Citat:
Ursprungligen postat av horflytningen
För ca 2 månader sen klantade jag mig rejält genom att åka full på en moped och bli stoppad av polisen med 0,4 mg alk/L utandningsluft. Jag är nyligen 18 år fyllda, och hade tänkt ta körkort så snart som möjligt, men nu har de beslutat att återkalla mitt tillstånd med 8 månaders varaktighet...
... Jag har förstått att de kan begära ett läkarintyg med provresultat och uttalanden från läkare för att avgöra om jag är pålitlig eller inte. Syftet med det här inlägget är att jag vill veta/få en aning om vad det är för slags tester de kan ta, alkohol/cannabis/övriga droger?, och hur stor är risken att det krävs ett läkarintyg i min situation? Jag har inga övriga belastningar i mitt BR.
MVH, Horflytningen
Tja jag håller på med exakt det du eventuellt får göra! Ang testerna är det 8 droger som testas vid minst 1 tillfälle för min del ett pisse prov.
Alkotesterna görs i mitt fall i 2 månader i form av blodprov vid 3 tillfällen under denna tiden och det där med att man ser långt tillbaka i dom testerna är en skröna dom värdena jag hade är byggda på senaste tiden och jag söp 1 vecka innan men det var asbra värden så oroa dig inte för det.
Tyvärr kostar det en slant (tror) 500 kr för blodprov och 300 kr för drog test gånger antalet du ev får göra! Jag gör mina genom jobbet så det är gratis och anledningen jag håller på med detta är gångfylla 3 tillfällen på 2 år sen drog dom mitt kort kan leta upp mina papper om du vill veta exakt vad det är för droger som kollades i mitt fall men gör det ej just nu