2010-12-06, 18:41
Medlem
Hittade ingen jättebra kategori för detta, men tyckte att denna ändå låg närmast. Om någon mod har något bättre forum får den gärna flytta tråden..

Men nu till frågan: Handlar ni kravmärkta/ekologiska bananer?
Varför gör ni det? eller varför gör ni inte det?
Citera
2010-12-06, 18:43
Medlem
Freixenets avatar
Jag köper dom för att dom ska vara odlade utan gifter plus att dom smakar godare. Men nästan alltid är dom för gröna.
Citera
2010-12-06, 18:45
Medlem
StigAllans avatar
Kravmärkta bananer brukar vara godare än standard Chicuita, dessutom så kanske de inte är så vidrigt besprutade.
Brukar vara trevligt att köpa ekologiska bananer av annan sort och annorlunda smak.
Citera
2010-12-06, 18:48
Medlem
thicoconuts avatar
Hålla jag är ny här. Jag undrar hur man gör nya ämnen själv? Hittar inte det ngnstans!
Citera
2010-12-06, 18:52
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thicoconut
Hålla jag är ny här. Jag undrar hur man gör nya ämnen själv? Hittar inte det ngnstans!
När du befinner dig under huvudrubriken Matlagning, metoder och redskap så finns alternativet uppe till vänster "Nytt ämne"
Citera
2010-12-06, 20:34
Medlem
VonCarlssons avatar
Handlar ni kravmärkta/ekologiska bananer?

Försöker göra det.

Varför gör ni det?

För att det värnar om miljön, slutkunden och människorna som arbetar på plantagen.
Citera
2010-12-06, 20:58
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SdirtsA
Hittade ingen jättebra kategori för detta, men tyckte att denna ändå låg närmast. Om någon mod har något bättre forum får den gärna flytta tråden..

Men nu till frågan: Handlar ni kravmärkta/ekologiska bananer?
Varför gör ni det? eller varför gör ni inte det?

Jag handlar nästan uteslutande krav- eller rättvisemärkta bananer.

Orsaken till det är att jag hört att bananer tillhör de allra mest besprutade matvarorna och jag vill ge min son så lite gifter som möjligt.

Problemet är att de håller kortare tid, ofta är antingen omogna eller övermogna i affären, är dyrare och mindre än sina besprutade kollegor.

Detta gör att jag sammantaget inte tycker att mina rekobananer är godare än de vanliga, tvärtom faktiskt :-(
Citera
2010-12-06, 21:51
Medlem
htdgs avatar
Jag handlar "vanliga" bananer för de håller en genomgående bättre kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in