2010-12-07, 22:06
Medlem
aka.snowballs avatar
Hej, jag har fått windows 7 av en skolan där jag går och det är en helt och hållet engelsk installations fil, och när jag ska installera finns såklart inte svensk tangentbord layout som val när man installerar OS:et.
Så min fråga är, kan man "ladda ner" denna svensk tangentbords layout? Har sett att man kan ändra den i efterhand när väl installationen är klar som här.

http://support.microsoft.com/kb/258824

Och om de går att ladda ner, vart gör man detta?

Kanske är en dum fråga detta, men pallar inte installera ett os med engelsk tangentbord layout och sen inte kunna ändra de :P
Citera
2010-12-08, 08:31
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aka.snowball
Hej, jag har fått windows 7 av en skolan där jag går och det är en helt och hållet engelsk installations fil, och när jag ska installera finns såklart inte svensk tangentbord layout som val när man installerar OS:et.
Så min fråga är, kan man "ladda ner" denna svensk tangentbords layout? Har sett att man kan ändra den i efterhand när väl installationen är klar som här.

http://support.microsoft.com/kb/258824

Och om de går att ladda ner, vart gör man detta?

Kanske är en dum fråga detta, men pallar inte installera ett os med engelsk tangentbord layout och sen inte kunna ändra de :P

I de allra flesta windowsinstallationer väljer man lokaliseringen i installationsögonblicket. Dvs du laddar inte hem något extra.
Citera
2010-12-08, 09:36
Medlem
cannaBes avatar
Tangentbordsspråket väljer du under regionala inställningar. Vill du bara ha svenska så tar du bort de andra, vill du ha flera så låter du de vara kvar och sen skiftar du mellan dessa genom att trycka Alt + Shift.

Vill du ändra språket i hela operativet så behöver du ha Windows 7 Ultimate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in