Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-09, 22:31
  #1
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
Fi verkar vara standard TAG-ish, har bara 25 händer på honom och spelar 29/25 om det nu spelar någon roll redan...

När tre spelare innan mig limpar väljer jag att iso-raisa för att 1) de hade limpfoldat flera ggr innan, och 2) För att jag troligtvis har bäst hand och räknar inte med att alla limpsynar.

Cbeten känns väldigt standard och jag får syn av den enda som jag tror inte har totalt skräp.

Frågan är om vi kommer kunna värdebeta turn eller river, turn känns som checka bakom och utvärdera river enligt mig. Rätt eller fel?

När han checkar river till oss, kommer vi kunna få betalt av en kung? Kommer vi kunna beta av honom en split-pot?
***** Hand History for Game 3665303672 ***** (Prima)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, December 09, 09:29:33 ET 2010
Table Fribourg 2 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: Gazmar800 ( $24.75 USD )
Seat 2: Jocke189 ( $59.99 USD )
Seat 3: polar_bear_1 ( $79.95 USD )
Seat 4: vaxduk123 ( $53.00 USD )
Seat 5: Putin ( $24.00 USD )
Seat 6: moooncow ( $50.50 USD )
Putin posts small blind [$0.25 USD].
moooncow posts big blind [$0.50 USD].
Dealt to vaxduk123 [ 9h As ]
Gazmar800 calls [$0.50 USD]
Jocke189 calls [$0.50 USD]
polar_bear_1 calls [$0.50 USD]
vaxduk123 raises [$2.75 USD]
Putin folds
moooncow calls [$2.25 USD]
Gazmar800 folds
Jocke189 folds
polar_bear_1 calls [$2.25 USD]
** Dealing Flop ** [ 8s, Ac, Qd ]
moooncow checks
polar_bear_1 checks
vaxduk123 bets [$7.00 USD]
moooncow calls [$7.00 USD]
polar_bear_1 folds
** Dealing Turn ** [ Ts ]
moooncow checks
vaxduk123 checks
** Dealing River ** [ 8h ]
moooncow checks
vaxduk123 checks
Citera
2010-12-09, 22:49
  #2
Medlem
hyfies avatar
K verkar otroligt, Q däremot. Jag hade bettat river iaf, ser inte att han kan ha nåt annat än nåt som vi leder eller splittar mot.
Citera
2010-12-09, 22:53
  #3
Medlem
bonnlurks avatar
Given värdebet river. Tror inte ens vi splittar särskilt ofta och han har definitiv aldrig någonsin bättre. Han bör självklart inte vika split men tror han kan syna med sämre också.
Citera
2010-12-09, 23:03
  #4
Medlem
Jimmits avatar
I en trevägspott vetifan om inte jag gått för check flopp och bet turn/river. Vi kommer aldrig kunna få 3 gators värde med den ändå. Som spelad gillar jag att göra en väldigt liten fiskbet på river, typ 5 eller något, för att tvinga honom att syna med sin Qx/JT.
Citera
2010-12-09, 23:48
  #5
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
Hyfie, självklart menar jag Q

Jag ser nu efteråt att det sämsta som kan hända är att jag värdebetar och får split.

Jimmit, dock tror jag jag hade valt att värdebeta stort för att kanske någon gång få av honom en split.

Edit: Jimmit, scratch that det är ju perfekt att beta någonstans runt 5 förresten.
Citera
2010-12-10, 10:22
  #6
Medlem
flashbackerno1s avatar
Betta river / Checka bakom flop och se om han spazzar ut helt, gör han inte det så valuebetta turn och river.
Citera
2010-12-10, 10:41
  #7
Medlem
Stormorfars avatar
Checkar turn och pottar river mot vissa spelare, tom överbettar ibland tror jag funkar.
Citera
2010-12-10, 14:29
  #8
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Checkar turn och pottar river mot vissa spelare, tom överbettar ibland tror jag funkar.

Vi vill ha syn eftersom vi alltid leder, inte att de ska folda skiten
Citera
2010-12-10, 14:35
  #9
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Vi vill ha syn eftersom vi alltid leder, inte att de ska folda skiten
Jag kan inte se att en normal spelare synar med annat än ess här, därför vill vi trycka bort splitt. Tar tillbaka om brädan inte var parad, isf tar jag tillbaka det hela.

Fick förövrigt en reg att lägga något random på 10 J Q K A där QKA var hjärter och jag checksynade turn och shovade för 40€ i en 20€ pott häromdagen. Då känner man sig stolt.

Sätter du honom på crap A så betta stort, tror du han synar med KQ halvpotta eller nåt.
Citera
2010-12-10, 14:41
  #10
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jag kan inte se att en normal spelare synar med annat än ess här, därför vill vi trycka bort splitt. Tar tillbaka om brädan inte var parad, isf tar jag tillbaka det hela.

Fick förövrigt en reg att lägga något random på 10 J Q K A där QKA var hjärter och jag checksynade turn och shovade för 40€ i en 20€ pott häromdagen. Då känner man sig stolt.

Sätter du honom på crap A så betta stort, tror du han synar med KQ halvpotta eller nåt.

Är du allvarlig? Han synar ju en dam mot ett litet bet alla dagar i veckan, och han har en dam bra mycket oftare än ett ess här. Många lär även syna ett litet bet med bustade dubbelguttern JT exempelvis. Och förmodligen även med typ JJ. Skulle aldrig vilja trycka bort något här, det lär ju vara ev-, eller åtminstone inte lika mycket ev+, då de kan spela i stort sett perfekt mot oss.
Citera
2010-12-10, 14:45
  #11
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit
Är du allvarlig? Han synar ju en dam mot ett litet bet alla dagar i veckan, och han har en dam bra mycket oftare än ett ess här. Många lär även syna ett litet bet med bustade dubbelguttern JT exempelvis. Och förmodligen även med typ JJ. Skulle aldrig vilja trycka bort något här, det lär ju vara ev-, eller åtminstone inte lika mycket ev+, då de kan spela i stort sett perfekt mot oss.
Möjligt iofs, beror på vilken site man spelar på, random NL50 regg på entraction är ju tightare än en **********
Citera
2010-12-10, 14:50
  #12
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Möjligt iofs, beror på vilken site man spelar på, random NL50 regg på entraction är ju tightare än en **********
iPoker är ännu nittigare kan jag lova, och där är det fortfarande bästa spelet imo. Dessutom står det att han lirar 29/25 så överdrivet tight är han knappast Iofs få händer men ändå en fingervisning.
__________________
Senast redigerad av Jimmit 2010-12-10 kl. 14:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback