Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-17, 21:10
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Nyregistrerade användare kan INTE skapa nya trådar eller svara på befintliga inlägg. De måste vänta i 3 dagar från och med datumet då kontot skapades.

Ändrat från 5 till 3 dagar.
Citera
2004-07-17, 21:17
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Nyregistrerade användare kan INTE skapa nya trådar eller svara på befintliga inlägg. De måste vänta i 5 dagar från och med datumet då kontot skapades.

Smart!!

//Saft
Citera
2004-07-17, 21:19
Medlem
Att de inte kan starta nya trådar tycker jag är helt ok. Men att de inte kan svara?? Jag reggade mig här just för att jag kände mig manad att svara på en tråd
Detta var att ta i, admin! Gör om, gör rätt.
Citera
2004-07-17, 21:25
Bannlyst
Mycket bra. När kommer OT tillbaka då?
Citera
2004-07-17, 21:29
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
Att de inte kan starta nya trådar tycker jag är helt ok. Men att de inte kan svara?? Jag reggade mig här just för att jag kände mig manad att svara på en tråd

Om trollen kan svara så blir det ändå mängder med spam som är jobbigt. Bättre att alla lär sig att själva göra rätt för sig från början så slipper de upphåll på 5 dagar varje gång de blir bannade.
Citera
2004-07-17, 21:30
Medlem
flowss avatar
Helt rätt.

Vi får vänta och se vad de nya användare tycker - om det var outhärdligt att vänta 5 dagar eller inte.

Jag tror att vi kommer få en ökad registrering av användare nu eftersom folk kommer registrera sig 'utifall att' de kommer behöva posta/svara på ett inlägg.

Ingen nackdel.
Citera
2004-07-17, 21:34
Medlem
Tråkigt att FB går mot ett stängt forum!
Citera
2004-07-17, 21:35
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:
Tråkigt att FB går mot ett stängt forum!
Stängt? Hur menar du?
Citera
2004-07-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Stängt? Hur menar du?

Mindre öppenhet. Att inte vem som helst får läsa och skriva.
Citera
2004-07-17, 21:42
Bannlyst
Citat:
Vem som helst får läsa, men eftersom det finns idioter som inte kan respektera reglerna, utan kommer tillbaka och spammar forumet när de blivit bannade så behövs den här regeln. Fanns de inte så skulle inte den här regeln behövas.

Har du missat den senaste tidens bråk?
Citera
2004-07-17, 21:43
Medlem
X_surfers avatar
Citat:

Vad menar du, alla användare får ju skriva (så länge dom inte är bannade)??
Citera
2004-07-17, 21:43
Bannlyst
Citat:

Jag vill inte verka som en glädjedödare, men jag sa till Caine redan när han fick idén (jo, det är hans idé) att den inte kommer att funka. Många medlemmar (däribland jag själv) reggar sig för ett speciellt ändamål, exempelvis för att diskutera i en tråd eller svara på en fråga. Sen hänger man kvar och hipp som happ har man 4.500 inlägg... Skulle man då tvingas vänta en hel arbetsvecka för att kunna skapa sin tråd eller skriva sitt svar så är risken monumental att svaret aldrig blir skrivet och användaren inte registrerar sig. Alltså, medlemmar faller ifrån av olika anledningar (bann, självvalda uttåg osv) men inga nya användare registrerar sig. Det funkar inte eftersom antalet medlemmar då sjunker och kvalitén på inläggen försämras med det sjunkande antalet skribenter.

Jag förstår att admins vill bli av med forumtrollen, men detta är inte rätt väg att gå. Absolut inte. Detta är vägen till ett mindre, ointressantare och fattigare forum. Jag tror att man helt enkelt få acceptera att vissa individer inte sköter sig på forumet och bestraffa dom när dom begår brotten. Så gör man ju i samhället, där heller inte alla individer gynnar samhället dom lever i. När någon förbryter sig mot lagen så bestraffas vederbörande. Återkommer han och fortsätter tramsa så bestraffas han igen, osv...

Tänk om medans tid är, admins...

// Roger P.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här