2010-12-06, 15:08
Medlem
Tycker att vissa är bra på att sjunga, rappa osv medans vissa inte tycker det.
Vad ser man hos någon som sjunger? Vill veta vad som ska vara "bra", om hur det ska låta och inte låta.
Någon som kan förklara?
Citera
2010-12-06, 15:15
Medlem
swahilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sys32
Tycker att vissa är bra på att sjunga, rappa osv medans vissa inte tycker det.
Vad ser man hos någon som sjunger? Vill veta vad som ska vara "bra", om hur det ska låta och inte låta.
Någon som kan förklara?

den sjunger rätt toner med rätt feeling då sjunger man enligt mig bra, det är den bästa förklaringen jag kan ge, tror man måste fatta själv.

när det gäller rap så har jag ingen aning, men skulle gissa på att det handlar om frasering. om hur man lägger sina fraser till beatet.
Citera
2010-12-06, 15:41
Medlem
wzbzs avatar
1) Du måste kunna ta ton. Dvs inte sjunga falskt.
2) Du måste ha taktkänsla och veta när du skall sjunga.
3) Du måste ha power! Kraft! När du sjunger skall grannarna banka i väggen.

..."Feeling" är väldigt individuellt och kan vara både bra och dåligt. Att sjunga utan feeling är en sån grej man nästan måste anstränga sig för att göra. Så det är nog inget att haka upp sig på. Var dig själv och låt allt komma naturligt bara.

Sen är det en annan grej att vara bra sångare. Då vill man kunna en massa praktiska grejer, typ hålla rätt avstånd från mikrofonen och kunna använda lungorna effektivt osv.
Citera
2010-12-06, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swahili
när det gäller rap så har jag ingen aning, men skulle gissa på att det handlar om frasering. om hur man lägger sina fraser till beatet.
Ja fraser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in