• 1
  • 2
2010-12-05, 20:51
Medlem
Tnkte bestlla en buss resa till Lloret de mar frn karlstad eller nnstans i nrheten.
Nn som har bra tips vilket resebolag man ska vnda sig till som ni har bra erfarenheter av?
Ringde resia men dom hade bara ifrn typ malm och det knns ju lite drygt.

tnkte ka juni eller juli 2011

Vill grna ha lite info om Lloret de mar ocks, var dr nr jag var liten men har inte s mnga minnen.

bra fest? bra mat?

Citera
2010-12-05, 22:02
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannet28
Tnkte bestlla en buss resa till Lloret de mar frn karlstad eller nnstans i nrheten.
Nn som har bra tips vilket resebolag man ska vnda sig till som ni har bra erfarenheter av?
Ringde resia men dom hade bara ifrn typ malm och det knns ju lite drygt.

tnkte ka juni eller juli 2011

Vill grna ha lite info om Lloret de mar ocks, var dr nr jag var liten men har inte s mnga minnen.

bra fest? bra mat?

Alla bussbolag gr frn Malm. Och det spelar vl knappast ngon roll? Oavsett om du ker frn Karlstad mste du passera Malm d det r vr utpost mot kontinenten. Jag har bl.a. rest med lvemarks. De har massa bussresor runt om Europa. Man kan bestlla en transferbuss som tar dig till Malm och ett hotell en dag innan resan avgr frn Malm-

Llret de Mar r kul om man r 18 r. Mycket drag.
Citera
2010-12-05, 22:19
Medlem
Okej alla kanske gr frn malm nu men nr jag kte fr lngesen kte vi frn karlstad.
Visst finns det transfer bussar men d skulle det kosta 1400 extra och det knns ju lite vl dyrt.

kanske finns ntt resebolag som utgr ifrn lngre upp s man kan hoppa p efter vgen=)
Citera
2010-12-05, 22:23
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Okej alla kanske gr frn malm nu men nr jag kte fr lngesen kte vi frn karlstad.
Visst finns det transfer bussar men d skulle det kosta 1400 extra och det knns ju lite vl dyrt.

kanske finns ntt resebolag som utgr ifrn lngre upp s man kan hoppa p efter vgen=)
N, r det verkligen s dyrt? Har kt bussresor flera gnger, har betalat ca 3000 kr inkl allt. Har vait i Llloret tv ggr. Min frsta utlandsresa utan pronen gick dit nr jag var 17. Minns att det var mycket fest, och massa indier(!) som ville slja saker. Men jag tror inte jag skulle uppskatta Lloret ngot vrst idag (24 r). Men jag skulle heller inte tacka nej
Citera
2010-12-05, 22:41
Medlem
FuckRealitys avatar
Var dr i Juli och det var riktigt jvla kul. Det finns massvis med bra klubbar (kan rekommendera Hollywood!) och alkoholpriserna r klart verkomliga. Mycket unga mnniskor, speciellt tyskar. Ska man sga ngot negativt s r det alla extremt pfrestande inkastare som bokstavligt talat jagar dig med massa lappar och erbjudanden. Dessa r dock vrda att plocka p sig, allt frn fritt intrde till X antal gratisdrinkar.
Citera
2010-12-05, 23:04
Medlem
okej det lter ju bra=)

ven bussresorna jag kollat p r riktigt dyra, blir nstan samma som att flyga.
Tyvrr r jag sjukt flygrdd s det r drfr jag tnkte vlja bussen.

Ntt tips p bra sidor eller fretag dr dom har bussresor?
Citera
2010-12-07, 19:39
Medlem
har hittat lite resor nu=)

nu r frgan bara Lloret de mar eller calella?

ntt tips p hotell? savoy ser ju ganska bra ut, nn som bott dr?
Citera
2010-12-12, 17:59
Medlem
Citat:
har hittat lite resor nu=)

nu r frgan bara Lloret de mar eller calella?

ntt tips p hotell? savoy ser ju ganska bra ut, nn som bott dr?

G in p booking.com och sk hotell p respektive ort. Du kan f bra och centralt boende fr mindre n halva priset i Sverige. Synd att du r flygrdd, annars skulle du kunna ta till Skavsta och hitta en tur och retur fr ngra hundralappar.
Bda stllena r fr vrigt "hlor" som kanske hade sin charm p 50- och 60-talet. Nu r de nedlusade av tyska och engelska tonringar (de sita snderbrnda av solen; att dom aldrig lr sig) som skrikande drar fram p gatorna.
Men r man enbart ute fr att supa s r det billigt - men d tillkommer ju resan ocks.
Citera
2010-12-12, 19:34
Medlem
verkar bli en resa med hyllinge buss, frgan r bara om man ska ta hotell savoy eller fenals garden.
bda verkar ligga en kvart frn riktiga centrum....
Citera
2010-12-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Alla bussbolag gr frn Malm. Och det spelar vl knappast ngon roll? Oavsett om du ker frn Karlstad mste du passera Malm d det r vr utpost mot kontinenten. .

Nene, kontinenten brjar i Helsingborg!
Citera
2010-12-20, 01:44
Medlem
eklund8989s avatar
Citat:
verkar bli en resa med hyllinge buss, frgan r bara om man ska ta hotell savoy eller fenals garden.
bda verkar ligga en kvart frn riktiga centrum....

Har vart dr 2 gnger tidigare. Bodde p ngot hotell som hette amerila eller ngot liknade.. kommer inte riktigt ihg men iaf 300:- per natt + d ingick frukost och middag. var helt okej, maten var hur god som helst + jvligt trevlig personal
Citera
2010-12-20, 17:50
Medlem
lter fint det...
hrt att det r sjukt myckeet tyskar dr, det lter ju sdr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto