• 1
  • 2
2010-12-09, 13:47
Medlem
Nu är det så att jag jobbar inom koncernen LUX, vi säljer dammsugare, luftrenare och annat städrelaterat genom direktförsäljning och min försäljning har gått riktigt bra. Jag har blivit befodrad till Teamleader och framöver så ska jag även äga mitt eget filialkontor. Hur attraktiv tror ni man blir efter sådana här meriter då man är klar med LUX?

För övrigt har jag ingen utbildning utan utbildas internt, här utbildas även mäklare och bilsäljare.
Senast redigerad av Murphyes 2010-12-09 kl. 13:54.
Citera
2010-12-09, 13:54
Medlem
Känner flera som har blivit teamledare inom Sälj på väldigt kort tid, kan det vara ett slags bete företagen kör med?
Citera
2010-12-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbback
Känner flera som har blivit teamledare inom Sälj på väldigt kort tid, kan det vara ett slags bete företagen kör med?

Det måhända. Men man tjänar ju på det själv också, man får ju något fint på cv;en.
Citera
2010-12-09, 13:57
Medlem
Moltas666s avatar
Hur skall vi kunna veta det? Det som avgör din framtida attraktionskraft är hur du klarat din roll som chef och inget annat. Att vara en bra försäljare är inte detsamma som att vara en bra chef.
Citera
2010-12-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hur skall vi kunna veta det? Det som avgör din framtida attraktionskraft är hur du klarat din roll som chef och inget annat. Att vara en bra försäljare är inte detsamma som att vara en bra chef.

Sant det. Kanske kan man bygga sig en fin framtid på lux!
Citera
2010-12-09, 15:28
Medlem
TimeWarps avatar
Känner en person jobbat där...han har ju gjort precis som du och därefter gått vidare.

Nu är han VD på ett litet bolag som omsätter cirka 25 miljoner men inte har så mycket vinst att tala om...har inte någon större förmögenhet what so ever men han kan åtminstone slippa slita ihjäl sig för brödfödan.

Se till att söka dig vidare så fort du kan så du inte fastnar är mitt råd, ta dig vidare och använd din titel till något bättre i en annan bransch och visa att du klarar det också. Därefter så utökas möjligheterna för dig.

Önskar dig all lycka i framtiden

Mvh
Senast redigerad av TimeWarp 2010-12-09 kl. 15:30.
Citera
2010-12-09, 17:39
Medlem
nillodills avatar
Lux är en väl ansedd säljskola, även om den har sett sina glansdagar som var på den tiden när det var electrolux som körde.
Finns en rolig tråd om just de som arbetade på den gamla goda tiden med den här typen av saker.
Måste bara fråga, knackar ni dörr?
Citera
2010-12-09, 22:50
Medlem
Nämen, trevligt. Blev du inspirerad av mina inlägg i "Hur bli en bättre säljare"?

Det är jag som är Bob-Dylan, har bara skapat en ny fräsch användare.

Var är du teamleader? Kallas det så numera? Danderyds-kontoret? Var knackar du? Tagit certet? Valör? Vem hade du som säljchef? Skriv bara första bokstaven i förnamnet om du så vill.

Hur många dammsugare har du sålt om dagen hittills?

Synd att lux sjunkit så mkt som merit. Hoppas de lär er daba iaf... aja ska du ha den här dammsugaren eller vill ni att jag hämtar en ny från bilen? Ska ni ha den ståendes framme så att ni kan dammsuga direkt eller vill ni att jag stoppar in den i städskrubben direkt? Men om ni letar reda på en sax och ett gem så är jag tillbaka på ett par minuter då!
Citera
2010-12-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onebadapple
Nämen, trevligt. Blev du inspirerad av mina inlägg i "Hur bli en bättre säljare"?

Det är jag som är Bob-Dylan, har bara skapat en ny fräsch användare.

Var är du teamleader? Kallas det så numera? Danderyds-kontoret? Var knackar du? Tagit certet? Valör? Vem hade du som säljchef? Skriv bara första bokstaven i förnamnet om du så vill.

Hur många dammsugare har du sålt om dagen hittills?

Synd att lux sjunkit så mkt som merit. Hoppas de lär er daba iaf... aja ska du ha den här dammsugaren eller vill ni att jag hämtar en ny från bilen? Ska ni ha den ståendes framme så att ni kan dammsuga direkt eller vill ni att jag stoppar in den i städskrubben direkt? Men om ni letar reda på en sax och ett gem så är jag tillbaka på ett par minuter då!

Jag tror verkligen inte det sjunkit som merit faktist, är du duktig på att sälja en dammsugare för 19k via direktförsäljning så kommer det alltid ha högt anseende inom annat sälj. Ja DABA lär vi oss, A och O i all försäljning. . Jag har hört om man fixar Lux Business School så kommer flertalet säljbolag rycka i en, men det kanske bara är vad LUX säger, men det är fortfarande en merit att snitta 117 poäng under dom 6 bästa månaderna .

