2010-12-07, 21:19
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Förjävligt, de borde drogtesta alla som går utbildningen genast och kasta ut dem som inte klarar sig.

Nolltolerans mot droger PUNKT.
Trollar du? Ska vi kasta ut alla som fildelar också? Dom bryter ju också mot lagen...
Så länge det inte påverkar studierna ser jag inget problem.
Citera
2010-12-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Förjävligt, de borde drogtesta alla som går utbildningen genast och kasta ut dem som inte klarar sig.

Nolltolerans mot droger PUNKT.

jajaja, är dom över 18 så låt dom göra vad fan dom vill med sina kroppar, så länge dom inte kommer höga/packade på jobbet och inte blir beroende som man INTE blir av CB.
Citera
2010-12-07, 21:33
Medlem
Oldberrys avatar
Roligt att läsa, tror det är betydligt vanligare att läkarstudenter röker än att fordonsstuderande gör det.
Citera
2010-12-07, 21:38
Medlem
dammens avatar
Haha! När jag bodde i Uppsala, så fanns det en läkare i min korridor. Vi brukade flumma på som fan
Citera
2010-12-07, 21:39
Bannlyst
Oj oj då skulle dom göra en undersökning bland Umeås läkarstudenter.
Där knarkas det hejvilt på festerna. Inte bara gräs.
Citera
2010-12-07, 22:38
Medlem
taigalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Med denna info som bakgrund skulle det vara najs att lite snabbt och snärtigt införa narkotikatester på samtliga studenter. Skulle vara riktigt skoj att se vissa läkarstudenters självbelåtna flin torkas bort från deras ansikten

Nä, allvarligt så är det fruktansvärt. Drogtester nu! Att en massa stoners här på forumet röker på är väl inte hela världen, men att sådana ansvarsfulla funktioner börjat knarka, då har det gått alldeles för långt. Det måste ju t.o.m. ni som sitter här inne och flummar hålla med om?
Börjat
knarka? Intellektuella har i alla tider använt sig av sinnesförändrande substanser.
Citera
2010-12-07, 22:40
Medlem
Jag förstår inte vad problemet är? Innan "de" gjorde undersökningen så trodde inte att deras studenter knarkade för de är ju så smarta och högutbildade. När "de" fick reda på att deras studenter knarkade iaf - då blev det plötsligt ett problem? Varför? Det var ju inte ett problem innan de fick reda på det.
Citera
2010-12-07, 22:48
Medlem
jamesdeans avatar
Det jag tycker är konstigt är att stödet för medicinsk användning av marijuana är så lågt bland läkare i Sverige, om det nu är så att cannabis används av många läkare. Joakim Hedström har ju inte lyckats hitta en enda läkare i hela landet som vill skriva ut cannabis till honom, det känns som att stödet för medicinsk marijuana borde vara högre.
Citera
2010-12-08, 00:09
Medlem
Jag ska sluta gå till sjukhuset när jag behöver hjälp, jag vill inte ha med KNARKARE att göra.
Citera
2010-12-08, 00:16
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoTerrorist
Haha, vore ju fan en dröm att komma in till husläkarn(en gubbe på typ 60 år) och han är stenad

Nämen titta, en nyfrälst tomte! Varför skulle det vara en dröm för dig? Hade du inte föredragit en läkare som inte är påverkad?

Undersökningen är knappast något att bli förvånad över, däremot så gör inlägget jag citerade mig mörkrädd.
Citera
2010-12-08, 00:16
Medlem
fartmans avatar
Dubbel
Citera
2010-12-08, 00:18
Medlem
fartmans avatar
Borde fungera som någon slags väckarklocka när välutbildade och folk med lite auktoritet träder fram och pratar om dödsdrogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in