhet , på kreditbeloppet som återbetalas när krediten avslutas

Jag har själv en gammal anmmärkning och har ett Nordea Betalkort ( dock utan kredit med det fungerar överallt )
Citera
2004-07-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Jag jobbar med kreditkortsansökningar bland annat..

Då gör vi bara en UC ( vi ser inte ev betalningsanmärkningar på min avd )

Blir det en prövning så skickar vi ansökan till vår kreditavdelning som beställer ut UC´n och gör en manuell prövning.

Dock beviljar vi aldrig kredit till någon som har en anmärkning. ( Ibland kan företag och enskilda firmor lämna en deposition som säkerhet , på kreditbeloppet som återbetalas när krediten avslutas

Jag har själv en gammal anmmärkning och har ett Nordea Betalkort ( dock utan kredit med det fungerar överallt )
Får du verkligen jobba med sånt om du har anmärkningar? En vän till mig sökte jobb på Skandiabanken 2002 (telefonsäljare) år sedan och fick inte jobbet då han hade en anmärkning från 1997. Och det är så med alla banker. Men du kanske inte jobbar på bank?
Citera
2004-07-21, 19:29
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
En vän till mig sökte jobb på Skandiabanken 2002 (telefonsäljare) år sedan och fick inte jobbet då han hade en anmärkning från 1997. Och det är så med alla banker.

Det kan väl inte vara möjligt, en anmärkning varar i tre år sedan är man fri.
Citera
2004-07-21, 20:28
Medlem
Daves avatar
Hur länge ligger en sk dold anmärkning kvar? (död åt CSN)
Citera
2004-07-21, 21:18
Medlem
andreas ns avatar
OT-varning: Vad är en dold anmärkning?
Citera
2004-07-21, 22:14
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Hur länge ligger en sk dold anmärkning kvar? (död åt CSN)

Dold anmärkning?????
Citera
2004-07-21, 22:47
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otrebor
Min fråga är , kan man på något sätt få ett kreditkort om man har betalningsanmärkningar? Hur går man isåfall tillväga?

Om du har en farsa eller morsa som litar på dig och är villiga att gå i borgen för dig kan du få kreditkort utan vidare frågor, om borgensmannen har sund ekonomi givietvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in