Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
En bra far håller inte på med att missbruka " mediciner" som Michael Jackson gjorde. Nu kommer fler och fler uttalanden om hur drogberoende Michael var.
Ja, jag är medveten om att han missbrukade. Det är inte konstigt om han gick den vägen. O nej, man är ingen vidare bra far då. Men det jag menar är att han nog aldrig slog barnen eller liknande. Det tror jag inte att han ville att barnen skulle uppleva.
Vad jag har förstått det som så hade dom en nanny som var den som till största delen tog hand om barnen.
Under den tid han var med dom så var han nog snäll och bar inte hand på dom eller kallade dom massa saker.
Ang att han missbrukade:
Jag tror nu, efter att jag har fått chans att tänka o reflektera lite att anl till att han missbrukade var för att han hade ont, eller iaf som han inbillade sig. Visst han kanske har haft ont då o då på riktigt. Även så tror jag att han var hypokondriker. Ja, som sagt var, man kan bara spekulera. Det hade på ett sätt varit skönt om MJ hade gått ut med att han inte mår så bra och att det då kunde vara lättare för oss att förstå att han var som han var. Att han kanske hade något, led av någonting psykiskt. Men nu blev det inte så. Nåt hade han ju, det kan vem som helst förstå.
Jag blir bara snurrig av allt detta. Antingen så får vi till slut veta sanningen om hur det låg till med han eller så kommer det för evigt hållas tyst.
Hur som haver tror jag att barnen kommer få det bättre vart dom än hamnar. Få uppleva en "normal" uppväxt. För det måste vara svårt för dom att vara de dom är. Jag känner som så att dom bör hamna hos en familj som inte figurerar i pressen, som inte är känd. Jag har en känsla av att pressen kommer att börja jaga dom- ni vet ju hur pressen är! Eftersom dom levt med MJ så vet dom ju lite hur han var, Iaf om var han en bra far eller inte.
Då han hängde ut Blanket från hotellfönstret så fick man se på Living with.. att han verkade bli väldigt stressad över hela situtationen. Han såg rädd ut. Han förstod nog ganska snabbt vilket misstag han gjorde. Jag försvarar honom inte nu, för han gjorde en jävla blunder där.
Jag har varit likgiltig till att som skrivs om honom då så mkt visats ha varit helt fel.