Inte i natt, men för några nätter sedan hade jag en mycket märklig dröm.
Jag och frugan hade flyttat till London där vi hyrde en stor lägenhet mitt i stan av någon knarklangare. I lägenheten fanns en enorm platt-tv av äldre modell som man betalade hyran via, samt en våningssäng i ljust trä.
Vi fick snabbt veta att knarklangaren vi hyrde lägenheten av hade dött och fick i uppdrag att hjälpa till med att hämta hans droger. Plötsligt befann vi oss i hytten på en skitig gammal lastbil som var helt nedkletad i dynga (förmodligen för att dölja lukten av drogerna, tänkte jag) tillsammans med två lika skitiga sydamerikaner klädda i jordfläckiga trasor, som körde ut oss till en gammal lada mitt ute i skogen där då drogerna skulle hämtas.
Dörren till ladan var i miniatyrstorlek så man fick krypa för att komma in. Väl inne i ladan såg jag pallar med blomkrukor med kaktusar och svampar som ständigt skiftade färg. Jaha, det är sådana droger han langade, tänkte jag. På något sätt fick jag ut alla pallar ur ladan och in i lastbilen som sedan rivstartade och körde ifrån oss.
Som ett ögonblick var jag tillbaka i lägenheten igen, som vi tydligen fick bo kvar i trots ägarens bortgång. Frugan var nu spårlöst försvunnen, men det reflekterade jag inte alls över då. Jag kom på att vi inte hade betalat hyran ännu och fick lite panik. Jag slog igång teven som visade en blå liten meny med rubriken hyra (på svenska fast vi var i England) där man med fjärren kunde navigera mellan tre olika val: 1 vecka 0,2 pund, 3 veckor 0,6 pund och 6 veckor 2,78 pund. Det tyckte jag var helt logiskt.
Minns inte om jag betalade men plötsligt befann jag mig vid en gammal hamn av något slag där jag stötte ihop med en gammal fiskare som var en kopia av Donald Pleasence. Fiskaren bjöd med mig hem till sig och berättade att han livnärde sig på att stöpa ljus som han sålde på gator och torg. Vilket ledde till att jag genast fattade tycke för mannen. Han bad mig att sätta mig på en stol vid hans arbetsbord och räckte mig en ask tändstickor för att tända några av ljusen han stöpt. Jag gjorde som han bad och då slog han sig ner mittemot mig och berättade att min fru och jag tydligen hade bråkat och att hon inte ville se mig mer.
Jag hann knappt reagera förrän jag befann mig simmandes i en kanal vid en likande hamn/fiskeområde. Plötsligt såg jag en strandad val som någon hade skurit av halva underkroppen på. Män i gallonbyxor hämtade något ur valen som de la i rottingkorgar på flaket till en lätt lastbil som stod parkerad vid valen. När jag kom närmare så såg jag att det var rosa människobebisar. Hela valen var smockfull med rosa människobebisar. Det blev för mycket för mig, så jag simmade i land på andra sidan kanalen och hamnade på något café. Där fanns tårtor, bakelser och kakor av alla möjliga slag och storlekar och det doftade fantastiskt av nybryggt kaffe.
Jag tänkte att jag skulle köpa något fint bakverk till frugan som en fin gest och förlåt för att vi bråkat. Jag hittade ett mycket vackert, stort pepparkakshjärta och ropade till mig en expedit, som visade sig vara Torsten Lilliecrona och frågade honom vad det kostade. Han svarade att det kostade 2 pund och viskade ”men vi säger väl 20 pund va?” Vilket jag gick med på direkt och gav honom pengarna. Sedan tänkte jag att äsch, han blåste mig säkert bara för att han var inne i sin roll i Mord i Paradiset.
Jag hittade inte frugan så att jag kunde ge henne pepparkakshjärtat så jag bestämde mig för att hoppa in i bilen och köra hem till Sverige igen (vilket gick alldeles utmärkt då England i drömmen låg ungefär där Danmark ligger i verkligheten) för att hälsa på min mamma och berätta vad som hänt. Jag mötte henne på gatan utanför huset där hon bor och hon var rasande på mig. Hon höjde en stor sax som för att hugga mig och skrek att jag hade mördat min syster. Hon var helt tokig och röd av ilska så jag flög in i bilen igen och körde tillbaka till England.
Väl tillbaka i den döde knarklangarens lägenhet hörde jag The Sentinel med Judas Priest spelas från någon nattklubb i närheten och bestämde mig för att gå dit, då jag någonstans visste att frugan skulle vara där. Jag gick till min garderob som plötsligt fanns där och bläddrade bland en uppsjö av olika skinnjackor (som frugan tydligen köpt åt mig) och bestämde mig för en med leopardmönstrad krage i päls

.
Väl inne på nattklubben fick jag syn på frugan som stod med någon snubbe som jag tänkte bräda med mig snygga (

) leopardkragade paj. När jag kommit fram till frugan och snubben hade min leopardpaj förvandlats till en glittrig kavaj och jag blev utskrattad av alla
Då vaknade jag.