• 2
  • 3
2015-07-27, 03:33
Medlem
Det är nästan omöjligt att bli förtidspensionär numer.
Citera
2017-03-21, 21:23
Medlem
Ok nu drar jag upp en urgammal tråd som legendaren Krafse skapade. Många gnäller på att det är dåligt "betalt" att vara förtidspensionär, men du har mycket tid på dig att fundera på hur du ska utöka din inkomst.
Jag har en släkting som drar in 5-7 k extra varje månad som FP. Ni måste vara kreativa helt enkelt.
Citera
2017-03-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Ok nu drar jag upp en urgammal tråd som legendaren Krafse skapade. Många gnäller på att det är dåligt "betalt" att vara förtidspensionär, men du har mycket tid på dig att fundera på hur du ska utöka din inkomst.
Jag har en släkting som drar in 5-7 k extra varje månad som FP. Ni måste vara kreativa helt enkelt.

Fortfarande så är det ett pissliv med dålig inkomst.
Citera
2017-03-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Fortfarande så är det ett pissliv med dålig inkomst.

Beror ju på vad du klassar som dålig inkomst. Det jag ville få fram är att du har tid på dig att fundera hur du ska (om du vill) utöka din inkomst.
De flesta människor har fullt upp i ekorrhjulet.
Citera
2017-03-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Beror ju på vad du klassar som dålig inkomst. Det jag ville få fram är att du har tid på dig att fundera hur du ska (om du vill) utöka din inkomst.
De flesta människor har fullt upp i ekorrhjulet.

Maxbeloppet via FK ligger på 18116kr. Blir efter skatt ca 14500 i en random vald kommun. Det är en skitersättning.
Citera
2017-03-22, 09:35
Medlem
Citat:
Blir efter skatt ca 14500 i en random vald kommun. Det är en skitersättning.
skitersättning? ffs jag får 9854:- jag skulle vara överlycklig om jag fick så mycket.
Citera
2017-03-22, 09:37
Medlem
Citat:
Maxbeloppet via FK ligger på 18116kr. Blir efter skatt ca 14500 i en random vald kommun. Det är en skitersättning.
För att inte kräva någon motprestation får det ses som hyggligt ändå. Och täcker ju det mesta man behöver, en extrainkomst på det kan gå direkt till nöje eller vad fan man vill.
Citera
2017-03-22, 11:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
För att inte kräva någon motprestation får det ses som hyggligt ändå. Och täcker ju det mesta man behöver, en extrainkomst på det kan gå direkt till nöje eller vad fan man vill.
18 116kr kan man få som mest OM man arbetat tidigare OCH haft en inkomst på minst 28000kr. (Man räknar då på 64.7% av tidigare inkomst).

En random gök som traskar in på försäkringskassan som aldrig har arbetat tidigare och vill blir förtidspensionerad kan räkna med månadsersättningar under 10000kr FÖRE skatt.
Citera
2017-03-22, 12:04
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
18 116kr kan man få som mest OM man arbetat tidigare OCH haft en inkomst på minst 28000kr. (Man räknar då på 64.7% av tidigare inkomst).

En random gök som traskar in på försäkringskassan som aldrig har arbetat tidigare och vill blir förtidspensionerad kan räkna med månadsersättningar under 10000kr FÖRE skatt.

Då kan man lika väl flytta till Thailand och bedriva någon tvivelaktig verksamhet, njuta av sol och gratis mat, boende och annat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in