Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Inte för att jag skulle sluta använda icabanken som jag använt sedan 2005 men av nyfikenhet, varför ?
Nu blir detta lite OT här, men samtidigt inte.
Här är ett par snabba skäl att ogilla icabanken:
1. Otrevliga
all kontakt med dem sker nödvändigtvis över telefon eller epost. i mitt fall: via telefon. av alla ca. 15 ggr jag ringt dem har de varit trevliga 0 gånger, neutrala kanske 10 gånger och RIKTIGT otrevliga 4-5 ggr.
2. Fåniga uttagsregler
max 3000 kr/uttag och max 15000 kr /4 dagar (SEB låter en tex ta ut 24'000/ 4 dagar). Och varför kan man inte se sitt saldo när man kör in kortet i icas egna bankomater? Nej istället måste man antingen logga in i sin internetbank alternativt låta dem i kassan på en icabutik kolla ens saldo? Idiotiskt.
3. Värdelösa bolåneräntor + inkompetenta i detta avseende
Räntan de erbjöd och som gubben i luren påstod var den lägsta möjliga låg ca 1,3% över den jag fick hos SEB. Ica-gubben skrattade åt mig när jag berättade vilken ränta SEB erbjöd mig. Sedan "informerade" han mig om att jag hade missuppfattat vad SEB sagt och att det var OMÖJLIGT att få denna ränta.
4. Krånglig inloggning i internetbanken.
Alldeles för många olika koder hit och dit att hålla reda på. Varför alla dessa tusen koder när man ändå måste ha själva visakortet? Borde räcka med en låskod i själva dosan? Alternativt en kortkod?
5. FUL och oöverskådlig internetbank
6. Förändrar villkoren utan att informera kunden
En gång när jag var inloggad i internetbanken såg jag av en ren slump att en ny meny hade tillkommit på sidan. Klickar där och ser att mitt kort är spärrat för användning överallt förutom Sverige (vilket det alltså inte varit några dagar tidigare) och att jag nu måste sitta och manuellt "klicka i" var jag vill att det skall vara möjligt att använda kortet.
Jag har varit kund hos SEB sedan 1990-talet och de har aldrig gjort mig besvikna.