2010-12-09, 22:38
Medlem
Nagelteknologens avatar
Tja FB! jo det är så att varje gång jag ska röka så brukar min katt komma springades och sätta sig hos mig, då jag sitter under fläkten. Hon sträcker ut sitt huvud över all rök precis som att hon försöker andas in röken..... I vissa fall har kattskrället norpat cigg som legat på bordet och börjat tugga på, likadant med snusprillor som ligger och skräpar.
Citera
2010-12-09, 22:42
Medlem
trigger99s avatar
Japp.

Nu har du gjort din katt nikotinberoende, anar du vad du har gjort?
Tobak är inkörsporten till tyngre droger, det vet alla.
Snart kommer hon sitta i din soffa med ett par linor och se helt avdankad ut, hon kommer börja begå brott för att få tag i sitt knark.

Om några år sitter hon där med sprutan i armvecket pågrund av dig.

2be serious: Katter gillar rök av någon anledning, när jag röker CB så kommer mina katter också.
Detta vet jag flera fall utav.
Senast redigerad av trigger99 2010-12-09 kl. 22:48.
Citera
2010-12-09, 22:42
Medlem
Tror att den katt gillar lukten av tobaken, men att h*n är nikotinberoende verkar ganska långsökt. Hade dock hållt djuret borta från både rök och cigg, man vet aldrig om det kan vara farligt
Citera
2010-12-09, 22:44
Medlem
KraiT-s avatar
Min katt gör likadant, antar att det är rök doften som luktar "gott"? Skumt beteende i vilket fall!
Citera
2010-12-09, 22:44
Medlem
Nagelteknologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingon
Tror att den katt gillar lukten av tobaken, men att h*n är nikotinberoende verkar ganska långsökt. Hade dock hållt djuret borta från både rök och cigg, man vet aldrig om det kan vara farligt

Jag uppmanar ju inte min kisse att sitta och dela cigg med mig direkt. Men den blir typ galen av röken, Jag hade några kattgodisar förut som hon var crazy på, hon verkligen älskade dom godisarna.
Kan det vara så att katten fattat tycke för tobak?
Citera
2010-12-09, 22:50
Medlem
CureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagelteknologen
Jag uppmanar ju inte min kisse att sitta och dela cigg med mig direkt. Men den blir typ galen av röken, Jag hade några kattgodisar förut som hon var crazy på, hon verkligen älskade dom godisarna.
Kan det vara så att katten fattat tycke för tobak?

Tror snarare din langare har lurat dig och sålt kattmynta i stället för gräs till dig.
Citera
2010-12-09, 22:51
Medlem
JokkeNs avatar
känner igen detta, både när jag röker cigaretter och cannabis. Då kommer katten springandes, måste vara något dom tycker om iaf.

Som i går satt och rökte diverse rök-mixar och katten låg på bordet och ville vara med.

Tror det är ett normalt beteende hos katter..
Citera
2010-12-09, 22:54
Medlem
Nagelteknologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Tror snarare din langare har lurat dig och sålt kattmynta i stället för gräs till dig.

Ne jag får nykurerade buds när jag handlar, så det är det nog itne

Citat:
Ursprungligen postat av JokkeN
känner igen detta, både när jag röker cigaretter och cannabis. Då kommer katten springandes, måste vara något dom tycker om iaf.

Som i går satt och rökte diverse rök-mixar och katten låg på bordet och ville vara med.

Tror det är ett normalt beteende hos katter..

ah samma när jag ska röka en splifff så kommer kissen mjauandes, i början var det kul men min katt blir ju fan bäng ibland om jag inte föser bort henne.
Citera
2010-12-10, 11:57
Medlem
Dags att ta ett redigt snack med kissen och ge h*n nikotinplåster.
Citera
2010-12-10, 20:27
Medlem
okois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagelteknologen
Tja FB! jo det är så att varje gång jag ska röka så brukar min katt komma springades och sätta sig hos mig, då jag sitter under fläkten. Hon sträcker ut sitt huvud över all rök precis som att hon försöker andas in röken..... I vissa fall har kattskrället norpat cigg som legat på bordet och börjat tugga på, likadant med snusprillor som ligger och skräpar.

Din katt har nog fel på luktsinnet. En katt med bra luktsinne skulle inte andas in rök frivilligt. Det där med att katten äter fina fimpar och snusprillor har nog med att göra att den antingen är jävligt uttråkad och ostimulerad eller är hungrig. Sysselsätt din katt och sluta röka/snusa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in