Hej,
Ska flyga två tiotimmarsträckor på raken ner till australien om två veckor och har ett problem som i alla fall uppstått vid tidigare flygningar,
Jag får ont i benen,
skulle nog inte kalla det för kramp-ont men ont gör det iaf. Och det håller i sig efter att jag flygit fram tills att jag gått och lagt mig för att sedan försvinna helt morgonen därpå..
Har bara flygit 3-4 timmars sträckor förrutom när jag åkte till USA när jag var mycket yngre och då kommer ja inte ihåg att ja haft nå problem med benen.
Är för övrigt ganska spinkig typ 180 cm helt frisk om någon undrar (fyllt 20 år). Har aldrig haft problem me hjärtat eller nått sånt förrut men man blir lite orolig när man läser om symptomen för DVT (dvs deep vein trombosis - propp i en ven) för att dem liknar mina symptom ganska mycket..
Har dock inte tittat om benen svullnat upp eller om huden blivit färgad på det området utan bara känt en svag kramp liknande känsla...
Jag brukar inte gå omkring alls när jag flyger utan sitter/sover (om jag kan) och vickar fötterna fram och tillbaka o rör runt benen när ja känner att det börjar trycka...
Någon som har några tips eller känner igen sig?