• 1
  • 2
2010-12-07, 18:08
Medlem
drowzees avatar
Som rubriken lyder, mamma och pappa har alltid sagt att om jag börjar röka så betalar inte dom mitt körkort.
Pappa är kedjerökare och mamma periodrökare...
Tror det är ett ganska vanligt hot?
Jag var rökfri länge, men har rökt nu till och från några gånger i veckan och på fest i ca ett år.
Jag började inte för grupptryck eller något sådant.. började ensam och tyckte det var soft.
Mamma och pappa vet ingenting.
Grejen är den att jag får sånna skuldkänslor varje gång mamma ser mig ögonen och säger:
"JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER DIG FÖR ATT DU INTE RÖKER! " och varje gång körtkort kommer på tal så piminner hon mig om rökförbudet..
Så nu har jag beslutat mig för att sluta röka helt tills jag har tagit mitt körkort och sedan se hur jag gör.

Tycker ni att det låter som en bra idé för mindre skuldkänslor? eller kan jag lika gärna fortsätta som jag gjort och leva upp till den stora hycklare som jag varit hitills?
Citera
2010-12-07, 18:11
Medlem
lanzers avatar
Rök inte då, idiot.

Finns ingenting bra med att röka. Absolut ingenting! Du får rynkor och blir äldre i förtid, cancerframkallande, skadligt för andra i din omgivning och beroendeframkallande.
Citera
2010-12-07, 18:14
Medlem
Localsexs avatar
Bara sluta med att röka, om det blir för svårt så kan du ju smyg snusa
Citera
2010-12-07, 18:15
Medlem
drowzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Rök inte då, idiot.

Finns ingenting bra med att röka. Absolut ingenting! Du får rynkor och blir äldre i förtid, cancerframkallande, skadligt för andra i din omgivning och beroendeframkallande.

Va? ärligt?
Citera
2010-12-07, 18:15
Medlem
nintendokungens avatar
Sluta röka låter som en bra ide. Både för skuldkänslornas skull och för hälsan
Citera
2010-12-07, 18:16
Medlem
drowzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Localsex
Bara sluta med att röka, om det blir för svårt så kan du ju smyg snusa

hihi ja, har faktiskt redan tänkt den tanken snusa har hon aldrig sagt nåt om...
Citera
2010-12-07, 18:16
Medlem
BenAsslicks avatar
Fimpa ciggen helt, jag gjorde det för bara några få månader sen och det har varit en sån jävla lättnad.
Eftersom jag antar att du är runt 18 (antagligen strax under ) så kommer du "behöva" vara stundentfattig ett bra tag till, och då är cigg ingen rolig utgift kan jag tala om för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av drowzee
Va? ärligt?

Japp, testa läsa varningsetiketterna som finns på varenda paket
Citera
2010-12-07, 18:17
Medlem
big_bobs avatar
Tobak över huvudtaget är knark för dom svaga. Sen blir man beroende och växer upp. Varför ska dina föräldrar betala ditt körkort? Och varför har dom inte redan gjort det?
Citera
2010-12-07, 18:17
Medlem
aptitens avatar
Mina föräldrar sa likadant, sålänge jag inte snusar och röker betalar dom mitt körkort.
Började snusa när ja va typ 16, dom fick väll reda på de ett halvår senare.
Slutade ändå med att dom betalade mitt körkort, rök om du trivs annars skit i de..
Se det som ett tomt hot!
Citera
2010-12-07, 18:18
Medlem
drowzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendokungen
Sluta röka låter som en bra ide. Både för skuldkänslornas skull och för hälsan

Eller hur även om jag har rökt så hade jag inte varit någon storrökare, och om jag inte röker något på ett bra tag innan jag tar körkortet så känns det endå helt okej
Citera
Medlem
slemzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Rök inte då, idiot.

Det finns några fördelar som tex. gemenskapen med andra och att det är gott men jag håller med dig nackdelarna överväger helt klart fördelarna.
Citera
Medlem
Localsexs avatar
Jag tror dock inte att det är ett tomt hot ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in