Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend
I ditt långa teoriinlägg nämner du att Gud och Satan blir kära i varandra. En vacker tanke tycket jag. Kan ju tolkas som fred på jorden. Eller finns det någon annan teori om det?
Edit. Vill lägga till att jag inte köper alla dina teorier, men tyckte att de var intressanta med många fantasifulla detaljer. Kändes lite befriande i vårt rationella och torra klimat.
Hehe tack så mycket...
Jag tror som du säger att fred på jorden kan vara en likhet av det som skulle kunna ske, dock ser jag mer på "framtiden" som ett lösare koppel av våra liv, lagar kommer att dämpas och den mänskliga rättigheten kommer faktiskt att framstå, för det är någonting jag själv ser att vi faktiskt knappt har idag trots att folk påstår detta.
Att lägga till att Gud och satan kan bli fred på jorden kan man se om man tror på gud och satan. Jag själv tror vell på Gud och Satan på ett mycket märkigt sett, jag har sett dom som djur (då jag tog gråsuggan för dens natur liknar det jag stämmer in allt på) Men jag tog även Gud som en tusenfoting eller millipede... Att tusenfotingen är ett djur skapat av gråsuggan i århundraden och att tusenfotingen då blev Gud eftersom den skapade revulutionen av utvecking men samtidigt är den född av "Kungen" och "drottningen" av gårsuggor, dvs Gud och Satan...
Så i min teori finns det flera gudar, vilket det även finns här, en gud för varje djur ungefär... Men då är frågan hur dom ser ut, vad dom gör och hur dom kommer att framstå. För jag är övertygad om att vi kommer att leva ihop med dem när våran hjärna har utvecklats tillräckligt mycket för att inse skräcken för överlevnad som denna planet sänder ut.
Jag anser att vi än idag är ytterst litet utvecklade, men med tiden kommer vi börja använda det vi har mest av, vårat medvetna, men även djur, om jag tar gråsuggan som exempel, har en OTROLIGT utvecklad reptilhjärna och i framtiden vet jag inte om många människors medvetna kommer slå en oändligt levande reptilhjärna...