Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-02, 23:42
  #13
Medlem
Crices avatar
Jeremy Irons briljerar som vanligt. Atmosfären är väldigt lik den i Rome, och många av de perifera rollerna spelas av skådisar som deltog i den serien; detta är långt ifrån negativt, då Rome nog var det bästa historiska TV-drama jag sett.

Alla serier av detta slag måste ju slåss mot det faktum att tittaren har möjlighet att läsa på om slutet redan innan det visas i serien, men i Romes fall var det inga problem, och jag hoppas att The Borgias gör lika bra ifrån sig.
Citera
2011-04-03, 00:28
  #14
Medlem
Sufferstreams avatar
Blev överraskad att första avsnittet redan fanns att ladda ner när det står att serien inte börjar föränn den 3e.. hur?
Citera
2011-04-03, 00:58
  #15
Medlem
WalterSullivans avatar
Den här serien lär ju vara som en filmatisering på Assassins Creed 2 skall följas
Citera
2011-04-04, 21:19
  #16
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crice
Jeremy Irons briljerar som vanligt. Atmosfären är väldigt lik den i Rome, och många av de perifera rollerna spelas av skådisar som deltog i den serien; detta är långt ifrån negativt, då Rome nog var det bästa historiska TV-drama jag sett.

Tycker nog att den påminde betydligt mer om Showtimes "The Tudors" än "Rome" men tror nog serien kan bli riktigt bra när man kommit in lite mer i storyn. Än så länge nöjer jag med att kalla den lovande.

Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Blev överraskad att första avsnittet redan fanns att ladda ner när det står att serien inte börjar föränn den 3e.. hur?

Det är standard att Showtimes seriers två första avsnitt av varje säsong finns som "pre-air".
Citera
2011-04-04, 23:39
  #17
Medlem
Tegiss avatar
Var väll ok men inte speciellt mycket mer då det stundtals kändes småsegt och konversationerna lite krystade.

Duos testiculos scenen och att sonen cesare vars handlande verkar styra upp det mesta gör nog att jag ser något avsnitt till.
Citera
2011-04-11, 21:30
  #18
Medlem
Crices avatar
Det senaste avsnittet var stundtals väldigt bra, och som redan sagts så påminner det hela väldigt mycket om Assassins Creed 2 (särskilt det här avsnittet.) Om den napolitanska (väl?) kungens hyllning till Da Vincis "Sista måltiden" var historiskt korrekt eller inte vet jag ej, men det var en ball idé i vilket fall.
Citera
2011-04-12, 20:22
  #19
Medlem
Falcãos avatar
Tyckte senaste avsnittet var kanon. Jävligt irriterande var den napolitanska prinsen. Får hoppas han går ett brutalt öde till mötes.
Citera
2011-04-13, 02:26
  #20
Medlem
Sufferstreams avatar
Så typiskt att de framställer en slemmig muslim som en sån underbar, charmig människa som är så mycket bättre än alla andra.
Självklart blir den blonda prinsessan blixtförälskad i denna kamelryttare och avvisar alla andra europeiska prinsar... luktade lite PK där ett tag tills..
Citera
2011-04-13, 09:15
  #21
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Så typiskt att de framställer en slemmig muslim som en sån underbar, charmig människa som är så mycket bättre än alla andra.
Självklart blir den blonda prinsessan blixtförälskad i denna kamelryttare och avvisar alla andra europeiska prinsar... luktade lite PK där ett tag tills..


Om man nu ska följa ditt resonemang så var det väl även rätt PK att han dog skrikande efter att de hemska kristna tagit livet av honom.
Citera
2011-04-13, 16:31
  #22
Medlem
Sufferstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Om man nu ska följa ditt resonemang så var det väl även rätt PK att han dog skrikande efter att de hemska kristna tagit livet av honom.
Haha jo du har en poäng.

Det var trevligt att se iaf.

Introt är fö GRYMT, skön musik med vackra bilder.
Citera
2011-04-19, 03:56
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Om man nu ska följa ditt resonemang så var det väl även rätt PK att han dog skrikande efter att de hemska kristna tagit livet av honom.
Fast de gick ju in en hel del på hur imponerad han var av de kristnas vänlighet jämfört med grymheterna i det muslimska land han kom ifrån med utplockade ögon osv.
Citera
2011-04-19, 09:25
  #24
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split.Horizon
Fast de gick ju in en hel del på hur imponerad han var av de kristnas vänlighet jämfört med grymheterna i det muslimska land han kom ifrån med utplockade ögon osv.

Absolut, men sedan fick han veta att de kristna var lika ruttna under den polerade ytan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback