• 1
  • 2
2010-12-07, 16:47
Bannlyst
Alloj, ska försöka återberätta så bra som jag kan;

Jag har jobbat en del som kran nu detta halvåret som varit men beslutat mig för att sluta med det då jag ej har tid att springa runt och ej har tid att sitta straffet som väntar ifall det nu skulle bli så.

Jag kom precis in från en träff med min egna kran, vilket jag blev jääävligt förvånad över hur detta har utspelat sig. Men nu äre så att han kräver mig på 14700 kr innan nyår. Och jag förstod inte hur fan denna siffran har hoppat upp i hans blattehjärna då jag ej ens har plockat för så mycket på samma gång.

Enligt mina egna beräkningar så är jag skyldig honom 1597kr. och ej 14.7k som han försöker kräva mig på. Och nu så sitter jag rejält i skiten då de pengar som jag har tjänat som kran har gått till att täcka andra inhandlanden såsom ny tv, datorskärm, resor etc etc.

Och nu som sagt så ligger ekonomin helt plötsligt bakåt 14,7k + de 1597kr som jag är skyldig honom. Och jag har inte en enda jävla aning om hur jag ska betala tillbaka detta då jag ej vet hur den siffran kan ha uppstått. Inte ens ifall jag skippar hyra, lån och räkningar denna månaden så kan jag täcka den siffran som han kräver utav mig.

Så, yah... Alla tips är välkomna och jag är villig att testa mina gränser för att se hur mycket jag kan få ihop.
Citera
2010-12-07, 16:53
Medlem
Harmandas avatar
Du får väl åka till Östersund och jobba som kran där, jag har hört att de haft många problem med sina kranar.
Citera
2010-12-07, 16:54
Medlem
Sladderballens avatar
Först och främst undrar jag ifall du frågade varför du är skyldig honom så mycket? Eller stod du bara där som ett fån och suckade djupt, knöt näven i fickan och sa "jo men det ska du definitivt få tillbaka"?

Jag är rätt säker på att din kran testar dig. Han vill kolla om du är en "feg svenne" som inte vågar stå upp för sig och som man kan hota och tvinga hursomhelst.

Slutsats: Visa var skåpet ska stå!
Senast redigerad av Sladderballen 2010-12-07 kl. 17:01.
Citera
2010-12-07, 16:55
Medlem
tantvrists avatar
Du kann testaatt hora ut dig, prostiution du vet1. Hört att de tjänr bra, och du var villig att testa gränser..
Citera
2010-12-07, 16:56
Medlem
Mjölkmannen11s avatar
Men hur svarar din kran på att du inte är skyldig honom så mkt då?
Citera
2010-12-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greywind
Alloj, ska försöka återberätta så bra som jag kan;

Jag har jobbat en del som kran nu detta halvåret som varit men beslutat mig för att sluta med det då jag ej har tid att springa runt och ej har tid att sitta straffet som väntar ifall det nu skulle bli så.

Jag kom precis in från en träff med min egna kran, vilket jag blev jääävligt förvånad över hur detta har utspelat sig. Men nu äre så att han kräver mig på 14700 kr innan nyår. Och jag förstod inte hur fan denna siffran har hoppat upp i hans blattehjärna då jag ej ens har plockat för så mycket på samma gång.

Enligt mina egna beräkningar så är jag skyldig honom 1597kr. och ej 14.7k som han försöker kräva mig på. Och nu så sitter jag rejält i skiten då de pengar som jag har tjänat som kran har gått till att täcka andra inhandlanden såsom ny tv, datorskärm, resor etc etc.

Och nu som sagt så ligger ekonomin helt plötsligt bakåt 14,7k + de 1597kr som jag är skyldig honom. Och jag har inte en enda jävla aning om hur jag ska betala tillbaka detta då jag ej vet hur den siffran kan ha uppstått. Inte ens ifall jag skippar hyra, lån och räkningar denna månaden så kan jag täcka den siffran som han kräver utav mig.

