2020-06-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jag gissade på att han var kastrerad för många år sedan när jag såg en dokumentär, han visar alla tecken på det Visste knappt vem han var då. Men fadern ville säkert behålla sin guldkalv efter målbrottet, som kunde äventyra rösten. Så gjorde man förr och så tror jag pappan gjorde. Barnen har tillkommit med insemination från annan fader.

Ja så är det. Ingen chans att de är hans egna.
Citera
2020-06-28, 20:00
Medlem
kyrkstockens avatar
Nej, michael som var stenbög hade Diana Ross som idol. Han försökte efterlikna både hennes sätt att prata och sjunga (vilket hörs). Kanske hade han gjort könskorrigering idag.
Citera
2020-06-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Tror du att Michael Jackson var kemiskt kastrerad på hans pappas begäran? Enligt Michael Jacksons läkare Conrad Murray, så ska Jackson berättat för honom att han blev kemiskt kastrerad.
https://nyheter24.se/noje/911020-michael-jackson-blev-kastrerad-av-sin-pappa-joe-jackson

Förr i tiden så var det inte helt ovanligt att manliga sångare kastrerades för att behålla sina ljusa röster. Här är ett klipp på hur det kunde låta:
https://www.youtube.com/watch?v=OxSlnE408Eo

Jacksons mörkare röst när han talar:
https://youtu.be/YIKH8xXiLO0?t=12

Vad tyder på att han skulle ha kastrerats och vad talar emot det?
Om han var kastrerad, kan han trots det ha blivit kåt på unga pojkar, kan han trots det haft erektion vilket offer påstått?
Eh, nej! Då hade han knappast haft en sån törst att våldta en massa småpojkar
Citera
2020-06-29, 06:18
Moderator
Siegfrids avatar
Till kändisskvaller för infogning i befintlig tråd om hr Jackson.
/Mod.

Medicin och hälsa --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2020-06-29, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jag gissade på att han var kastrerad för många år sedan när jag såg en dokumentär, han visar alla tecken på det Visste knappt vem han var då. Men fadern ville säkert behålla sin guldkalv efter målbrottet, som kunde äventyra rösten. Så gjorde man förr och så tror jag pappan gjorde. Barnen har tillkommit med insemination från annan fader.
Alla tecken? Han var 1,75 lång. Knappast kastrerad innan puberteten
Citera
2020-06-29, 08:45
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2020-07-03, 15:20
Medlem
Michael Jackson pikade Paris för hennes sexualitet innan hon själv förstod att hin var bisexuell
https://www.expressen.se/noje/michael-jacksons-pik-mot-paris-for-hennes-sexualitet/
Citera
2020-08-10, 17:16
Medlem
Arne Bajses avatar
Michael Jackson har varit död i 11 år, men han uppträder fortfarande och drar fulla hus i Dubai. Jacksons kusligt lika dubbelgångare Sergio alltså, en chilenare vars ansikte är en klockren Jacko årsmodell 2000. Sergio har dock mer av Jacksons utseende än hans talang.

Nån som vet varför Jacko dog kl 14 på eftermiddagen av sömnmedel ? Fick han sömnmedel även på dagen ?
Citera
2020-08-10, 18:32
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Michael Jackson har varit död i 11 år, men han uppträder fortfarande och drar fulla hus i Dubai. Jacksons kusligt lika dubbelgångare Sergio alltså, en chilenare vars ansikte är en klockren Jacko årsmodell 2000. Sergio har dock mer av Jacksons utseende än hans talang.

Nån som vet varför Jacko dog kl 14 på eftermiddagen av sömnmedel ? Fick han sömnmedel även på dagen ?