Jag har inte tagit certet ännu, jag taktar just nu guld cert, men jag siktar på brons, för jag kommer förmodligen vara filialchef innan jag tagit certet, vilket gör att min egna försäljning kommer bli begränsad.

Jag har ett avslut på 3, och jag har som rekord på en dag 4 maskiner och på en månad 16. Och då är jag fortfarande i tillväxt fasen.

Hur gick din egna försäljning på LUX?
Citera
2010-12-10, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Jag tror verkligen inte det sjunkit som merit faktist, är du duktig på att sälja en dammsugare för 19k via direktförsäljning så kommer det alltid ha högt anseende inom annat sälj. Ja DABA lär vi oss, A och O i all försäljning. . Jag har hört om man fixar Lux Business School så kommer flertalet säljbolag rycka i en, men det kanske bara är vad LUX säger, men det är fortfarande en merit att snitta 117 poäng under dom 6 bästa månaderna .

Jag har inte tagit certet ännu, jag taktar just nu guld cert, men jag siktar på brons, för jag kommer förmodligen vara filialchef innan jag tagit certet, vilket gör att min egna försäljning kommer bli begränsad.

Jag har ett avslut på 3, och jag har som rekord på en dag 4 maskiner och på en månad 16. Och då är jag fortfarande i tillväxt fasen.

Hur gick din egna försäljning på LUX?
Ok. Låter konstigt tycker. Det Lux jag känner till skulle aldrig skicka någon på vidareutbildning innan personen tagit certet. Det var brytpunkten i allt på det företaget. Jobbade på Lux i ett år, tog guldcert, hade ett snittavslut på 1.6 och månadsrekord på 38 ds. Detta var däremot ett tag sen, Lux kommer alltid vara en bra skola men det finns tuffare och bättre säljskolor idag som lär ut daba. De som finns kvar idag går tyvärr inte att jämföra med hur det var förr. Önskar dig lycka till! Ta inget brons bara, ska du ha Lux som en merit så gå inte ut med mindre än guld och hitta sedan ett jobb inom en mer lönsam bransch. Skrivet med miniknapparna på iphone därav e jag lite kortfattad!
Citera
2010-12-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onebadapple
Ok. Låter konstigt tycker. Det Lux jag känner till skulle aldrig skicka någon på vidareutbildning innan personen tagit certet. Det var brytpunkten i allt på det företaget. Jobbade på Lux i ett år, tog guldcert, hade ett snittavslut på 1.6 och månadsrekord på 38 ds. Detta var däremot ett tag sen, Lux kommer alltid vara en bra skola men det finns tuffare och bättre säljskolor idag som lär ut daba. De som finns kvar idag går tyvärr inte att jämföra med hur det var förr. Önskar dig lycka till! Ta inget brons bara, ska du ha Lux som en merit så gå inte ut med mindre än guld och hitta sedan ett jobb inom en mer lönsam bransch. Skrivet med miniknapparna på iphone därav e jag lite kortfattad!

Mm jag tycker också det är konstigt och jag tror jag är den enda på LUX som faktist kommer börja som filialchef innan jag tagit certet, men LUX gick ju nästan i botten för ett par år sedan, sedan köpte tre tidigare grymt meriterade luxare upp företaget och nu expanderar det, och dom vill väl behålla det folk som verkar ha kompetensen, vilket dom gör om dom erbjuder morötter som detta.

Du verkade vara en grym säljare! Tror du det var lättare förr eller tror du folk i allmänhet är latare idag?

Ja planen är att gå vidare från LUX, men först har jag som mål att bli etta i Sverige, ta certet samt starta upp en filial. Sen så borde du väl vara medveten om att det är ganska lönsam bransch om man går ut och gör jobbet? . Jag vet inte, kan aldrig tänka mig en hårdare säljskola.

Men du tror väl inte att det kommer vara några problem att få jobb efter LBS?
Citera
2010-12-10, 12:06
Medlem
De jag hört från kollegor som jobbat på Lux är att dessa tre personer kört lux i botten. Men jag har ingen koll längre. Inget illa menat till dig, snarare mot ledningen, men att skicka en kille som jobbat med sälj i ett par månader och ej tagit cert tyder bara på att det är ont om kompetent personal. De nya luxare som sökt jobb på min firma har heller ej kunnat daba speciellt bra. Det jag menar med lönsam bransch är att säljarna inte tjänar speciellt bra. Det var inte lättare för 10 år sen, säljarna var dock bättre. Du kommer inte ha några problem att få jobb om du går ut med guld. På mitt företag rekryterar vi dock från ett annat företag som lär ungdomar daba
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in