Så, yah... Alla tips är välkomna och jag är villig att testa mina gränser för att se hur mycket jag kan få ihop.
Haha looser för jag ändå börja med att säga.
Varför börjar du inte slänga käft med han? Har själv varit i din sits, man får ju liksom stå på sig lite annars så kör ju folk med en. Du är ju, enligt dig själv, inte skyldig han pengar, så varför betala?
Stå på dig och att inge respekt är a-o i den branschen, men det visste du väl redan..
Citera
2010-12-07, 16:58
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Och nu som sagt så ligger ekonomin helt plötsligt bakåt 14,7k + de 1597kr som jag är skyldig honom.
Vänta lite, så han kräver dig på 14700 som du är "skyldig" han +1597 som du egentligen är skyldig han? Hur tänker ni där?

Kan du inte "bara" slå ner honom eller skaffa ett riktigt jobb?
Citera
2010-12-07, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladderballen
Först och främst undrar jag ifall du frågade varför du är skyldig honom så mycket? Eller stod du bara där som ett fån och suckade djupt, knöt näven i fickan och sa "jo men det ska du definitivt få tillbaka"?

Din och hans beräkning skiljer sig enormt mycket så då är det givetvis något som är på tok. Jag är rätt säker på att din kran testar dig. Han vill kolla om du är en "feg svenne" som inte vågar stå upp för sig och så man kan hota och tvinga hursomhelst. Slutsats: Visa var skåpet ska stå!

Jag och min kind vet mycket väl om att detta inte var ett test då han alltid har varit kamratlig mot mig sedan barnsben, och nu helt hotfull utan större anledningar.

Edit; han gav mig ej chansen att fråga då han var jävligt hotfull mot mig och bara bad mig att hålla käften så fort jag öppnade munnen.
Senast redigerad av Greywind 2010-12-07 kl. 17:04.
Citera
2010-12-07, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbbell
Vänta lite, så han kräver dig på 14700 som du är "skyldig" han +1597 som du egentligen är skyldig han? Hur tänker ni där?

Kan du inte "bara" slå ner honom eller skaffa ett riktigt jobb?

När jag påpeka att jag var skyldig de 1597 kronorna så det enda han sa var "justefan mannen det är dom också" <.<
Så det var så det blev 14.7 + 1597kr.

Och som det står i trådstarten så har jag nu lagt av som kran.

och vad jag vet och själv har sett så är denna människa ingen som man tjaffsar med.
Citera
2010-12-07, 17:04
Medlem
Sladderballens avatar
Citat:
Jag och min kind vet mycket väl om att detta inte var ett test då han alltid har varit kamratlig mot mig sedan barnsben, och nu helt hotfull utan större anledningar.

Om ni haft en sådan kontakt länge borde det inte vara något problem att fråga honom varför du är skyldig honom så pass mycket pengar, eller? Jag förstår inte riktigt faktiskt, då du inte svarade på den frågan.
Citera
2010-12-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladderballen
Om ni haft en sådan kontakt länge borde det inte vara något problem att fråga honom varför du är skyldig honom så pass mycket pengar, eller? Jag förstår inte riktigt faktiskt, då du inte svarade på den frågan.

Editade precis mitt inlägg åt dig.
Citera
2010-12-07, 17:16
Medlem
Sladderballens avatar
Citat:
Editade precis mitt inlägg åt dig.

Okej, läste det nu. Lät mindre bra faktiskt. Speciellt om han är fel snubbe att hamna i trassel med. Men som du skrev har ni haft en kamratlig relation väldigt länge, så han kanske har problem för tillfället, därav sitt utbrott? Du kanske ska testa att snacka med honom om några dagar för att se om det har lugnat ner sig? Om inte så finns det ju inte så många alternativ. Skit i att betala om heder går före hälsa. Betala om du vill slippa strul. Polisen om du vill vara en fitta. Ja, det är väl det enda. Om du väljer att betala "skulden" får du väl fortsätta deala. Annars finns ju blocket. Nu uppmanar jag inte dig till att blåsa folk på den sidan, men det är ju ett alternativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in