• 1
  • 2
2010-12-07, 21:38
Medlem
Randomslutavfalls avatar
Någon som vet hur mycket bötern ligger på om man blir påkommen när man knycker en gran?? Eller kan man till och med hamna i finkan?
Citera
2010-12-07, 21:40
Medlem
Oldberrys avatar
Från någons skog eller från en granförsäljning?
Citera
2010-12-07, 21:40
Medlem
eXtremos avatar
Passar bättre i juridik, men beroende på värdet på granen är det stöld eller snatteri. Kolla upp de relevanta lagrummen på internet.
Citera
2010-12-07, 21:41
Medlem
Blygalucass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Från någons skog eller från en granförsäljning?

eller från någons hem? Du får förklara lite bättre gubbsen.
Citera
2010-12-07, 21:42
Bannlyst
Jag knyckte en jävligt fin som växte i ett dike förra året. Nog den finaste granen jag haft. Vet dock inte om det är olagligt att sno från diken?
Citera
2010-12-07, 21:43
Medlem
Är det på allmän plats är det nog ingen risk att du åker dit beroende på tiden. Jag och en kompis snodde en från ett dike, vi använde tom kökskniv för vi hittade inte yxan.
Citera
2010-12-07, 21:44
Medlem
estecos avatar
Att se ut julgranen på Kronans mark är en lika svenska tradition som tjuvfiske av kräftor och hembränning. Skit i straffskalan och kör på! Som tidigare skribenter påpekat är det svårt att svara på när vi inte vet var granen i fråga står.
Citera
2010-12-07, 21:45
Medlem
FORSVARETSHUDSALVAs avatar
Åk in i skogen och hugg en bara?:O
Citera
2010-12-07, 21:45
Medlem
Randomslutavfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygalucas
eller från någons hem? Du får förklara lite bättre gubbsen.

Från wooden
Citera
2010-12-07, 21:48
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Som tidigare nämnt, sno/hugg ner en grann i skogen.

Hört rykten om vissa människor som blivit väl utsatta för grov misshandel när de försökte sno en grann ifrån de befintliga julgrans stånden utmed de olika bensinstationerna i vårat avlånga land. Däremot har jag tyvärr (?) ingen fakta eller egen erfarenhet att backa upp det med.
Citera
2010-12-07, 21:59
Medlem
Randomslutavfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esteco
Att se ut julgranen på Kronans mark är en lika svenska tradition som tjuvfiske av kräftor och hembränning. Skit i straffskalan och kör på! Som tidigare skribenter påpekat är det svårt att svara på när vi inte vet var granen i fråga står.

Såhär ligger det till...
Granen står i skogen. Frågan är vad en nitisk farbror aina skulle göra om han såg mig hugga ner granen för att sedan bära iväg den till min bil (förövrigt en vit audi). Jag väljer att inte hugga ner honom med min yxa.

Undrar bara av av ren nyfikenhet då jag tänkte ge mig ut imorrn för att se ut en schysst offergran...
Citera
2010-12-07, 22:03
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomslutavfall
Såhär ligger det till...
Granen står i skogen. Frågan är vad en nitisk farbror aina skulle göra om han såg mig hugga ner granen för att sedan bära iväg den till min bil (förövrigt en vit audi). Jag väljer att inte hugga ner honom med min yxa.

Undrar bara av av ren nyfikenhet då jag tänkte ge mig ut imorrn för att se ut en schysst offergran...
Ärligt talat vad tror du chansen är att du träffar på en snut mitt i skogen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in