Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Släng ut 500.000 svartskallar ur Sverige och låt sedan oss hämta andan i 10 år så börjar vi om med att ta emot 2000-3000 per år så kommer du uppleva nåt liknande här.
Vi har inte 500.000 svartskallar som är fyllda 15 i Sverige. Problemet är som så många har sagt nuvarande struktur på undervisningen och relationen mellan lärare och elev.
Lärare, många av dom till vänster i den politiska skalan, har lyckats föra in sin tro på genus in i klassrummet. När jag gick i grundskolan så hade vi t.ex två veckor då vi endast fick lära oss om queerteori och liknande flum, men mest queerfeminism. Lärarna kallade det i och för sig inte för det men nu när jag blivit äldre har jag förstått vad det egentligen var för något. Det hemska var också att många elever svalde det med hull och hår. Inte lär sig svartskallarna att läsa och skriva bättre om dom måste utsättas för sådant flum hela tiden?
Självklart är inte genusvetenskap i skolan det enda problemet, men det är roten till andra andra problem. Istället för matte och svensklektioner läggs tid ner på att lära eleverna om "fördomar" och "anti-rasism". Problemet är inte resurser eller svartskallar, utan hela systemet.