2010-12-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Kan du bjuda på en bild?
Gärna också en från innan du började snusa eller i början...
Hur mycket snusade du?
TS, Se mitt inlägg ovan och svara tack!

Citat:
Ursprungligen postat av maci
Varför skulle det va mer skadligt med torrt? Bör väl vara motsatsen?

Om det rinner utmed tanden fräter det ju på tandköttet runtomkring kronan?

Någon, kanske den som jag svarade på, kanske kan svara på den här frågan också?
Citera
2010-12-09, 17:17
Medlem
jfms avatar
Äh så länge man borstar tänderna regelbundet bör det inte vara någon fara. Har inte snusat lika länge som vissa här (snusat i 5 år nu) men ingen av mina tandläkare har ens påpekat mitt snusande, och då har jag haft ett flertal olika tandläkare (klyddat med räls, implantat etc). Snusar "normalt" om man nu kan säga så, ~4 dosor grov portion i veckan. Heja heja!
Citera
2010-12-09, 20:03
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvedjih
Lät intressant, det måste jag testa med en gång. Brukar ibland platta ut prillan med fingrarna varpå jag dubbelviker den (kortsida mot kortsida så att säga), det medför att den ligger bättre och man får mindre kontaktyta mellan prillan och läpp/tandkött. Det blir ju även lättare att krama ur det sista ur den innan man lägger ut, bara att nypa åt med läppen.

Jo vet precis hur du menar, testade en gång men fick i princip inget ur den. Ska dock testa igen

Btw, om du testar min metod så är det rätt viktigt att remsan bakom ligger neråt och mot dig, glömde skriva det. Snusen har bäst böj åt det hållet remsan ligger åt när vi snackar om white iallafall, vanlig portion är väl såpass menlös att det inte spelar nån roll

Men ge det lite övning så kommer du själv kunna reglera hur mycket du vill att den ska rinna, dock är det svårt att mecka upp den i läppen med tungan om den är alltför torr. Well well, good luck!
Citera
2010-12-10, 03:03
Medlem
taigalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Va fan, du snusar mer på ett år än vad jag snusar på tre år! En dosa om dagen är lite väl mycket, men samtidigt så tror jag inte att det gör så stor skada som om det skulle ha varit lössnus.
Oj då. Fan, i början av min snuskarriär räckte en dosa rapé nästan en vecka. Sen började jag med dubbla portioner av nån anledning. En på varje sida dvs. Försöker gå tillbaka till en i taget nu men det är fan svårt. Så jävla dumt av mig.
Citera
2010-12-10, 23:13
Medlem
Big89Daddys avatar
Skaffa guldtänder, hur fräckt som helst.

Personligen har jag aldrig vare sig snusat eller rökt och tänker inte göra det, man bjuder in massa problem bara.
Citera
2010-12-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Bara så du vet är rökning fruktansvärt mycket värre mot tänderna. Rökning om någon tobaksprodukt är skadlig mot tänderna. Tandlossningsrisken är mycket högre för rökare än för snusare.

jo, jag vet att det är mer skadligt för tänderna, men detta är en temporär lösning. Som sagt. Nästan hela tandhalsen är blottad på ena hörntanden, som om jag kan tappa den när som helst. Ser inte nice ut... Sen finns det ju klart gubbar som snusat hela deras liv utan märkbara synliga effekter, förutom missfärgade tänder och skrumpigt tandkött. Men detta är annat.

Men men.. dags att sluta iaf..
Citera
2013-05-31, 02:00
Medlem
Vet någon hur riskerna är för proteser? Har typ 5 st, men likt förbannat är man ju dum nog att snusa ändå Vill ju inte sluta direkt, men kan säga att man inte vill gå igenom de där operationerna igen!
Citera
2021-10-27, 16:22
Medlem
Tyvärr får jag ställa mig till skaran med oerhört blottande tänder efter 17 års snusande, att tandläkaren ska undersöka mig en gång till efter vilka åtgärder vi kan göra……

Jag skulle helt klart lyssnat tidigare, byt sida varannan gång motsv.

Har kört whitesnus genom alla år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in