2010-12-09, 12:14
Medlem
Adi_Dasslers avatar
Hallå!

Jag har verkligen noll koll, men jag råkar ha ett sånt här, eller inte lika komplett: http://www.soundforce.dk/data/archiv...blueludwig.jpg
Alltså ett likadant som Ringo hade.

Jag vet inte exakt när det är ifrån, men runt 1965, tror jag.
Jag kan inte spela trummor, och är för gammal för att lära mig. Enda alternativet är att sälja det, tråkigt men sant. Frågan är vad det är värt och vart man ska sälja det.
Någon som har bra koll på sånt här?

Ber om ursäkt om jag har lagt den i fel del, men visste inte vart jag skulle lägga den.
Citera
2010-12-09, 12:16
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adi_Dassler
Hallå!

Jag har verkligen noll koll, men jag råkar ha ett sånt här, eller inte lika komplett: http://www.soundforce.dk/data/archiv...blueludwig.jpg
Alltså ett likadant som Ringo hade.

Jag vet inte exakt när det är ifrån, men runt 1965, tror jag.
Jag kan inte spela trummor, och är för gammal för att lära mig. Enda alternativet är att sälja det, tråkigt men sant. Frågan är vad det är värt och vart man ska sälja det.
Någon som har bra koll på sånt här?

Ber om ursäkt om jag har lagt den i fel del, men visste inte vart jag skulle lägga den.

Den serien finns det många upplagor av så jag tror inte du skulle få allt för mycket. Men med orginal stativ och alla cymbaler intakta till så skulle jag tippa på runt 7-9 lakan iaf. Gör en intresse koll på blocket.
Citera
2010-12-09, 12:17
Medlem
Mantisss avatar
Om det är värt mycket så är det väl bra att gå till en auktionsfirma.
Citera
2010-12-09, 12:20
Medlem
Adi_Dasslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Den serien finns det många upplagor av så jag tror inte du skulle få allt för mycket. Men med orginal stativ och alla cymbaler intakta till så skulle jag tippa på runt 7-9 lakan iaf. Gör en intresse koll på blocket.

Jag kollade runt på eBay och nån annan sida i England. Då ska de ha mellan 15 000 - 20 000 för det.
Går det att kolla vilket år de är gjorda på nåt sätt?
Citera
2010-12-09, 12:23
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Jag kollade runt på eBay och nån annan sida i England. Då ska de ha mellan 15 000 - 20 000 för det.
Går det att kolla vilket år de är gjorda på nåt sätt?

Är det ett äkta sett så ska det stå antingen på metallringen där du fäster pukorna. Och kan även sitta instämplat i varje individuell trumma mellan skinnen så att säga.
Citera
2010-12-09, 12:28
Medlem
Adi_Dasslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krang666
Är det ett äkta sett så ska det stå antingen på metallringen där du fäster pukorna. Och kan även sitta instämplat i varje individuell trumma mellan skinnen så att säga.

Så det är där alltså.
Ja, det är äkta. Det var min kära fars trummor.
Ska försöka få fram årtal på dem. Blir nog lite lättare att få reda på värde då.
Citera
2010-12-10, 18:29
Medlem
krang666s avatar
Citat:
Så det är där alltså.
Ja, det är äkta. Det var min kära fars trummor.
Ska försöka få fram årtal på dem. Blir nog lite lättare att få reda på värde då.

Gör det och ring till ex. Jam trummor och hör med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in