2009-06-26, 19:45
Medlem
VILA I FRID ÄLSKADE JACKIE... är ärad att få levt i samma tid som dig och fått växa upp med din musik som förövrigt ALLTID kommer leva vidare. TÅRAR har fällts idag!

Detta är fan hans mäktigaste video på tuben - http://www.youtube.com/watch?v=R9DDTiPzJCk - kolla efter 2:30 när en kvinna ur publiken får kliva upp till Jackie på scen inför fullsatt konsert... hysterin...
Citera
2009-06-26, 19:56
Medlem
En äckligt usel människa som som köpte sina hits från internationella låtskrivarfabriker. Hela hans katalog är typexempel på usel själ-lös dussinpop.
Citera
2009-06-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Michael's freakiga sida är underskattad. Betänk att mamman till hans sista unge är okänd. Fy fan, det är excentriskt.

Musikaliskt har han dock alltid varit vedervärdig. Lyssnade just på "give in to me" från 1991. Seg synthballad med meningslöst solande från Slash. Alla hans produktioner är extremt tidstypiska och han måste alltid låna in gästartister som ger en temporär touch. Integritet är liksom inte det rätta ordet.

Från 1983 och framåt har Michael's storhet varit ett argument i sig själv. Han säljer 40 miljarder skivor, spelar för en miljon människor i Angola och dansar så snabbt att han kan vibrera genom väggar. Han är kungen och att han är den ende. Det är därför barn och utvecklinggstörda dyrkar Michael Jackson .Andra artister kan vara lite svåra att förstå ibland.

Efter att ha plöjt nätet i dag får jag intrycket av att opiater kan ha figurerat en hel del, och då kan väl både hjärtat och andningen lägga ner?

'
Jävligt konstigt att barn och utvecklingsstörda gjorde så att MJ fick utmärkelsen för mest sålda album i världen ... min tanke är att det måste finnas jävligt många utvecklingsstörda människor... hmmm du kanske är den enda verkliga kloka personen i världen utan fel och utan utvecklingsstörningar faan du måste känna dig speciell och utvald att påpeka detta för alla andra levande varelser ... jävla sopa
Senast redigerad av Xirc 2009-06-26 kl. 20:20.
Citera
2009-06-26, 20:05
Medlem
Maeglins avatar
Användaren reproach som frekventerat tråden stör sig tydligen på mitt ställningstagande vad det gäller Jackson.

Jag har fått flera pm där han anklagar mig för att vara ett peddo. Killen är garanterat full och dessutom feg. Han får gärna skriva ut här i tråden vad han menar när han skriver att jag är peddo.

Jag tycker att det är vansinnigt roligt att det sitter småkids ute i Sverige och går holmgång när man anklagar deras androgyna icke-människa till idol för att vara pedofil.

Återigen - jag är glad för att Jackson är död. Ett peddo mindre att oroa sig över.
Citera
2009-06-26, 20:07
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
tittar man på vad mamman hade för genetiska drag så är det fullt möjligt jag har själv en vän vars bägge biologiska föräldrar är hör och häpna Negrer men hon själv är ask blond dom har även gjort faderskaps test på henne och pappan som är neger har andra släktingar i Afrika som är vita...
Jag läser själv till läkare och kan bekräfta att det är vanligt att svarta föder vita barn då har någon i släkten genetiska fel.

Om du läser till läkare så vet du också att det är nästan intill HELT omöjligt att alla tre barn blir "vita" med RAKT hår. Och dessutom undrar jag hur någon med så taskiga svenskkunskaper kommit in på läkarlinjen?
Citera
2009-06-26, 20:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortis et liber
Om du läser till läkare så vet du också att det är nästan intill HELT omöjligt att alla tre barn blir "vita" med RAKT hår. Och dessutom undrar jag hur någon med så taskiga svenskkunskaper kommit in på läkarlinjen?

Nej, det är inte omöjligt.

Varför kan det inte ha hänt MJ? Ha i tanken att MJ:s två barn från en mamma vi känner till, är helvitt.

