2010-12-08, 16:38
Medlem
Som topicen lyder sa har jag spilt skit pa in laptop, garantin galler fortfarande men vad ar chansen att man far den lagad? Kan de se direkt att det ar mitt fel? Skull ju kunna skicka in de men jag befinner mig i korea sa jag maste i princip skicka den med flypost hem och sen tillbaka efter reparationen om jag vill ha den tillbaka i rimlig tid, typ 2 manader, tar 4 om jag skickar dn direkt fran korea. Ar en Acerdator
Citera
2010-12-08, 16:46
Medlem
Headons avatar
Chansen är obefintlig som jag ser det. Det är ditt fel att den är sönder och då gäller inte garantin.
Köp en ny i Korea!
Citera
2010-12-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
Chansen är obefintlig som jag ser det. Det är ditt fel att den är sönder och då gäller inte garantin.
Köp en ny i Korea!

Det jag ar radd for, ar det av erfarenhet eller gissning? Skulle ocksa gissa pa att chansen ar valdigt liten dock, kanns galet surt da den bara var ett ar gammal, dock sa sog den da den fick feta problem med overhettning ganska fort. Datorerna har i korea ar inte direkt billigare heller
Citera
2010-12-08, 17:30
Medlem
Har man klantat sig är det eventuellt en försäkring som kan hjälpa till, exempelvis en drulleförsäkring. Men det kanske kan vara svårt att administrera från Korea.
Citera
2010-12-08, 18:12
Medlem
Kladahestens avatar
Oj va dumt, klart det inte finns någon försäljare elr återförsäljare som garanterar att datorn ska fungera om du spiller skit på den.
Citera
2010-12-08, 19:24
Medlem
Headons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Det jag ar radd for, ar det av erfarenhet eller gissning? Skulle ocksa gissa pa att chansen ar valdigt liten dock, kanns galet surt da den bara var ett ar gammal, dock sa sog den da den fick feta problem med overhettning ganska fort. Datorerna har i korea ar inte direkt billigare heller

Garantin gäller bara för fabrikationsfel, har du själv haft sönder den får du förlita dig till din hemförsäkring/drulleförsäkring.
Citera
2010-12-09, 03:40
Medlem
Citat:
Garantin gäller bara för fabrikationsfel, har du själv haft sönder den får du förlita dig till din hemförsäkring/drulleförsäkring.

Jo jag ar medveten om det men om jag inte sager nagot om det? Har tidigar haft stora problem med overhettning pa datorn, tangenbordet slutade fungera nar den blev varm och touchpaden la av helt. Hur kan de se om det ar mitt fel osv?
Citera
2010-12-09, 08:27
Medlem
Headons avatar
Citat:
Jo jag ar medveten om det men om jag inte sager nagot om det? Har tidigar haft stora problem med overhettning pa datorn, tangenbordet slutade fungera nar den blev varm och touchpaden la av helt. Hur kan de se om det ar mitt fel osv?

Du tror inte att de ser att spillt något på den då?

Det är väl bara att skicka iväg den i så fall, men jag kan nästan garantera att du inte kommer att få det klassat som ett garantifel och därmed få betala för det.
Citera
2010-12-09, 08:33
Medlem
Citat:
Du tror inte att de ser att spillt något på den då?

Det är väl bara att skicka iväg den i så fall, men jag kan nästan garantera att du inte kommer att få det klassat som ett garantifel och därmed få betala för det.

jag har ju sagt att jag misstanker det men eftersom jag inte har nagon som helst erfarenhet av hur en dator paverkas av att det kommer vatska pa den mer an att det blir kortslutning och annat skit sa kan jag ju inte dra nagra empiriska slutsatser och det ar ju darfor jag fragar. Syns det direkt att det ar vatskeskador helt enkelt?
jag antar ocksa att det kan bli forbannat dyrt att laga med vatsekskador, blir nog battre att kopa en ny
Citera
2010-12-09, 08:42
Medlem
Headons avatar
Citat:
jag har ju sagt att jag misstanker det men eftersom jag inte har nagon som helst erfarenhet av hur en dator paverkas av att det kommer vatska pa den mer an att det blir kortslutning och annat skit sa kan jag ju inte dra nagra empiriska slutsatser och det ar ju darfor jag fragar. Syns det direkt att det ar vatskeskador helt enkelt?
jag antar ocksa att det kan bli forbannat dyrt att laga med vatsekskador, blir nog battre att kopa en ny

Är det vatten du spillt är det inte säkert att det syns, men är det cola eller likande blir det ett belägg som är svårt att bortförklara.
Citera
2010-12-09, 16:13
Medlem
Rengör den och sen ungsbakar du den
Om den ändå är trasig losar du inget på de.

Och jag är 110% säker på att inte garantin täcker. Dom ser på en gång vad du gjort
med den.
Har du däremot försäkring så är det bara att skicka in..Förutom gångerna då dom jävlas (70% av fallen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in