2010-12-07, 09:24
Medlem
funkermanis avatar
har ett lite problem som jag skulle behövahjälp med att lösa.
har skapat en panorma bild som är tre A4 långt och ett A4 brett.
nu till problemet; jag har försökt skriva ut det på tre A4 men jag lyckas inte få till det.
har försökt att jobba i olika lager och beskära bilden i tre delar men sen när jag försöker ta bort dom andra två delarna som ligger i andra lager så jag kan skriva ut en åt gången så försvinner alla lager. blir galen på det här.

nånsom förstår vad jag försöker säga och kan hjälpa till skulle jag uppskatta det mycket.

fridens liljor.
Citera
2010-12-07, 12:09
Medlem
polygritangs avatar
Jag har ingen aning om vilket fel du har egentligen.
Men ett sätt att kringgå ditt problem borde vara att du skapar en ny bild med de rätta A4 måtten och drar dit ett av dina lager från panoramat, skriver ut, tar bort lagret från nya bilden och drar in ett annat från din panoramabild och fortsätter så tills du har alla delar.

Detta kan nog låta väldigt rörigt, men hoppas du förstår vad jag menar, och hoppas att det funkar för dig

Finns säkert en riktigt lösning på ditt problem men den lösningen kan jag dock inte :/

Lycka till!
Citera
2010-12-07, 12:38
Medlem
Sommargays avatar
välj crop tool, ställ in den efter A4 måtten, klipp ut en del och klistra in i ett helt nytt dokument, fortsätt tills du har 3 dokument med bara en del av panoramat och skriv ut?
Citera
2010-12-07, 14:50
Medlem
polygritangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
välj crop tool, ställ in den efter A4 måtten, klipp ut en del och klistra in i ett helt nytt dokument, fortsätt tills du har 3 dokument med bara en del av panoramat och skriv ut?

Haha , ungefär som jag menade, dock krånglade jag nog till det lite väl mycket :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in