2009-07-03, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Jag är en fangirl som ni kallar det, men jag har aldrig sagt att det är hans biologiska. OM jag ska ha sagt det så tar jag det tillbaka. Jag tar tillbaka för att precis nu efter att han dog så kände jag att jag ville försvara honom.
Jag är medveten att du ev inte riktade just till MIG. Men jag kände ändå att jag ville svara.

MEN att det inte är hans biologiska ser man ju. Men , som jag skrivit några ggr nu redan så spelar ju det ingen roll. Eller hur? Huvudsaken är att han var snäll mot dom och var en bra far.

En bra far håller inte på med att missbruka " mediciner" som Michael Jackson gjorde. Nu kommer fler och fler uttalanden om hur drogberoende Michael var.
Senast redigerad av Satanigatan2009 2009-07-03 kl. 02:41.
Citera
2009-07-03, 02:53
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=6mExMI0PclY&feature=fvst

Den här videon berörde mig av nån anledning, en intervju med MJ under inspelningen av min absoluta favoritlåt Beat it. Man märker ju hur socialt otränad killen var, han berättar att konceptet med vänner är något nytt för han trots att han här var över 20 samtidigt som han inte ens vet vad han ska säga när han får frågan om han har några nära vänner.

Grabben kan vara den kändaste man att vandra på denna jord men likaså kan han ha varit den mest ensamma.
Citera
2009-07-03, 02:57
Medlem
HejDuAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
En bra far håller inte på med att missbruka " mediciner" som Michael Jackson gjorde. Nu kommer fler och fler uttalanden om hur drogberoende Michael var.

Så du tycker den feta kossan Debbie Rowe ska ta hand om barnen som hon ser som djur än Michael som visserligen missbrukade droger men ändå lät dem bo hos sig och var en far för dem?
Citera
2009-07-03, 02:59
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:

Ja, jag är medveten om att han missbrukade. Det är inte konstigt om han gick den vägen. O nej, man är ingen vidare bra far då. Men det jag menar är att han nog aldrig slog barnen eller liknande. Det tror jag inte att han ville att barnen skulle uppleva.

Vad jag har förstått det som så hade dom en nanny som var den som till största delen tog hand om barnen.

Under den tid han var med dom så var han nog snäll och bar inte hand på dom eller kallade dom massa saker.

Ang att han missbrukade:
Jag tror nu, efter att jag har fått chans att tänka o reflektera lite att anl till att han missbrukade var för att han hade ont, eller iaf som han inbillade sig. Visst han kanske har haft ont då o då på riktigt. Även så tror jag att han var hypokondriker. Ja, som sagt var, man kan bara spekulera. Det hade på ett sätt varit skönt om MJ hade gått ut med att han inte mår så bra och att det då kunde vara lättare för oss att förstå att han var som han var. Att han kanske hade något, led av någonting psykiskt. Men nu blev det inte så. Nåt hade han ju, det kan vem som helst förstå.

Jag blir bara snurrig av allt detta. Antingen så får vi till slut veta sanningen om hur det låg till med han eller så kommer det för evigt hållas tyst.

Hur som haver tror jag att barnen kommer få det bättre vart dom än hamnar. Få uppleva en "normal" uppväxt. För det måste vara svårt för dom att vara de dom är. Jag känner som så att dom bör hamna hos en familj som inte figurerar i pressen, som inte är känd. Jag har en känsla av att pressen kommer att börja jaga dom- ni vet ju hur pressen är! Eftersom dom levt med MJ så vet dom ju lite hur han var, Iaf om var han en bra far eller inte.

Då han hängde ut Blanket från hotellfönstret så fick man se på Living with.. att han verkade bli väldigt stressad över hela situtationen. Han såg rädd ut. Han förstod nog ganska snabbt vilket misstag han gjorde. Jag försvarar honom inte nu, för han gjorde en jävla blunder där.

Jag har varit likgiltig till att som skrivs om honom då så mkt visats ha varit helt fel.
Citera
2009-07-03, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejDuAnne
Så du tycker den feta kossan Debbie Rowe ska ta hand om barnen som hon ser som djur än Michael som visserligen missbrukade droger men ändå lät dem bo hos sig och var en far för dem?

Kan du inte räkna ut att det var någon svensk journalist som översatte fel dvs hon sa att mina djur är mina barn dvs inte att barnen var djur.
Citera
2009-07-03, 03:12
Medlem
MJ verkar ha fått något av det bästa men samtidigt något av det sämsta här i livet på sin lott. Hans talang verkar inte ha gjort honom till en lycklig människa.
Citera
2009-07-03, 03:22
Medlem
prudenss avatar
Pedofilianklagelser är den moderna tidens häxprocesser...
Citera
2009-07-03, 03:43
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
När skedde detta uttalandet från mamman och har du länk?

Läs tråden, googla, läs aftonbladet eller expressen. Häng med i svängarna!
Citera
2009-07-03, 04:21
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Pedofilianklagelser är den moderna tidens häxprocesser...

Precis!
Citera
2009-07-03, 07:47
Medlem
kristibruds avatar
Citat:
Kan du inte räkna ut att det var någon svensk journalist som översatte fel dvs hon sa att mina djur är mina barn dvs inte att barnen var djur.
Barn är en sorts kräkiga djur.
Citera
2009-07-03, 08:36
Medlem
elimicmats avatar
OK, så Michael är inte far till barnen? Vet faktiskt inte, men visst känns det naturligt att tveka om det är så. Men då är det fråga om att MJ, pga okända skäl, "adopterat" två barn (eller tre).

Han har nog inte tvingat till sig sperma från en donator och själv tryckt in det i kärringen, utan det har nog gått lagligt till. Många människor som gör så. Resultat blev två (tre) barn som MJ älskade högt och såg till fick en bra uppväxt. Hur blir man då en sämre människa för det??

Om vi stryker pedofilanklagelserna (som domstol i USA (ej aftonhoran) frigett honom från) så undrar jag fortfarande vad Jackson gjorde som var fel mot andra??

Han kanske hatade sig själv, sitt ursprung men trots allt var han en godhjärtat man som skänkte pengar där det verkligen behövdes, och gav barn och oförglömlig upplevelse på Neverland (no pun intendet så försök inte vrida och vända den meningen...)
Citera
2009-07-03, 10:16
Medlem
fyfan vad bra han är.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article5463467.ab

Inte alls så svag som jag trodde verkar det som. Hade blivit så jävla bra. Hade någon bara fått in i hans skalle att han måste äta och vila och inte låtit honom att döda sig själv genom självplågeri så hade det varit bra.

Man ska inte behöva dö av att vara beroende av tyngre smärtstillande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in