• 1
  • 2
2010-12-08, 17:35
Medlem
Rakborstens avatar
Läser man på aftonbladet nu, så kan man läsa om den mördade "svenska" Anni Dewani. Hon mördades av sin man Shrien Dewani, 31. Det står inte om han är svensk, men vi får anta att han också är svensk givetvis.

Nån mer än mig som anser att man inte blir svensk bara man förflyttar sig till Sverige och skriver på ett papper för medborgarskap?
2010-12-08, 17:38
Medlem
rooobbs avatar
Han är väl engelsman?
2010-12-08, 17:41
Medlem
Ja, hon har väl förmodligen ett svenskt pass.. och uppehållstillstånd?

Nähe, va fan är man då? dumma idiot..
2010-12-08, 17:43
Medlem
dlas avatar
du är ju svensk om du har svenskt medborgarskap, sen om man personligen tycker det eller inte är ju en annan sak, men är personen svensk medborgare kommer såklart tidningar skriva att den är svensk, vilket den också är.

Personligen anser jag att man lär ha bott och verkat ett tag i ett land innan man kan kalla sig medborgare.
2010-12-08, 17:48
Medlem
Rakborstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ave.Maria
Ja, hon har väl förmodligen ett svenskt pass.. och uppehållstillstånd?

Nähe, va fan är man då? dumma idiot..

Är jag en dum idiot?

Det du pratar om är papper och penna. Har ingenting med etniciteten att göra.
2010-12-08, 17:48
Medlem
krijgenics avatar
Det stör mig något otroligt att Aftonbladet i varannan mening ska påpeka att hon minsann var svensk. Varför inte bara skriva Anni?
2010-12-08, 17:50
Medlem
Bythewayimdeads avatar
I Sverige räcker det med att kliva innanför landets gränser för att myndigheterna skall anse dig som svensk medborgare - djävligt sorgligt, patetiskt och nästan alldeles sant...!
2010-12-08, 17:52
Bannlyst
Politiker, media och annat löst pack har otroliga svårigheter att skilja på medborgarskap och nationalitet/etnicitet.
2010-12-08, 17:57
Medlem
Rakborstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
I Sverige räcker det med att kliva innanför landets gränser för att myndigheterna skall anse dig som svensk medborgare - djävligt sorgligt, patetiskt och nästan alldeles sant...!

Svenskarna (Inte låtsas-svensken) är ju på väg att bli färre än utlänningarna i Sverige, och några år efter att det har skett, så kommer vi helt att försvinna. "Svenskar" finns ju kvar. Men inga svenskar.

Svenskar, våga stå upp för de ni är!! Jag blir kränkt när en afrikan påpekar att han är svensk. Är inte han stolt över att vara afrikan? Kan inte jag få vara stolt över att få vara svensk? Kan inte jag som svensk få ha kvar mitt land?
2010-12-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Det stör mig något otroligt att Aftonbladet i varannan mening ska påpeka att hon minsann var svensk. Varför inte bara skriva Anni?
Vem skulle bry sig om de skrev att en random indier blivit mördad? Klart som fan att de är noga med att påpeka att hon är svensk! En svensk medborgare, mördad i Kapstaden, är självklart bra nyhetsstoff.
2010-12-08, 18:42
Medlem
Ettan^s avatar
Svensk medborgare, inte svensk.
2010-12-08, 18:52
Medlem
NickeApas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiNZ
jjätte svenskt namn hade hon ju!

Anni är väl svenskt? Har två vänner som heter Anni och nog fan är de fullblods svenskar. Sen efternamnet är ju hennes mans namn.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in