Citat:
Ursprungligen postat av Greywind
Alloj, ska försöka återberätta så bra som jag kan;
Jag har jobbat en del som kran nu detta halvåret som varit men beslutat mig för att sluta med det då jag ej har tid att springa runt och ej har tid att sitta straffet som väntar ifall det nu skulle bli så.
Jag kom precis in från en träff med min egna kran, vilket jag blev jääävligt förvånad över hur detta har utspelat sig. Men nu äre så att han kräver mig på 14700 kr innan nyår. Och jag förstod inte hur fan denna siffran har hoppat upp i hans blattehjärna då jag ej ens har plockat för så mycket på samma gång.
Enligt mina egna beräkningar så är jag skyldig honom 1597kr. och ej 14.7k som han försöker kräva mig på. Och nu så sitter jag rejält i skiten då de pengar som jag har tjänat som kran har gått till att täcka andra inhandlanden såsom ny tv, datorskärm, resor etc etc.
Och nu som sagt så ligger ekonomin helt plötsligt bakåt 14,7k + de 1597kr som jag är skyldig honom. Och jag har inte en enda jävla aning om hur jag ska betala tillbaka detta då jag ej vet hur den siffran kan ha uppstått. Inte ens ifall jag skippar hyra, lån och räkningar denna månaden så kan jag täcka den siffran som han kräver utav mig.
Så, yah... Alla tips är välkomna och jag är villig att testa mina gränser för att se hur mycket jag kan få ihop.
Haha looser för jag ändå börja med att säga.
Varför börjar du inte slänga käft med han? Har själv varit i din sits, man får ju liksom stå på sig lite annars så kör ju folk med en. Du är ju, enligt dig själv, inte skyldig han pengar, så varför betala?
Stå på dig och att inge respekt är a-o i den branschen, men det visste du väl redan..