• 1
  • 2
2010-12-06, 22:05
Medlem
GAY-possiblys avatar
Okej, priset till rets smsta trdstart och frsta inlgg gr till mig. Tack s hemskt mycket, jag hller mitt tal till nyr hr p FB.

Nu till saken - ponera att ni sitter p 1000 spnn som ni snarast mste f upp till 8000 spnn - hur gr ni?

r s in i helvetes kall i bettingen att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vgen. Har en skuld att betala av, och har grov ngest av spelandet. Vill bara plocka ut pengarna och ta en paus ifrn spelandet, s jvla trtt p det.

Ngon ? Jag vet, det finns ingen magisk lsning, men vilken taktik vore bst?

Tack p frhand och ignorera nicket,
Mvh
Citera
2010-12-06, 22:09
Medlem
d0pefishs avatar
Lira blackjack och dubbla ditt bet efter varje frlust.

T.ex. Du brjar med 40kr. Du torskar
80kr. du torskar
160kr. du vinner, profit.

Du kanske ska brja med mindre n 40 dock d du har 1000kr att spela med.

Annars r det vl bra att spela p ett bord med lga blinds, och bara spela p grymma hnder.
Citera
2010-12-06, 22:21
Medlem
Jag hade plockat ut dom frn spelsidan och satt in dom p banken och invntat ln/bidrag s att jag kunde betala av min skuld. Att gambla med lnade pengar r aldrig en bra id.
Citera
2010-12-06, 22:31
Medlem
GAY-possiblys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodomyAndLust
Jag hade plockat ut dom frn spelsidan och satt in dom p banken och invntat ln/bidrag s att jag kunde betala av min skuld. Att gambla med lnade pengar r aldrig en bra id.

Tack fr ditt svar.

Dock ser situationen inte riktigt ut som sdan, jag pluggar just nu = ingen regelbunden ln. Det r egentligen inte sdr jttefarligt men jag vill verkligen att pengarna skall tillbaka, har ftt ett frtroende av en god vn och vill inte sabba detta. Ruskigt oansvarigt av mig, fr ju ta smllen nu... men vill inget hellre n att betala av den nu.
Citera
2010-12-06, 22:31
Medlem
Iamaweakishspellers avatar
Ta en paus frn spelandet och vnta in studiebidraget/lnen/ngot annat.
Citera
2010-12-06, 22:33
Medlem
GAY-possiblys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller
Ta en paus frn spelandet och vnta in studiebidraget/lnen/ngot annat.

Kommer att ta lng tid, fr lng tid.

Fan vad korkad jag r.
Citera
2010-12-06, 22:36
Medlem
Allt p en 8.00 oddsare
Citera
2010-12-06, 22:37
Medlem
G in p ett bord dr blindsen r ca 20/40, invnta fin hand dr nn hjer preflop - all in.

Ska du frvandla 1000 - 8000 s mste du ta risker.
Citera
2010-12-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAY-possibly
Kommer att ta lng tid, fr lng tid.

Fan vad korkad jag r.

Det positiva med det hela r att du (frhoppningsvis) inte kommer gra likadant igen. Kanske lika bra att stoppa undan de pengar som du har och snacka med din kompis och sger som det r? Istllet fr att gra det nnu vrre.
Citera
2010-12-06, 22:40
Medlem
GAY-possiblys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller
Det positiva med det hela r att du (frhoppningsvis) inte kommer gra likadant igen. Kanske lika bra att stoppa undan de pengar som du har och snacka med din kompis och sger som det r? Istllet fr att gra det nnu vrre.

Allts, risken att jag spelar p detta sttet jag gjort nu igen r obefintlig. Jag gr vad som helst fr att slippa ngesten jag har haft under de senaste ntterna... ska jag ngonsin tervnda till speltrsket r det disciplinerad bankroll management som gller.
Citera
2010-12-06, 22:44
Medlem
Citat:
Allts, risken att jag spelar p detta sttet jag gjort nu igen r obefintlig. Jag gr vad som helst fr att slippa ngesten jag har haft under de senaste ntterna... ska jag ngonsin tervnda till speltrsket r det disciplinerad bankroll management som gller.

r inte rtt person att prata om bra BRM, men det r ju det bsta sttet att spela. r sjlv mer vghalsig (ls dum) och spelar efter martingale-system och dylikt. Endast med smpengar i brjan men nd, inget som hller i lngden. Men om du inte vill hamna dr igen s fr du verkligen ta tag i spelandet. P riktigt! 1000 kr ---> 8000 kr till jul r kanske lite vl optimistiskt men som ngon tidigare skrev r det inte omjligt. Men du mste ju ta rejla risker och riskerar att gula helt och hllet. Men om du inte finner ngon annan utvg fr du vl spela vghalsigt och hoppas p det bsta.

Jag nskar dig all lycka.
Citera
2010-12-06, 22:48
Medlem
TheDoktorKams avatar
Citat:

S tnker alla speltorskar, men eftersom du r desperat kan jag hjlpa dig komma upp till 8k frn 1k, steg 1 1000 kr p nba inatt orlando magic -6,5 1,90, NY Knicks -6.5 1.90 s har du 3610kr och s fr du nya skra matcher imorn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in