2010-12-08, 23:48
Medlem
Beachdregs avatar
Funderar på att köpa en av de här telefonerna. Kan inget om telefoner men båda verkar fräscha. Vilken hade ni köpt?

Tack
Citera
2010-12-08, 23:55
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beachdreg
Funderar på att köpa en av de här telefonerna. Kan inget om telefoner men båda verkar fräscha. Vilken hade ni köpt?

Tack
De stora valet de telefonerna emellan är ju operativsystemet; du måste själv inhämta information för att komma underfund med om du gillar Android eller Windows Phone 7.
Citera
2010-12-09, 01:47
Medlem
rashbans avatar
Huvudsakligen skiljer två saker - operativsystemet och att Desire Z har ett hårdvarutangentbord.

Varför då köpa en Windows phone 7-mobil? Det beror helt klart på vad du ska ha telefonen till: Om du ska ha den till att ringa, skicka mail och sms, organisera saker och ting med kalendern, surfa, spela spel, lyssna på musik, titta på film, tanka hem mer eller mindre meningsfulla apps, samt följa dina bekantas ack så spännande statusuppdateringar och fotouppladdningar på facebook, så gör WP7 det alldeles utmärkt. Snabbt, enkelt, och snyggt.

Ska du utöver detta även ha telefonen till att t.ex. dela 3G-uppkopplingen via Wi-Fi, eller har ett behov av mediaspelare som stödjer alla tänkbara mediaformat, eller om du har ett stort behov av att ställa in och kontrollera det mesta in i minsta detalj, då behöver du sikta på en annan plattform - företrädesvis Android. Androids marketplace har väl en bra bit över 100000 apps, WP7 har ca: 3500.

WP7 är ganska omoget i Sverige än så länga, det finns t.ex. inget officiellt stöd för marketplace eller någon svensk ordlista i telefonen, men det är inget som jag upplever som något större problem. Man får dessutom hålla till godo med bing som standardsökmotor och bing maps som källa till kartor istället för googles tjänster för detta, återigen inget som jag tyckte var något större problem (man kan självklart googla via browsern!).

WP7s interface råder det säkert delade meningar om, Microsoft har kört hårt på "content - not chrome". Jag tycker att det är mer funktionellt och snyggare än Android (+/- Sense) eller iOS4.

TL;DR: Android vinner i funktioner. WP7 ser bättre ut.
Citera
2010-12-10, 10:35
Medlem
Beachdregs avatar
Tack för tipsen! Jag har hört att Desiren ska vara lite segare än det tidigare HTC modellerna. Är detta san och är det något som drar ner telefonen på något sätt?
Citera
2010-12-10, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rashban

WP7s interface råder det säkert delade meningar om, Microsoft har kört hårt på "content - not chrome". Jag tycker att det är mer funktionellt och snyggare än Android (+/- Sense) eller iOS4.

TL;DR: Android vinner i funktioner. WP7 ser bättre ut.

Ja, jag har sett några videos om WP7 och fy fan vad snyggt det ser ut att vara! Oerhört stilrent och modernt!
Har WP7 några roliga funktioner? Jag har inte facebook, så statusuppdateringar lockar mig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in