2010-12-15, 23:31
Medlem
Min första var grov portion. Bra val då jag var tolv och slängde in 2st. fick så stor nikotin-kick att jag inte kunde gå rakt.

Skulle säga att en en white eller lös är dåligt första snus. Ettan eller general tror jag är bäst. originell smak.
Snusar själv grov och varierar med Göteborg när jag behöver annat.
Citera
2010-12-17, 00:12
Medlem
Min första var en General Onyx på Silja Lines däck. Starkast jag provat måste vara General Ekstra sterk. Den godaste är Göteborgs Prima Fint ( lös ) och rapé white, helt klart.
Citera
2010-12-18, 22:17
Medlem
Starkodders avatar
General lös var det första jag provade. Var uppe på en höskulle med några kompisar och en av dem hade stulit en dosa av sin pappa. Svalde hälften och spydde som en kalv efter det. Snusar i dag Ettan lös och portion.

Stakast måste väl Skruf extra stark vara, om den har kommit ut ännu?
Citera
2010-12-19, 00:39
Medlem
kramfles avatar
Min första snus tog jag vid 11 års ålder när jag hade snott en dosa Grovsnus lös. Blev faktiskt inte så illamående som vissa säger, spottade ut den efter 20 min.

Snusar idag mestadels Göteborgs Rapé och General White/Long.
Citera
2010-12-19, 01:19
Medlem
j.m-hs avatar
Först och främst börja -inte- snusa.
Med det sagt så skulle jag säga att ettan portion är ett välsmakande och milt snus, som fungerar bra för nybörjare! Själv började jag min karriär med grovsnus lös, som också var (är?) min favorit, fram till den dag jag slutade. Svagast respektive starkast kan jag inte svara på, men det är nog lättfunnen information om du använder google.
Citera
2010-12-23, 02:32
Medlem
Det första underbara snuset som nådde min läpp var general lös om jag minns rätt! tyckte inte om det då, helt okej nu, men måste säga att det bästa nu är granit lös!
Citera
2010-12-23, 14:34
Medlem
Göteborgs rapé blev min första prilla
Citera
2010-12-24, 02:04
Medlem
Doffhausens avatar
General lös

Satt jävligt fint ska du veta. Allting gick perfekt, baket osv.
Citera
2011-01-22, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Klart du ska ta dig en stor ettan lös som första, sen är du härdad
/VF

Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
HAHA! kan se mig själv liggande bredvid en enorm spypöl i fosterposition!

haha! Jadu fick mig ett riktigt gott skratt när jag fick den bilden i pannbenet

OnT: Börja inte med catch, de e fan det fjantigaste snuset jag sätt.
Kör ordentligt med ettan från början bara
Citera
2011-01-23, 11:52
Medlem
Markmags avatar
Min första snus var nog en General portion. Kan inte minnas om det var white eller orginal.
Sen fick jag smaka en Rapé av en polare, och nu kör jag på det.
Citera
2011-01-23, 13:09
Medlem
Baklastares avatar
Första snusen var General lös, godast är Rapé. Nu har jag dock slutat snusa.
Verkar vara ganska vanligt att folk börjar med General för att sen inse hur överlägsen Rapés härliga barrsmak är.
Senast redigerad av Baklastare 2011-01-23 kl. 13:11.
Citera
2011-01-23, 16:46
Medlem
Min första snus var General Original, jag tyckte det va jävligt najs eftersom man fick den där underbara nikotinkicken, så jag fortsatte o sa att jag kan sluta senare men så vart det tyvärr aldrig
Hände samma sak för mig som det gjorde för många testade Göteborgs Rapé och körde det en längre tid, fast de senaste året har jag kört mycket Granit! Det är relativt billigt och smaken är fan inte så pjåkig!

Nybörjar snus, dom flesta jag känner(inklusive mig)började med Göteborgs Rapé white, General original/white och Granit typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in