2010-12-07, 20:28
Medlem
Lukazzs avatar
Vill ha en HTC Mozart, och den verkar omöjlig att få tag på i Sverige. Hur funkar det med import från Tyskland? Blir det Tyska i mobilen? Funkar marketplace?

http://www.handyattacke.de/handys/ht...reisvergleiche

På denna står nåt om T-mobile, är den operatörslåst?

Är vansinnigt sugen på en Mozart, men jag vill ha den NU!

Nån som vet om det kan funka med gråimport?
Citera
2010-12-07, 20:32
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazz
Vill ha en HTC Mozart, och den verkar omöjlig att få tag på i Sverige. Hur funkar det med import från Tyskland? Blir det Tyska i mobilen? Funkar marketplace?

http://www.handyattacke.de/handys/ht...reisvergleiche

På denna står nåt om T-mobile, är den operatörslåst?

Är vansinnigt sugen på en Mozart, men jag vill ha den NU!

Nån som vet om det kan funka med gråimport?

T-mobile är väl ingen mobiloperatör? Även om det skulle vara det så går väl låsa upp.
Senast redigerad av 25TaLife 2010-12-07 kl. 20:34.
Citera
2010-12-07, 23:56
Medlem
jag har handlat från Handy förut (köpte min Motrola Defy där)

Språk: Eftersom telefonen inte är ämnad för den svenska marknaden finns det ingen garanti för svenskt språk. Men alla språk som telefonen är ämnad för kommer finnas, alltså Engelska.

Abonnemang: för 399.84 € är den garanterat olåst. Och du ser att det finns tre olika flikar, varav den du länkar till heter OHNE VERTRAG, vilket betyder utan kontrakt. i rullisterna "Prepaidkarte mitbestellen" och "Handyversicherung" ska du ändra till Keine ("inget").

När du betalar tillkommer utöver fraktkostnaden även en liten PayPal kostnad. inga stora pengar

att det står T-Mobile betyder förmodligen att det finns en T-Mobile logga på telefonen och/eller mjukvaran är T-Mobile anpassad (startupp logo, appar etc.)
Senast redigerad av Nibbolu 2010-12-08 kl. 00:07.
Citera
2010-12-08, 10:09
Medlem
Lukazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
jag har handlat från Handy förut (köpte min Motrola Defy där)

Språk: Eftersom telefonen inte är ämnad för den svenska marknaden finns det ingen garanti för svenskt språk. Men alla språk som telefonen är ämnad för kommer finnas, alltså Engelska.

Abonnemang: för 399.84 € är den garanterat olåst. Och du ser att det finns tre olika flikar, varav den du länkar till heter OHNE VERTRAG, vilket betyder utan kontrakt. i rullisterna "Prepaidkarte mitbestellen" och "Handyversicherung" ska du ändra till Keine ("inget").

När du betalar tillkommer utöver fraktkostnaden även en liten PayPal kostnad. inga stora pengar

att det står T-Mobile betyder förmodligen att det finns en T-Mobile logga på telefonen och/eller mjukvaran är T-Mobile anpassad (startupp logo, appar etc.)

Tack för ett snabbt och bra svar!

Nu återstår bara att reda ut hur det blir med marketplace, sedan kan det nog bli affär.
Citera
2010-12-08, 10:31
Medlem
på Android fungerar iaf Market men jag kan inte uttala mig om W7P
Citera
2010-12-08, 13:39
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
på Android fungerar iaf Market men jag kan inte uttala mig om W7P

Så varför skriva ett svar i den här tråden då?

Det borde inte vara några problem att använda en tysk WP7 i Sverige förutsatt att den inte är operatörslåst, det finns trots allt något som heter "system locale" under settings där man kan ändra var telefonen tror att den befinner sig och alla språk som stöds verkar finnas förinstallerade (jag kan t.ex. ändra språket på min telefon till tyska), och det verkar inte finnas något som tvingar en att använda ett live-id från det land man köpt telefonen till marketplace (folk som köper sina telefoner i Sverige tenderar att använda ett live ID från UK eller US och det fungerar).
Citera
2010-12-08, 15:01
Bannlyst
apropå språket så finns inte windowsphone 7 på svenska ännu, det kommer komma men har inte kommit ut riktigt än
Citera
2010-12-16, 22:09
Medlem
Lukazzs avatar
Har nu fått min HTC Mozart 16GB från Handyattacke. Leveransen tog fyra dagar, vilket jag tycker är godkänt.

Telefonen fungerar alldeles ypperligt och den enda "brandingen" var några appar som gick att ta bort.

Hade lite problem med att ansluta till nätet, men det var för att jag var tvungen att ange en apn.

Slutpriset med frakt blev ca 3900 kr.
Citera
2011-02-17, 18:03
Medlem
andreianos avatar
Apro Mozarten.. Är det för fler än bara mig som telefonen startar upp auto vid laddning, om ja, ska det vara så? Är annars väldigt nöjd med mitt val av WP7 och Mozart
Citera
2011-05-27, 06:15
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har en Mozart, och den har stöd för hundratalet språk, inkl. svenska och finska, men jag har den på engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in