2004-07-19, 23:48
Medlem
ToreSkogs avatar
Jag tnkte ta en snn resa, mest fr att jag studerar och inte har s mkt pengar.

Nu undrar jag hur mkt det kostar att leva och finnas till ta osv i en vecka i Turkiet, tnkte ta ospec s boende behver inte rknas in.

r beredd att leva lite halvsnlt, visst det r semester men jag har en pressad budget.

Undrar ven om det finns ngn ort som man skall hlla sig borta ifrn.
Citera
2004-07-20, 00:07
Medlem
zurfarns avatar
r du helt bort i fltet ?

En vecka...och du knner dig orolig fr maten och s....kan du inte bertta i vilken hla du bor i s ska jag tipsa dig om en massa grejer.
Citera
2004-07-20, 00:09
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog

Nu undrar jag hur mkt det kostar att leva och finnas till ta osv i en vecka i Turkiet, tnkte ta ospec s boende behver inte rknas in.

r beredd att leva lite halvsnlt, visst det r semester men jag har en pressad budget.

Om du har det knapert, fr du vl ta vad som erbjudes?

Vlj vilken turistort som helst, lngs vst-/sydkusten. Marmaris r min favorit, drifrn kan man ta en btavstickare till grekiska Rhodos (om man har lust/rd, ca 1 timmas restid).

Istanbul, huvudstaden, intressant, men med tanke p attentatssituationen ej att rekommendera f n.

Billigare tillvaro lr vara svrhittad, bland traditionella turistml. Turkarna r dessutom ett mycket vnligt folk, du kommer att bli vlbemtt.
Citera
2004-07-20, 01:04
Medlem
Jag har aldrig frsttt det hr med snlsemestrar!
Har man knappt rd att leva p destination s tycker jag att man ska stanna hemma och slsa pengarna dr eller spara ngot r till. Inte r du i Turkiet fr att ta smrgsar och dricka cola? Jag ker hellre p semester 2 gnger per r (sommar och vinter) n ker p 4 (psk, sommar, hst och vinter) som jag brukade innan. ker jag 2 gnger per r s kan jag slsa mycket mera och bo i finare hotell och verkligen kunna ka p utflykter och kpa mycket souvenirer.

Dom absolut flesta ker p semester fr att koppla av och lmna vardagsproblem t sidan. ker du p snlsemester s fr du med det vrsta vardagsproblemet med dig.
Citera
2004-07-20, 12:00
Medlem
ToreSkogs avatar
Vad jag egentligen undrar r vl kanske vad det kostar s jag vet om jag har rd att unna mig det.

Jag rknar med att resan hamnar mellan 2 o 3000 tusen sen undrar jag hur mycket man skall lgga till det priset fr att kunna rkna med att man fr njuta.
Citera
2004-07-20, 14:04
Medlem
Pebbless avatar
Du fr vl lgga till minst 3000 fr mat och leverne. ven om det r billigt drar pengarna ivg ganska snabbt. Med tanke p att du tar ospecat kan du dessutom hamna utanfr omrdet, kanske d mste ka mycket taxi eller buss.
Citera
2004-07-20, 14:09
Medlem
ToreSkogs avatar
Det lter ju ganska okej, kan man lgga p lite pengar o f lite mer specifierat d?
Citera
2004-07-20, 14:24
Medlem
Antagligen ker s att du vet var du hamnar eller med sista minuten. Vissa bolag har ven vissa erbjudanden om ospecifierat boende men minst en viss klass p hotellet. Du kan fortfarande hamna lngt ifrn. Om du ker p sista minuten s fr du rkna med minst 2000 kr (ven om det kan bli billigare, fr en 1 veckas semester) och kanske 2800 fr en 2 veckors. Sen tillkommer mat i fr kanske 4 om du snlar vilket blir 76 fr en vecka och 152 fr tv veckor. Du lever du verkligen billigt och kan aboslut inte unna dig ngot. Jag skulle rkna med att slsa MINST 3500 kr p en en veckors och 7000 kr fr en tv veckors. D ingr inga souvenierer eller lngre utflykter.

Spara ett r till s kan du ka p en mer ordentlig semester.
Citera
2004-07-20, 15:42
Medlem
ToreSkogs avatar
Min budget skulle nog tillta mig uppemot 5000 p en vecka men d rknar jag in resan o allting.
Citera
2004-07-20, 16:28
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToreSkog

Om du studerar p hgskolan s brjar du vl terminen frst i brjan av september? d skulle jag rekomendera dig att resa i slutet av augusti efter att skolorna brjat och familjer inte lngre kan ka. d r det mycket billigare!
Citera
2004-07-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locco Rocco
Om du studerar p hgskolan s brjar du vl terminen frst i brjan av september? d skulle jag rekomendera dig att resa i slutet av augusti efter att skolorna brjat och familjer inte lngre kan ka. d r det mycket billigare!

Man kan f ledigt frn skolan s familjer ker visst.
Citera
2004-07-21, 08:02
Medlem
M2ks avatar
Aktuell info via AB's 'Turkietspecial' 21 juli 2004; http://www.aftonbladet.se/vss/resor/...,00.html#vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in