• 1
  • 2
2016-06-30, 15:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Sparbanken är Swedbank.

Föreningsbanken och Sparbanken slogs ihop och blev föreningssparbanken som senare blev Swedbank. En del kontor är fortsatt fristående sparbanken men ingår på ett eller annat sätt i swedbank-koncernen.

En del kontor har fortsatt 4-ställiga clearing nummer, dessa börjar då på 7. Alla clearingnummer som börjar på 8 har 5 clearingssiffror.

Brasklapp för att detta var fritt ur minnet.
Nej, men detta stämde. Det gick att hitta kontot så fort man ställde om mottagarbank till Swedbank och när jag sedan frågade personen som skulle ha betalningen så drog sig denne till minnes att det var nån uppgörelse mellan SbVMd och Swedbank.

Vad som bara irriterar mig är att denna bank envisas med att använda både namnet Sparbanken och den tillhörande loggan då man tydligen inte har ett skit med Sparbanken att göra, inte för mig som måste interagera med dem iaf.?

Men tack för hjälpen hur som helst!
Citera
2016-06-30, 15:16
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej, men detta stämde. Det gick att hitta kontot så fort man ställde om mottagarbank till Swedbank och när jag sedan frågade personen som skulle ha betalningen så drog sig denne till minnes att det var nån uppgörelse mellan SbVMd och Swedbank.

Vad som bara irriterar mig är att denna bank envisas med att använda både namnet Sparbanken och den tillhörande loggan då man tydligen inte har ett skit med Sparbanken att göra, inte för mig som måste interagera med dem iaf.?

Men tack för hjälpen hur som helst!

Jodå vissa sparbanker finns kvar.

Sparbanken var ett gäng fristående lokala banker som blev föreningssparbanken. Hur respektive deal med respektive sparbank såg ut när det begav sig vet jag inte men vissa är mer fristående än andra som helt sögs in i Swedbank.

De sparbanker som finns kar använder så vitt jag vet i mycket stor utsträckning Swedbanks system för bankverksamhet även om ägandet kanske fortfarande är privat eller åtminstone annorlunda än att de ägs 100% av Swedbank.

Bra att det löste sig till slut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in