2010-12-07, 14:06
Medlem
ccoonnyys avatar
Hittade det här:

Snusning

Vad gäller snusning finns inte något direkt samband med tandlossning. Du kan istället få en lokal skada på slemhinnan på det ställe där snuset placeras.

Källa: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o.../Tandlossning/
Citera
2010-12-07, 14:08
Medlem
RM1187s avatar
Är ni som är nojiga helt seriösa? Har ni ingen koll på vad som händer om man snusar länge eller är ni bara dumma?
Citera
2010-12-07, 14:10
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RM1187
Är ni som är nojiga helt seriösa? Har ni ingen koll på vad som händer om man snusar länge eller är ni bara dumma?

Med så mycket propaganda och olika information överallt så kan man aldrig vara riktigt säker.
Citera
2010-12-07, 14:24
Medlem
meddanSySs avatar
Nu när du får proteser, finns väl ingen anledning och sluta då? Jag menar, du kan ju bara byta ut dom igen.. Om 30 år
Citera
2010-12-07, 14:31
Medlem
G73s avatar
Bra trådstart!

Får en att tänka till lite, snusar väl en 3-4 dosor rapè i veckan. Det sämsta är väl att jag har någon ärftlig shit som gör så att jag får infektioner i tandköttet väldigt lätt. Varje gång jag är hos tandläkarn så säger dom dels att jag ska försöka snusa mindre och att "ta hand" om mitt tandkött då det blir infekterat av snuset väldigt lätt. Men inte gör man det, även att dom säger till mig strängt att använda tandtråd så gör jag inte det dum som man är, tandlös inom 10 år kanske? Om man inte lyckas sluta vill säga
Citera
2010-12-07, 14:32
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Har snusat i ca 10 år, 1,5 dosa om dagen. Kör dubbel dvs en prilla på var sida, samt att jag sover med snusen inne, har inga som helst problem. Det där är förmodligen som allt annat väldigt individuellt.

Vad säger din tandläkare då?
Citera
2010-12-07, 14:32
Medlem
Hamnbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Hittade det här:

Snusning

Vad gäller snusning finns inte något direkt samband med tandlossning. Du kan istället få en lokal skada på slemhinnan på det ställe där snuset placeras.

Se där ja. Låter som TS istället haft problem med munhygien (och andra faktorer såsom ärftlighet, ålderdom osv).

Snusa på gott folk!
Citera
2010-12-07, 14:40
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Jag satt och nojjade över mitt snusande igår. Satt och kände på tänderna och kollade tandköttet i spegeln. Sedan drömde jag att jag tappade tänderna.

Nu tar jag det som ett tecken när denna tråd kom också och lägger av med skiten.

Citat:
Hittade det här:

Snusning

Så du började igen?
Citera
2010-12-07, 14:42
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Vad säger din tandläkare då?
Sluta snusa. Men mina tänder sitter lika bra nu som när hon för 9 år sen sa samma sak, så jag tar det lite med en klackspark.
Citera
2010-12-07, 14:48
Medlem
PolitisktInkorrekts avatar
Tyvärr en nackdel, dock den enda, som snusning medför!

Man kan inte få allt här i livet!

Dock ska ju pointeras en sak!

Att tappa tänderna av att snusa har nog ungefär samma riskfaktor som att bli fet av ohälsosam/fet/onyttig mat!
Ju mer du gör det dessto mer ökar risken
Men vissa har kännsligare tandkött än andra!

Ps: Pizzaboy, haha, episkt
Citera
2010-12-07, 14:50
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Så du började igen?

Tog en direkt efter
Citera
2010-12-07, 14:55
Medlem
Cripss avatar
Ett jävla mysterium det där med vilken skillnad det är på snusare och snusare.
Jag drar tre dosor i veckan. Polaren en dosa om dan. Fattar inte suget en del har. Kanske beror på ämnesomsättning rent generellt. Men man kan nog snusa längre med låg konsumtion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in