• 1
  • 2
2016-06-30, 15:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Sparbanken r Swedbank.

Freningsbanken och Sparbanken slogs ihop och blev freningssparbanken som senare blev Swedbank. En del kontor r fortsatt fristende sparbanken men ingr p ett eller annat stt i swedbank-koncernen.

En del kontor har fortsatt 4-stlliga clearing nummer, dessa brjar d p 7. Alla clearingnummer som brjar p 8 har 5 clearingssiffror.

Brasklapp fr att detta var fritt ur minnet.
Nej, men detta stmde. Det gick att hitta kontot s fort man stllde om mottagarbank till Swedbank och nr jag sedan frgade personen som skulle ha betalningen s drog sig denne till minnes att det var nn uppgrelse mellan SbVMd och Swedbank.

Vad som bara irriterar mig r att denna bank envisas med att anvnda bde namnet Sparbanken och den tillhrande loggan d man tydligen inte har ett skit med Sparbanken att gra, inte fr mig som mste interagera med dem iaf.?

Men tack fr hjlpen hur som helst!
Citera
2016-06-30, 15:16
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej, men detta stmde. Det gick att hitta kontot s fort man stllde om mottagarbank till Swedbank och nr jag sedan frgade personen som skulle ha betalningen s drog sig denne till minnes att det var nn uppgrelse mellan SbVMd och Swedbank.

Vad som bara irriterar mig r att denna bank envisas med att anvnda bde namnet Sparbanken och den tillhrande loggan d man tydligen inte har ett skit med Sparbanken att gra, inte fr mig som mste interagera med dem iaf.?

Men tack fr hjlpen hur som helst!

Jod vissa sparbanker finns kvar.

Sparbanken var ett gng fristende lokala banker som blev freningssparbanken. Hur respektive deal med respektive sparbank sg ut nr det begav sig vet jag inte men vissa r mer fristende n andra som helt sgs in i Swedbank.

De sparbanker som finns kar anvnder s vitt jag vet i mycket stor utstrckning Swedbanks system fr bankverksamhet ven om gandet kanske fortfarande r privat eller tminstone annorlunda n att de gs 100% av Swedbank.

Bra att det lste sig till slut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in