Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Kabeltattaren precis. Det kostar pengar.
Nu tycker jag TS inte ska oroa sig, de flesta firmor brukar kunna komma ut och "titta" p jobbet, p de viset fr man en mer rttvis bild av vad det kommer att kosta. Allt beror p hur krngligt det r och hur mycket tid det tar att f dit kablarna. S TS ska inte bara tro p ngon prisangivelse som ges ver telefon, det r oftast bara en grov gissning. Drav ska jag dock inte psts att det blir billigt. Men det r ju som med allt annat, fretag har kostnader som ska betalas, och allt annat.
Frdelen med ett fretag som gr jobbet r att man slipper alla saker omkring, som material, verktyg, osv. Det tar ju tid ifrn TS verksamhet s att sga.
DennisOlof: Jag har inget Uttag i lokalen.
Tack fr era svar.
Det kom ut 2 personer fr att titta p jobbet, detta r d firma nummer 2.
De gick runt och yrade och verkade leta efter ntt de inte hittade.
Sedan ringer deras chef mig och ber mig att g upp och knacka p en granne fr att komma in dr, ppna tv dosan och kolla hur det ser ut, helt civil kldd som en tjuv.
Hade jag varit grannen hade jag aldrig slppt in ngon s, s jag talade om fr dom att de fr ju dom sjlva fixa.
Jag har ju fr fan anlitat ett fretag som skall ha betalt.
Om jag ska knacka drr, ppna dosor och massa annat skit, d kan jag ju lika bra skita i fretaget.
Comhem sa inte slumpmssigt i telefon att det kostade 5000:- utan de skickade tom ut en blankett som bestllning med prisuppgift.
Iaf, det hela slutade med att jag skickade tillbaka box helvetet till comhem, sa t bde Comhem och firman att jag inte ville ha ngot jvla tv uttag lngre och bestllde istllet DigitalTv via bredband frn BBB.
D blev jag ven tvungen att bestlla bredband och telefoni som jag nd aldrig kommer anvnda eftersom jag d har 100 mbps fiberlina.
Det blev 200:- mer per mnad, men det fr jag leva med och slippa allt jvla bekymmer med Comhem.
Tack fr era svar.