2009-06-26, 13:52
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Den låt Michael Jackson kommer bli bäst hågkommen för är Smooth Criminal

Nja, Thriller är det. Eller Billie Jean.. Med tanke på hur mkt det snackats om just Thriller på BBC inatt och nu på dagen så blir det nog just Thriller. Hade önskat det var Man in the mirror, Smooth criminal eller Heal the world dock. Jag gillar inte Thriller om jag nu ska vara ärlig. Den är överhypad.
Citera
2009-06-26, 13:57
Medlem
cannaBes avatar
Detta kanske nån har sett redan men jag orkar inte gå igenom tråden och kolla, skadar inte om den kommer upp igen om nån nykomling dyker in:

http://www.amazon.com/gp/bestsellers/music/ref=pd_ts_zgc_m_music_display_on_website_more?pf_r d_p=482110191&pf_rd_s=right-5&pf_rd_t=101&pf_rd_i=5174&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&p f_rd_r=03J8BXG59ETPETFFZSDJ

Går rätt bra för skivorna nu, kanske bara är ett stunt som det diskuteras lite om? Isåfall funkade det jävligt bra.
Citera
2009-06-26, 14:01
Medlem
YngveFrejs avatar
Undrar vilken psykisk sjukdomsdiagnos en psykolog hade ställt på M.J ?
Tänkte på det här att han ville va ett barn, ville vara som Peter Pan, sjukligt beroende av "skönhetsoperationer" ? Han har ju för övrigt sett ut att vara död ett bra tag nu. Blev inte särskilt förvånad över att han dog.
Vad tror ni?
Citera
2009-06-26, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NordicV
Ligger något i det. De som är 50 idag lär oftast dö före de som är under 20.

Ingen Nobelprisfundering direkt.

Det beror på, MJ blev 50.. Madonna år 50 va? Hon kan likagärna ha 50 år kvar. Vissa är seglivade.
Citera
2009-06-26, 14:12
Medlem
Cruachans avatar
Idag känns det faktiskt mycket värre. Igår kändes det bara så overkligt, men idag är jag faktiskt lite ledsen. Känns som om en del av ens barndom dog med Michael.

Hoppas han får vila i frid.
Citera
2009-06-26, 14:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Idag känns det faktiskt mycket värre. Igår kändes det bara så overkligt, men idag är jag faktiskt lite ledsen. Känns som om en del av ens barndom dog med Michael.

Hoppas han får vila i frid.

Känner likadant, och har fortfarande svårt att acceptera hans död....
Citera
2009-06-26, 14:19
Medlem
Lite tråkigt att han dog redan, jag hade sett fram emot att se honom göra bort sig på turnén, kanske tappa en näsa där, ett öra där osv. En freakshow som kunde hålla på i minst 10-15 år till. Nu bara dör han rakt av och det känns som gottepåsen ryckts undan.

Dessutom vill jag påpeka att det var bara fjollor som gillade Jackson på 80-talet, alla tuffingar var hårdrockare!
Citera
2009-06-26, 14:27
Medlem
LaRues avatar
Detta är nog större än när Elvis dog...
Citera
2009-06-26, 14:28
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaRue
Detta är nog större än när Elvis dog...

Om du ser till nutid ja.
Men på den tiden var Elvis död en mycket stor nyhet.
Citera
2009-06-26, 14:33
Medlem
Michael Jackson är en legend som tyvärr tagit borts från oss. Han var en riktig entertainer som jag verkligen hade velat se live minst en gång.
Citera
2009-06-26, 14:33
Medlem
selvovics avatar
Apropå alla hans påstådda skönhetsoperationer... Om vi ponerar att han verkligen hade en sjukdom som gjorde huden vit (sådana finns det gott om), så hade jag personligen haft ganska stora problem att vandra runt som en vit neger. Jag menar, har ni sett albinomänniskorna i afrika? ser rätt sjukt ut

Hade operationerna lyckats hade han sett stilig ut fram till dödsdagen, och hur som helst tycker jag inte att han såg så utomjordiskt sjuk ut som vissa tyckte...
Citera
2009-06-26, 14:34
Medlem
Mr Coffees avatar
Hur fan orkar folk engagera sig så mycket i en person ni aldrig har träffat. Snubben var inte direkt purung och hans hälsa har varit urusel i snart 15 år väl? Han har ju inte spottat ur sig någon vettig musik sedan 80-talet utan mest pillat på barn och lekt med livet på sitt eget spädbarn (balkonggrejen). Ni kan ju fortfarande lyssna på hans skivor, varför saknar ni snubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in