2011-09-21, 20:55
Medlem
Hajstryparens avatar
Ivan din gris! Kom tillbaka!

Om du ser ljuset i slutet av tunneln, slå en bakåtvolt och spring fort som fan!
Citera
2011-09-25, 21:40
Medlem
IvanDFs avatar
Los Pigos is back!

Men bara kort. Tack för alla uppmuntrade rader och pm. Varit skitdåligt på att skriva/svara. Men jag har dels tvingats omvärdera min plan lite, dels råkat ut för en otroligt segdragen förkylning. Känns som jag kan sparka igång hösten på riktigt först om drygt en vecka. När jag förhoppningsvis är helt frisk igen.

Lovar att skriva som vanligt då/snart!
Citera
2011-09-26, 21:41
Medlem
IvanDFs avatar
Update!

Då ska vi se...vad har hänt? Jo, jag har gjort en komplett läkarundersökning och testat allt som går att testa. Jag har inte kommit igång med träningen som det var tänkt. Jag har bestämt mig för att köra en slags halvdeff - istället för bulk - fram till nästa år då det blir en deff med helt engagemang och ännu mer fokus. Har tänkt ändra lite i prepplaneringen också.

Jag tar allt i tur och ordning...

Läkarundersökningen
Hade högt kolestorol, aningens förhöjda levervärden och mina kaliumvärden var i obalans. Min slutsats: En grisig sommar med dagligt alkoholintag satte sina spår. Planen är nu att köra LCHF och stryka 90-95% av alkoholkonsumtionen och träna bra. För att sedan om 3-4 månader kolla upp just dessa värden igen.

Träningen som inte kommer igång
Gått med en segdragen förkylning. Istället för att bli toksjuk i ett par dagar och få eländet överstökat så har jag haft rethosta, förkyld och snorig till och från, lätt feber som blossar upp vid ansträngning osv. Jag har bestämt mig för att strunta i träningen och försöka sova ordentligt och vila mig frisk. Hoppas kunna kicka i gång Den Riktiga Träningen nu till helgen.

Halvdeff
Mina värden är en av anledningarna till att jag försöker bli av med ett antal kilon de närmsta månaderna. En annan anledning är min trasiga rygg. Den blir värre. Och jag har fått rådet att gå ner så mycket jag kan. För att helt enkelt avlasta ryggen. Men även mina knän. För det finns ett samband. Är jag tyngre har jag mer ont, är jag lite lättare gör det lite mindre ont. Jag vet att en deff är långt ifrån optimalt för att bygga på. Jag vet. Men jag har inte så mycket att välja på. Jag väljer att prioritera hälsan. I den bästa av världar kan jag ändå uppnå lite blygsamma framgångar genom att sköta kosten perfekt och inte slarva med träningen.

Lite nya prepp
Nya fast ändå inte. Testo är min grej. Det jag funderar på är att köra en mix av susta och Galenika fram till månadsskiftet jan/feb. När Det Stora Allvaret, dvs überdeffen, tar sin start i februari så stryker jag Galenikan och ligger kvar på enbart susta. Men inget är bestämt utan mest funderingar. För tillfället ligger jag på 250mg Galenika ew men kommer nu gå upp till 500mg ew (dvs samma upplägg som förra hösten) alt. 500mg e5d. Vi får se...

Så fort det finns något att skriva om så...skriver jag.
Citera
2011-09-26, 21:47
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Goderafton käre Ivan!

Trist att läsa om dina krämpor men glad för uppdateringen.

Vad är det för ryggproblem du har? Vill bara nämna att glömmer jag stretcha efter marklyft så dör jag.
Vill också nämna att före Hästenssängen så satt jag 5 minuter varje morgon och lät ryggen sjunka ihop.
Efter Hästens nada!

Goderafton!
Citera
2011-09-26, 21:55
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentaxanalytiker
Goderafton käre Ivan!

Trist att läsa om dina krämpor men glad för uppdateringen.

Vad är det för ryggproblem du har? Vill bara nämna att glömmer jag stretcha efter marklyft så dör jag.
Vill också nämna att före Hästenssängen så satt jag 5 minuter varje morgon och lät ryggen sjunka ihop.
Efter Hästens nada!

Goderafton!

Goderafton Pentax!

Har en skada i ryggraden som tyvärr gör att marklyft är ett Big No-No för mig. Är på utredning för om det går att operera. Men antagligen inte. Man kan säga att min läkare sammanfattade det hela för snart tre år sen:

- Ja, du...alltså, det hade varit bättre för dig om du fått ett diakbråck. Det kan man i alla fall operera.

