2010-12-06, 21:54
Medlem
Joakwims avatar
Tjenna!

Köpte en dator för ett år sedan som har börjar krångla nu.

Skulle defragmentera hårddisken i hopp om att det skulle gå snabbare igen, men att öppna själva defragmenteraren tog tamigfan 30minuter.

Det går dessutom evigheter att öppna "Den här datorn". Tog en kvart, jag tog tiden. Det är ett jävla skämt. Misstänker starkt att det är mjukvaru fel framför hårdvaru fel därför ibland går det på som smort, som det ska göra - fast likt förbannat är detta ett återkommande problem som är fruktansvärt frustrerande.. Vad som är så skumt är att vissa saker går lika fort som vanligt, tex att starta Opera eller Photoshop...

Det ska tilläggas att jag har problem med autorefresh (det som gör att man slipper trycka på F5 varje gång man skapar en ny fil!) på skrivbord och utforskare.. Det ska tydligen orsakas av Homegroup enligt andra forumtrådar men jag är inte med i någon Homegroup. Varför jag nämner detta är för att dessa problem alltid kommer tillsammans, och jag tror således att de är relaterade till varandra...

Hjälp!!
Citera
2010-12-06, 22:08
Medlem
hasenfrasens avatar
Du använder dator X modell X med minnesstorleken X körandes Windows X och program X med X ledigt på disken av X möjliga?
Citera
2011-10-28, 22:42
Medlem
Joakwims avatar
Irrelevant verkade jag resonera ..

Hur som haver är problemet löst. För er med liknande problem:

Ta ut CDn ur CDROM-spelaren. Det löste en väldans massa problem med mig, bl.a program som vägrat starta, refresh problem, sega mappar, långa utloggningstider och dyl.. Fruktansvärt obegripligt problem. Ska tilläggas att det var ett lagligt GTA IV som låg i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in