Min jävla dator ska vara snabb med 2,5 ghz och 512 i RAM, men inte fan är den det nu för tiden...
Hur går man in och kollar vad det är för skit som gör att den är så slö?
Några tips?
datorn tar säkert 5 min att starta, från köpestund cirka 30-40 sek.
när allt har laddat klart och du är inne på skrivbordet tar det 3 sek att öppna den här datorn.
eftersom jag inte sitter vid datorn, eller intresserar mig för sk-ten så har jag glömt hur du gör för att kolla upp de alla sätt för att se vad som ligger i...
tack på förhand!, och säg inte att du inte fattade vad jag ville ha som svar till inlägget, läs det en gång till då.
Kolla C: om det finns tillräckligt med uttrymme
Defragga
Leta spyware/trojaner/skit (kolla forumet datasäkerhet)
Avaktivera onödiga bilder/stats i BIOS
Om du har XP så finns en bra sida med tweaks här: http://www.tweakxp.com
Min jävla dator ska vara snabb med 2,5 ghz och 512 i RAM, men inte fan är den det nu för tiden...
Hur går man in och kollar vad det är för skit som gör att den är så slö?
Några tips?
datorn tar säkert 5 min att starta, från köpestund cirka 30-40 sek.
när allt har laddat klart och du är inne på skrivbordet tar det 3 sek att öppna den här datorn.
eftersom jag inte sitter vid datorn, eller intresserar mig för sk-ten så har jag glömt hur du gör för att kolla upp de alla sätt för att se vad som ligger i...
tack på förhand!, och säg inte att du inte fattade vad jag ville ha som svar till inlägget, läs det en gång till då.
Återkommande problem hos folk som inte vet att så gott som ALLA program vill startas när Windows startar, kolle nere vid klocka så ska du se, har du fler än 4 ikoner där så har du för många, ser du inga, gör såhär?
Högerklicka på 'taskbar' (Start-knappen) -> Egenskaper -> Längst ner i det nya fönstret, 'Dölj inaktiva ikoner' klicka bort den.
Sen så kan du stänga av onödiga tjänster om du använder Windows XP
Prova även att installera aston shell (www.astonshell.com)
Vet inte om det stämmer men enligt dom så drar aston färre resurer än vad vanliga IE gör... tror det gäller även om man kör vanlig IE shell (alltså utan tema)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!