2010-12-08, 19:55
Medlem
420inits avatar
Tja! Sitter och leker med "Apophysis" en fraktalgenerator. Problemet jag har r nr jag kr render p en stor fil s tar det sn fruktansvrd tid! Sg i aktivitetshanteraren att programmet bara anvnder 25% cpu. Finns det ngot stt att ka till sg 75? s klockan tickar lite fortare

Jag har frskt att ska, men vet inte vad jag ska anvnda fr skord.. Hittar inte det jag sker.
Tacksam fr svar!

Peace!
Citera
2010-12-08, 19:58
Medlem
Fuzes avatar
Nu kr jag visserligen inte Windows, men i min motsvarighet till aktivitetshanteraren i Ubuntu hgerklickar jag bara p processen och vljer processorprioritet. Kanske finns det ngot liknande fr Windows?
Citera
2010-12-08, 19:59
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420init
Tja! Sitter och leker med "Apophysis" en fraktalgenerator. Problemet jag har r nr jag kr render p en stor fil s tar det sn fruktansvrd tid! Sg i aktivitetshanteraren att programmet bara anvnder 25% cpu. Finns det ngot stt att ka till sg 75? s klockan tickar lite fortare

Du har en 4-krning processor, men programet stder inte det, d anvnds bara en krna vilket blir 25%.
Citera
2010-12-08, 20:07
Medlem
420inits avatar
Jo jag fick 2% till nr jag ndra till hg prioritet. Hitta en guide till programmet som antyder att det ska g att ndra instllningarna hur mkt det ska ta. Ska leta vidare ^^
riktigt kul program att leka i! Uppmanar alla att tanka ner och prova! apophysis.org programmet r typ 2mb stort om ens det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in