2010-12-08, 19:42
Medlem
Forbliranonyms avatar
Någon som har en aning om vad typ sportbladet betalar för att ha sin logga i en utav "ringarna" i varje elitserie arena?
Citera
2010-12-08, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Någon som har en aning om vad typ sportbladet betalar för att ha sin logga i en utav "ringarna" i varje elitserie arena?

Beror nog på antal. Alla elitserie hemma arenor skulle jag gissa 50-100K per ring och per säsong. De är nog värda betydligt mer än rinkreklamen då de syns hela tiden i TV. Nästan omöjligt veta om det ingår i ett större paket med annan reklam. Måste man se själva kontraktet. Sen är det också konjukturberoende. Färre intressenter ju mer rabatt för de inte vill ha tomma reklamplatser. Finns nog få som kan ge exakt svar förutom de inblandade i avtalet.
Citera
2010-12-08, 19:52
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen
Beror nog på antal. Alla elitserie hemma arenor skulle jag gissa 50-100K per ring och per säsong. De är nog värda betydligt mer än rinkreklamen då de syns hela tiden i TV. Nästan omöjligt veta om det ingår i ett större paket med annan reklam. Måste man se själva kontraktet. Sen är det också konjukturberoende. Färre intressenter ju mer rabatt för de inte vill ha tomma reklamplatser. Finns nog få som kan ge exakt svar förutom de inblandade i avtalet.

Måste ju vara betydligt mer? Är inte det där sjukt lite pengar?
Citera
2010-12-08, 20:00
Medlem
Tyvärr har jag inget direkt svar på frågan, men som jämförelse så fick ett "Stort företag" betala runt miljonen för att ha logga på vardera axel på DIF's spelare, förra säsongen.
Citera
2010-12-08, 20:15
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillFredde
Tyvärr har jag inget direkt svar på frågan, men som jämförelse så fick ett "Stort företag" betala runt miljonen för att ha logga på vardera axel på DIF's spelare, förra säsongen.

Och det är bara en liten sketen logga på axeln då kan man ju bara dröma om vilka ofantliga summor det rör sig om för en sån ring.
Citera
2010-12-08, 20:34
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Och det är bara en liten sketen logga på axeln då kan man ju bara dröma om vilka ofantliga summor det rör sig om för en sån ring.

1.3 Miljoner för att vara exakt.

Jag inte är Djurgårdare, vette fan hur jag vet det.
Citera
2010-12-08, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
1.3 Miljoner för att vara exakt.

Jag inte är Djurgårdare, vette fan hur jag vet det.

Dessa tider tror jag det är allmänt prispress på reklam. Undrar hur jag vet det
Citera
2010-12-08, 21:02
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:

You tell me.
Citera
2010-12-08, 21:11
Bannlyst
Sitter i styrelsen i en liten klubb i Södermanland, med ett a-lag som spelar i Div-3. Och för att få reklamplatsen i mittcirkeln tar vi 25.oookr för, de andra cirklarna 15.oookr.

Så jag kan inte tänka mig att en eliteklubb tar en krona under 1.ooo.oookr per cirkel.
Citera
2010-12-11, 22:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett störande element i ishockeyn, vissa företag är dock diskreta med sina reklam texter/bilder medans Aftonbladet kör med stora blaffor som gör det svårare att se pucken.
Senast redigerad av freeriderXII 2010-12-11 kl. 22:48.
Citera
2010-12-14, 18:40
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:

Beror nog vilken media det handlar om. Exempelvis TV4 har fått tacka nej till reklam på prime time då man inte haft plats och flera svenska reklamkanaler vill höja sina priser kraftigt nästa år.
Citera
2010-12-14, 22:24
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSjogren
Sitter i styrelsen i en liten klubb i Södermanland, med ett a-lag som spelar i Div-3. Och för att få reklamplatsen i mittcirkeln tar vi 25.oookr för, de andra cirklarna 15.oookr.

Så jag kan inte tänka mig att en eliteklubb tar en krona under 1.ooo.oookr per cirkel.

Tycker endå att 1.000.000kr låter rätt lite med tanke på vilken reklam det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in