2009-06-27, 11:59
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxskaft
Elvis var större. Utan Elvis = ingen The Beatles, Rolling stones eller Michael Jackson. Elvis var med och skapade Rock'n'roll. Inget illa om MJ men Elvis hade störe påverkan i musikvärlden.
Elvis är nästan lika stor i väst, men globalt sett är helt klart MJ större...och förmodligen kommer hans död resultera i en stor revival då många unga upptäcker hans musik.

Självfallet har Elvis haft mer inflytande då han var verksam i en tidigare era, men försöker man bortse från influenser som vandrat genom generationer av musiker och tittar på hur stora de har varit för deras samtida omvärld tycker jag MJ helt klart är störst.

Då Elvis verkade fanns det betydligt mindre konkurrens i musikindustrin, och hade Elvis varit samtida med MJ tror jag inte att han hade varit lika stor.
Elvis påminner om MJ i det att han hade fantastisk röst och kroppsspråk, men jag måste säga att MJ både är skickligare sångare och bättre dansare. Sedan får man ju inte glömma att MJ även var en enastående låtskrivare.

Jag tror att Thriller gjorde ett mycket stort intryck på de flesta producenter inom pop, hip-hop, rnb och elektronisk musik som varit verksamma sedan slutet på 80 talet fram till idag.
Själv sysslar jag mest med elektronisk dansmusik som knappast låter MJ-influerad. Men Thriller var mitt första album och MJ har onekligen varit en för mig viktig influens. Jag gillar och respekterar verkligen Elvis, men det är inte förrän på senare år jag lärt mig att uppskatta honom så någon direkt influens har han inte varit.
Citera
2009-06-27, 12:00
Medlem
BF_Swedens avatar
Det här kanske någon redan tagit upp, men var det inte så att MJ ville bli nedfrusen? Det verkar han ju inte blitt nu när de har skurit i honom och allt. Någon som vet?
Citera
2009-06-27, 12:44
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Det här kanske någon redan tagit upp, men var det inte så att MJ ville bli nedfrusen? Det verkar han ju inte blitt nu när de har skurit i honom och allt. Någon som vet?

Det har skrivits så mycket om honom och hans påstådda önskemål att det är svårt att veta vad som stämmer. Nu lär vi iallafall få svaret på en av frågorna som var aktuell på 80-talet och framåt. Om han har några tidigare barn än de idag tre kända.
Citera
2009-06-27, 12:50
Medlem
Slave Marks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det som talar för henne är det biologiska bandet. Emot talar att hon inte synes ha någon relation till barnen, och ej har träffat dem på mycket länge. Jag ser en rättslig process mellan Jacksons familj och mamman framför mig, dvs ifall mamman gör anspråk på barnen. Vet vi något om hennes inställning?

Hur har det lyckats förbli okänt vem som är mor till Prince Michael den andre, yngsta barnet? Kommer hans mamma att träda fram nu?

Ja,spännande! Vem det kan vara?
Tänk om det är någon känd, artist eller skådespelerska!
Citera
2009-06-27, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Ja,spännande! Vem det kan vara?
Tänk om det är någon känd, artist eller skådespelerska!

Den lilla ser ju ut som han skulle kunna vara Michaels egna barn ju, eventuellt. Kollar man på hans brorsas barn med en vit tjej så ser man att de har ungefär liknande utseende som den minsta har. Troligtvis är det ingen kändismamma tror jag. Då hade det nog märkts...
Citera
2009-06-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
ni började inte ana oråd när den lilla chokladbruna pojken byttes ut mot ett likblekt rangel? min personliga teori är att MJ dog, gjorde upp med satan o landade på jorden igen i form av denna skepnad.

MJ var bara en produkt, var säkert oerhört olycklig och fick en välförtjänt vila.
Citera
2009-06-27, 13:29
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
MJ var bara en produkt, var säkert oerhört olycklig och fick en välförtjänt vila.

Nja, han stod på scen från att han var 4-5 år om jag inte har fel. Tycker det syns på hans utstrålning att han hör hemma på scenen, så jag tycker nog inte att han var en sk produkt.

Inget större fan, men nog fan har han gjort ett fett avtryck i musikhistorien.

//Bosse
Citera
2009-06-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
michael jackson är neger

Kansrgjord vit neger med mycket smink.
Citera
2009-06-27, 13:36
Medlem
William Hainess avatar
... och nu börjar dom bisarra begravningshistorierna rulla in:

Citat:
However, it emerged last night that his body may not be buried at all, but could be preserved forever in his famous moonwalk stance.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1195800/Will-Jacksons-funeral-biggest-Princess-Dianas.html
Citera
2009-06-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Nja, han stod på scen från att han var 4-5 år om jag inte har fel. Tycker det syns på hans utstrålning att han hör hemma på scenen, så jag tycker nog inte att han var en sk produkt.

Inget större fan, men nog fan har han gjort ett fett avtryck i musikhistorien.

//Bosse

Tv 1 visade en dokumentär där det kom fram att priset han fick betala var ensamhet och olycklig.

Jag tor att det var så.
Senast redigerad av Flexbärt 2009-06-27 kl. 13:40.
Citera
2009-06-27, 13:49
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Lite kan man ju för fan anstränga sig. Om man fortfarande lyssnar exklusivt på artister som är "störst" och populärast ska man i alla fall inte komma och säga att den och den är världens bästa musiker, för man har inget att jämföra med. Det är liksom andrahandsuppgifter. Det påminner om det eviga tjatet om att Astrid Lindgren skulle ha nobellpriset i litteratur. Det påstående sägs alltid av personer som känner två författare; Astrid Lindgren och Stephen King.

Vet inte ,men han har lixom producerat världens mest sålda album. Betyder ju att han har en bred publik och var så klart väldigt omtyckt när han dog. Kan vi inte komma överens om det iaf?
Senast redigerad av Are-on 2009-06-27 kl. 14:10.
Citera
2009-06-27, 13:53
Medlem
rangels avatar
Alltså wtf, snubben verkar nåt helt enormt missförstådd. Vart jag än läser så kommer bilden fram av en mycket ensam man med en förlorad barndom som verkar ha haft ett rakt igenom gott hjärta.

T.ex
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/woman/real_life/695035/Real-Life-Matt-Fiddes-Michael-Jacksons-bodyguard.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in