Men, det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Jag är säker på att min maxdos av Voltaren och Alvedon är en skurk till mina förhöjda levervärden. Men än så länge har jag inget val. För utan den lilla kombon får jag ryggskottsont.

Har prövat en rad sängar. Men oavsett tillverkare så har jag fortsatt ont.

Men som sagt: bara att ignorera det och hitta bra ersättningsövningar på gymet!
Citera
2011-09-26, 22:31
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Ok, jag lider med dig. Ryggont kan göra den bästa galen.

Har du märkt av några biverkningar som har uppstått över tid?
Jag funderar ju fortfarande på att gå på testo 250mg eller ev deca. Det var därför jag började läsa din tråd. Väntar fortfarande fegt på om du kommer explodera...
Citera
2011-09-27, 08:23
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentaxanalytiker
Ok, jag lider med dig. Ryggont kan göra den bästa galen.

Har du märkt av några biverkningar som har uppstått över tid?
Jag funderar ju fortfarande på att gå på testo 250mg eller ev deca. Det var därför jag började läsa din tråd. Väntar fortfarande fegt på om du kommer explodera...

Första (bi)effekterna jag märkte av var ökad lust, förhöjd puls, ökad svettning, sk moonface (har lite Disneykinder), mer trögflytande och mindre mängd sädesväska. I den här ordningen.

Lusten är fortfarande snäppet högre än tidigare, pulsen återgick till den normala då kroppen anpassat sig. Svettningarna kvarstår men jag tror att de också delvis kan förklaras med att jag släpar på 10 definitiva överviktskilon. Mitt ansikte håller fortfarande vätska vilken ur en ren fåfängasynvinkel är irriterande.

I bland har jag normal mängd sädesvätska och normal konsistens. Ibland är det lite och segt. Beror lite på hur kåt jag varit.

Men jag har INTE märkt av håravfall, acne eller någon psykisk skiftning som tex aggressioner. Jag är den jag alltid varit. Fast med lite mer muskler och mycket mer träningsgnista. Och väsentligt bättre uthållighet under passen. Man presterar helt enkelt bättre och lägger på sig lite mer massa. Vilket så klart gör träningen roligare.

Andra upplever ännu fler och starkare effekter som tex ökat självförtroende. Jag har inte gjort det. Å andra sidan Har jag alltid haft extremt bra självförtroende.

Lägger man de tämligen ringa bieffekterna i en vågskål och fördelarna i den andra, vinner fördelarna med stor marginal. Vilket gör att jag fortsätter ligga kvar på en lågdos.

I valet mellan deca och testo så vinner det sistnämnda solklart. Deca är en bra andrafiol i mina ögon men ska du bara välj en så ska du välja testo. Det är kraftfullare och istället för att få en slak penis som du får med deca, får du en hård.
Citera
2011-09-27, 08:26
Medlem
Hajstryparens avatar
Skönt att du är tillbaka din gamle viking!

Du har inte funderat på att blanda in deca för att se ifall det hjälper ryggen?
Citera
2011-09-27, 09:28
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Skönt att du är tillbaka din gamle viking!

Du har inte funderat på att blanda in deca för att se ifall det hjälper ryggen?

Testade deca förra hösten och körde 250mg ew. Möjligen gjorde det någon liten skillnad men inget märkbart. Anledningen: det är en skelettskada.

Annars då, läget med dig?
Citera
2011-09-27, 11:48
Medlem
Hajstryparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Testade deca förra hösten och körde 250mg ew. Möjligen gjorde det någon liten skillnad men inget märkbart. Anledningen: det är en skelettskada.

Annars då, läget med dig?

Aha, synd.

Jodå det rullar på, problem med axlarna men jag vägrar låta det stå ivägen. Annars börjar det gå riktigt bra nu faktiskt, gör galna ökningar varje pass
Citera
2011-09-27, 12:04
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajstryparen
Aha, synd.

Jodå det rullar på, problem med axlarna men jag vägrar låta det stå ivägen. Annars börjar det gå riktigt bra nu faktiskt, gör galna ökningar varje pass

Kul! Inta med axlarna men väl med ökningarna. Några sides så här långt?
Citera
2011-09-28, 19:46
Medlem
havregransgrats avatar
Skönt att du är tillbaka,kan väl säga at jag prövade susta ett tag och visst fick ett bra tryck av den,men det var som att jag blev sjuk när jag satte den.Ont i halsen och mådde inte speciellt bra av den.Det var TM.
Hoppas du får ordning på ryggen.Har du prövat alternativa behandlingsformer utanför den konventionella sjukvården.Man vet aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in