Intressanta länkar:

http://www.expressen.se/nyheter/1.1236345/pojkarna-ar-tva-pa-miljonen
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article449828.ab
Citera
2009-06-26, 20:10
Medlem
singularitets avatar
Är det ngn som vet hur michael jacksons hud blev vit? Var det ett clowntrick?
Citera
2009-06-26, 20:18
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xirc
fosterbarn eller adopterade barn då ... inte biologiska iallafall vilket förmodligen kommer att ställa till det när det gäller arvet och rättigheterna till MJs alster..
jag säger bara stackars barn alla män i stora USA kommer att säga dom levererade sperma till MJs hus i en majonäsburk ...
De var adopterade av Michael = samma rättigheter som biologiska barn.
Citera
2009-06-26, 20:20
Medlem
Slingshots avatar
RIP Michael Jackson - King Of Pop, bryr mig ej om han var pedofil eller inte som en del folk här tydligen endast snackar om , det är hans musik jag uppskattar, skiter fullständigt i vad han gjorde på sin fritid. Tror själv han tog en överdos av någon substans pga alla krav nu inför turnén och alla skulder, men det återstår att se hur han dog.

http://www.youtube.com/watch?v=iDUbAgfrvU0
Senast redigerad av Slingshot 2009-06-26 kl. 20:25.
Citera
2009-06-26, 20:30
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarsson
Jag kan erkänna att jag aldrig varit ett fan av honom trots att jag älskade några av hans låtar. Som artist var han en av de bästa, om inte den bästa de senaste 100 åren.

Personligen tror jag att han tog självmord. Någon skrev att det var otroligt då han just löst sina rättegångsproblem men det är mer än det. Michael Jackson var en man med 4 miljarder kronor i skulder, han har blivit fråntagen sitt hem, hans rykte var katastrofalt och jag tror inte han mådde speciellt bra när han såg sig i spegeln varje morgon. Han var väldigt ensam, nu kanske någon säger att han hade flera miljoner fans som idag gråter, men det är fel. De älskade honom för personen han var utåt och hans musik. De få personer som kände honom privat hade ju faktiskt alla lämnat honom.

Och vad skulle han göra efter sin avskedsturne? De flesta kändisar skulle flytta till ett land utan paparazzikultur och leva lyckligt i resten av sina liv med fru och barn. Vad skulle Michael Jackson göra? Han är inte precis den personen som flyttar till Monaco eller liknande ställen och smälter in med Raikönnen, Federer och liknande personer. Hans liv skulle inte bli bättre efter att han betalat av skulderna och löst problemen med alla rättegångar. Han skulle fortfarande ses som "Wacko-jacko", ett missfoster pga av hans ansikte och ruttna ensam i sin hyrda lägenhet i Los Angeles. Han skulle aldrig kunna leva "normalt" som de flesta kändisar faktiskt kan när det lägger av med det som gjort de kända, han kunde ju t.ex. inte ens gå ut i solen. Jag tror att Jackson insåg det och därför tog han livet av sig. Tror faktiskt att stackeren aldirg varit glad, han var t.ex. oskuld i 26-årsåldern trots att han kunde sätta på vilken supermodell som helst. Han bodde hemma hos morsan tills han var 28, var redan deprimerad på 90-talet och bodde sedan med chimpanser.

Kan inte sluta tycka synd om honom, han hade pengar, kändiskap och alla andra förutsättningar för att leva så lyckligt som det går men han kunde det helt enkelt inte. Jag tror inte på pedofiliyktena men man måste erkänna att han var psykiskt sjuk. Alla rykten, misslyckade operationer, misslyckade äktenskap osv. måste ha gjort det ännu värre för honom. Jag kommer minnas honom som en av de bästa artiserna någonsin, ni som klagar här får gärna fortsätta lyssna på Basshunter och 50, och allt gott han gjort för omvärlden genom välgörenhet. Michael Jacksons liv är inget jag skulle vilja ha levt men det är inte heller något man hatar honom för, tvärt om.

Rest in peace.

Väldigt bra skrivet, håller helt med dig. Tycker det är skönt att han fick sluta "på topp" också - eller rättare sagt, när de värsta ryktena lagt sig och han hade blivit friad av rätten.

Tror aldrig Michael var riktigt lycklig någon gång, så på nåt sätt känns det skönt för hans del att det är slut nu.
Citera
2009-06-26, 20:32
Medlem
Jag tycker det är oerhört tragiskt. Jag minns särskilt "ghosts", storyn skapad av bl.a Stephen King & Jackson. När Jackson (förklädd till en medelålders fet man) säger till den riktiga Jackson "you´re wierd, you´re strange, and I don´t like you". Dansen är självklart otrolig också. Gåshud! (av god sort!)

när jag gick i mellanstadiet minns jag att michael jackson var allas favoritartist.

mycket minnen.
Citera
2009-06-26, 20:38
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xirc
Du lyssnar tydligen på MJ eftersom du har har visat att du är utvecklingsstörd ja ja enligt vissa andra FBare
Jag tror du (och många andra) här är för ung för att ha varit inne på Michael Jackson så därför känner du dig utanför och förstår inte det samband folk som växt upp med hans musik känner. Det enda du kan göra är därför att ansluta dig till hatarna, då tillhör du i alla fall en grupp... Sorgligt att folk inte kan stå upp för sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in