Det finns såvitt jag känner till inget som säger att han dog kl 14, dock förklarades han död 14.26 lokal tid. Utan att ha sett MJs kroppstempratur är det svårt att såga exakt när han dog. Jag skulle gissa att han dog ganska snabbt efter propofolöverdosen. Gissningsvis 10.51.https://www.tmz.com/2009/08/26/jackson-time-of-death-a-mystery/ Jag har inte sett någon vettig temp/tidpunkt som kan höja relevansen kring detta.

Varför Propofol på Morgonen?
Gissning 1 kan vara att han hade inte lyckats fått en enda blund under hela natten och var i stort behov av sömn, men alldeles för taggad för att kunna sova. Gissning 2 Troligen var MJ som det superproffs han var helt inställd på att ge allt under sin sista konsertserie och hade redan börjat anpassa sig till Londontid inför sina konserter på the O2 Arena. Att MJ skulle komma till sina första gig med jetlag kan du nog helt och hållet glömma.
Citera
2020-08-11, 15:28
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Det finns såvitt jag känner till inget som säger att han dog kl 14, dock förklarades han död 14.26 lokal tid. Utan att ha sett MJs kroppstempratur är det svårt att såga exakt när han dog. Jag skulle gissa att han dog ganska snabbt efter propofolöverdosen. Gissningsvis 10.51.https://www.tmz.com/2009/08/26/jackson-time-of-death-a-mystery/ Jag har inte sett någon vettig temp/tidpunkt som kan höja relevansen kring detta.

Varför Propofol på Morgonen?
Gissning 1 kan vara att han hade inte lyckats fått en enda blund under hela natten och var i stort behov av sömn, men alldeles för taggad för att kunna sova. Gissning 2 Troligen var MJ som det superproffs han var helt inställd på att ge allt under sin sista konsertserie och hade redan börjat anpassa sig till Londontid inför sina konserter på the O2 Arena. Att MJ skulle komma till sina första gig med jetlag kan du nog helt och hållet glömma.

Mycket bra gissningar bägge två. Det där med att han förberedde sig för London-tid är väldigt smart tänkt och verkar rätt troligt. Han var ju som du säger ett superproffs och ville säkert göra allt för att London-konserterna skulle bli så spektakulära som möjligt och då duger det inte att vara trött. Alltså bara tanken på att göra 50 stora konserter på rad får mig att bli trött.
Citera
2021-01-12, 18:07
Moderator
oilslicks avatar
Kollar på bilder på Paris Jackson.....det finns inte en chans att hon är Michaels dotter.
Det är totalt omöjligt.

Så frågan är......vem är fadern?
Citera
2021-01-12, 19:26
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Han var ju som du säger ett superproffs och ville säkert göra allt för att London-konserterna skulle bli så spektakulära som möjligt och då duger det inte att vara trött. Alltså bara tanken på att göra 50 stora konserter på rad får mig att bli trött.

Frågan är vad som drev honom till att göra de där 50 konserterna. Jackson var redan en levande legend, superkänd och superrik. Han hade fyllt 50 var det inte dags att tagga ner ?

Kanske var konserterna ett sätt för Jackson att avleda pedofilryktena så att fokus kom att handla om hans musik istället för hans privatliv ?

Finns ju t.o.m äldre artister som pensionärerna i KISS, Rolling Stones och Aerosmith som turnerade innan pandemin, men dessa gubbar rör sig inte mycket på scenen, alltså knappast samma intensiva koreografi som Jackson hade, vilket måste ha varit väldigt utmattande i längden.

Tog Jackson möjligen uppåttjack för att orka ? Kan det ha bidragit till hans död eller var det blott propofolen som sänkte honom ?

Jackson var alltså sömnlös och antagligen stressad. Med de pengarna han hade borde han väl kunna hittat en passande metod som hjälpte honom att sova. Tex. vanligt sömnmedel, hypnos, yoga, marijuana osv. Var det dr Murray som föreslog Propofol eller Jackson själv ? Blir hjärnan lika utsövd på propofol som under naturlig sömn ?
Senast redigerad av Arne Bajse 2021-01-12 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in