2010-12-06, 02:51
Medlem
Hej!

Jag har precis formaterat min dator och installerat Windows 7 istället för Windows Vista och allting verkar mycket bättre men just nu har jag lite problem med att hitta drivrutiner osv.

1. Min CD/DVD-läsare går inte att öppna överhuvudtaget och jag antar att det är en drivrutin som saknas.
Men mina små datakunskaper tror jag att "optiarc dvd rw ad-5170a ata device" är det som behöver en ny drivrutin men jag hittar inte någonstans där jag kan ladda ner det. (Det enda som kommer upp är massa drivrutinuppdateringsprogram som t.ex DriverWhiz).

2. Sen har jag kopplat i mitt headset och först kopplade jag in den i ett utav uttagen där bak och då hördes det bara ifrån hörlurarna och inte från högtalarna, då kopplade jag tvärtom så jag antar att det bara är 1 utav de 6 ljuduttag som funkar där bak just nu. Är det en drivrutin som saknas till detta också tro? (High Definition Audio Device)

Jag har en Packard Bell iXtreme J2869.

Hoppas någon kan hjälpa mig, tack på förhand!
Senast redigerad av weees 2010-12-06 kl. 02:53.
Citera
2010-12-06, 03:04
Medlem
Koowneds avatar
Edit
Citera
2010-12-06, 03:05
Medlem
Koowneds avatar
PERFEKT : http://driverwhiz.com/drivrutiner-se...FYuHDgoddyatjg

Testa denna!
Citera
2010-12-06, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koowned
PERFEKT : http://driverwhiz.com/drivrutiner-se...FYuHDgoddyatjg

Testa denna!

Min erfarenhet av Driver Whiz är att den säger att X antal saker är out of date. Programmet ska då uppdatera åt dig är det tänkt, om du då betalar 29 dollar eller vad skiten kostar. Om du inte väljer att betala så linkas du vidare till ett annat program, du laddar ned det, så är det samma sak igen.
Citera
2010-12-06, 11:36
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör Windows Update och inkludera alla valfria drivrutiner så får du förmodligen hem Microsofts HDAUDIO drivare och lite annat.
Citera
2010-12-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wahlz
Min erfarenhet av Driver Whiz är att den säger att X antal saker är out of date. Programmet ska då uppdatera åt dig är det tänkt, om du då betalar 29 dollar eller vad skiten kostar. Om du inte väljer att betala så linkas du vidare till ett annat program, du laddar ned det, så är det samma sak igen.

Ja, märkte att det kostade pengar och det tänker jag inte betala. Har du något tips på vart jag kan hitta dessa drivrutiner?
Citera
2010-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör Windows Update och inkludera alla valfria drivrutiner så får du förmodligen hem Microsofts HDAUDIO drivare och lite annat.

nu har jag tankat ner alla uppdateringar jag har hittat i Windows Update men ändå funkar det inte..
Citera
2010-12-06, 14:09
Medlem
snälla hjälp mig, jag måste ju kunna stoppa in och ta ur skivor från datorn...
Citera
2010-12-06, 15:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Installera och kör EVEREST, välj Engelskt språk så blir det enklare.

Välj högerklicka på "Devices" och välj "Quick report -> Plain Text" och lägg upp den textfilen på http://sharebee.com/ och posta den skapade länken här så vi kan se vad du har för hårdvara.
Citera
2011-05-03, 12:54
Medlem
FlightNAEs avatar
Bumpar tråden då jag har samma problem och orkar inte starta en ny tråd..

TS, lyckades du fixa problemet? Jag har nämligen exakt samma problem som dig, fast med min m5120. Och Packard Bell tycker att jag ska ska gå via start och öppna dator, och därefter mata ut läsaren. Men man måste ju kunna trycka på knappen för att få ut den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in