2008-06-13, 15:43
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Michael Jackson är en grov mytoman. Jag diggade honom stenhårt när jag var liten, och hans musik är fortfarande hur bra som helst, men man ska inte låta sig förblindas av hur bra hans låtar är. Snubben ljuger. Om det nu är vitiligo som ligger bakom hans hudfärg då måste han ha fått en perfekt vitiligo sjukdom som gav honom helt jämn hudfärg utan några fläckar. Det är således bullshit, eftersom det är en chans på miljonen eller något att det skulle bli så där, och av alla människor, så får de perfekta vitiligo utslagen en sensationell popstjärna? Ja, det är nog en chans på miljarden av alla vitiligofall.

Hur han nu blev vit vet jag inte, antagligen har skvallerpressen rätt om det. Men eftersom jag inte är en hudexpert så överlämnar jag ordet till de som är lite mer insatta i hur man byter hudfärg.

Man ska ha jävligt klart för sig att media gör vad dom kan för att befästa freak-stämpeln när det gäller Jacko. Nog är han bra vrickad alltid, men man ska nog ta vad man läser med en nypa salt, speciellt när det gäller Maxon Jaxon.
Jag tycker det är ganska så uppenbart att han har vitiligo.Bilderna talar för sig själva och ser till synes precis ut så som vitiligo ser ut, fast med en rejäl dos smink över. Att han sedan använt diverse produkter för att jämna ut fläckarna är väl inte helt otroligt.
Senast redigerad av mr.pung 2008-06-13 kl. 15:50.
Citera
2008-06-13, 15:53
Medlem
RötLökens avatar
Om det stämmer att Wacko har Vitiligo så har han fått den bästa present en neger kan få
Citera
2008-06-13, 15:58
Medlem
StyleWarss avatar
Har han vitiligo är det väl klart att med det yrket sminkar sig. Han trots allt varit i rampljuset och väldigt isolerad hela sitt liv, lite svårt att veta vad som är normalt då ju (typ näsan å så).

Kolla den här reportern, han har också ett jobb i show business, och då måste man ju "show" sig själv hela tiden:
http://www.usatoday.com/life/television/2007-12-16-vitiligo_N.htm

Michael Jackson använder enligt många källor blekningskräm för att jämna ut det. Det är det väldigt många fler afro-amerikaner som gör, trots ett förbud mot dessa krämer. Man vill se ljusare ut helt enkelt.
Citera
2008-06-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
VITILIGO har han INTE. Då det uppträder som små oregelbundna fläckar över hela kroppen!

Har du ens tittat på bilderna?
Citera
2008-06-13, 19:52
Bannlyst
Även om man nu har vitlingo (eller hur det nu stavas) så ger det väl inte vita ungar om man själv är mörkhyad?

Är hans ungar adopterade eller har han något genetiskt med dom att göra?
Citera
2008-06-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apachez-
Även om man nu har vitlingo (eller hur det nu stavas) så ger det väl inte vita ungar om man själv är mörkhyad?

Han hävdar att det är hans biologiska barn men det är givetvis en lögn.
Citera
2008-06-13, 20:23
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Han hävdar att det är hans biologiska barn men det är givetvis en lögn.

Mamman är ju vit så OM det är hans biologiska så finns ju svaret där varför de är ljusa/ljusare...
.
Citera
2008-06-13, 22:16
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Nu har ju Michael fullt med fläckar på kroppen så det där stämmer ju inte.

http://img258.imageshack.us/my.php?image=tdcauvitiligo5bi0.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y227/mitshu/vitiligo3.jpg
http://img371.imageshack.us/my.php?image=mjvitiligo2zz0.jpg

Det finns bättre bilder men jag orkar inte leta fram dem nu.

Något som är bekräftat är att han har använt en blekningskräm (hydroquinone). Huruvida det var för att jämna ut fläckarna eller för att bli vit vet man inte. Hans mor har sagt i en intervju att han var tvungen att depigmentera sig själv eftersom han inte ville se ut som en kossa.
Intressant. Dessa bilder har jag faktiskt inte sett tidigare. Kanske är det vitiligo trots allt?
Citat:
Ursprungligen postat av Apachez-

Sägs att han pröjsade barnens moder en massa pengar för att föda barnen och få behålla ungarna. Är nog knappast hans biologiska barn.
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Mamman är ju vit så OM det är hans biologiska så finns ju svaret där varför de är ljusa/ljusare...
.
I så fall hade hans barn varit mulattungar/mörka. Det är väldigt sällan man får helvita barn med negrer eftersom negrernas gener är dominanta mot oss vita kaukasoider (och det är anledningen till att jag personligen aldrig tänker skaffa barn med en neger).
Citera
2008-06-13, 22:55
Bannlyst
Vitiligo till en början, sen har han blekt huden och opererat om sig till ett "vitt" och mer feminint utseende. Om jag inte missminner mig så är det en reaktion och en radikal demonstration mot sin far, som betedde sig som ett rövhål mot samtliga jacksonsyskon (misshandel) och pressade samtliga att tjäna pengar, och hårdast michael. Han förknippade sin afroamerikanska bakgrund/utseende med sin fars ondska och samhällets orättvisor gentemot svarta och valde därmed att bli vit efter sin sjukdom..

Vilket inte skulle förvåna sig med tanke på att han är en man med många idéer (kammaren med särskild luft som skulle förhinra åldrande etc, wacko-jackosmeknamnet, de många operationernam den feminina framtoningen osv)

Kan ju vara bs, men det är historian jag läst.
Citera
2008-06-13, 23:08
Medlem
Kingen_kings avatar
Minns min son när han var 6-7 år och fick se en bild av Michael när han var liten och han frågade vem det var. "Michael Jackson", svarade jag.

"Va? Har han varit neger?", utbrast sonen.
Citera
2008-06-14, 04:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RötLöken
Om det stämmer att Wacko har Vitiligo så har han fått den bästa present en neger kan få
stor snopp? vit tjej? bli kallad smart? bli kallad människa? Vit?
Vad?
Citera
2008-06-14, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindtreck
Men är det inte möjligt att han har det och täcker över fläckarna då som någon tidigare skrivit?
Jo så kan det visst vara. Men då har han säkert använt väteperoxid, som jag tidigare sa - ty det bleker resten av den mörka huden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in