Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-05, 20:51
  #1
Medlem
Tänkte beställa en buss resa till Lloret de mar från karlstad eller nånstans i närheten.
Nån som har bra tips vilket resebolag man ska vända sig till som ni har bra erfarenheter av?
Ringde resia men dom hade bara ifrån typ malmö och det känns ju lite drygt.

tänkte åka juni eller juli 2011

Vill gärna ha lite info om Lloret de mar också, var där när jag var liten men har inte så många minnen.

bra fest? bra mat?

Citera
2010-12-05, 22:02
  #2
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannet28
Tänkte beställa en buss resa till Lloret de mar från karlstad eller nånstans i närheten.
Nån som har bra tips vilket resebolag man ska vända sig till som ni har bra erfarenheter av?
Ringde resia men dom hade bara ifrån typ malmö och det känns ju lite drygt.

tänkte åka juni eller juli 2011

Vill gärna ha lite info om Lloret de mar också, var där när jag var liten men har inte så många minnen.

bra fest? bra mat?

Alla bussbolag går från Malmö. Och det spelar väl knappast någon roll? Oavsett om du åker från Karlstad måste du passera Malmö då det är vår utpost mot kontinenten. Jag har bl.a. rest med Ölvemarks. De har massa bussresor runt om Europa. Man kan beställa en transferbuss som tar dig till Malmö och ett hotell en dag innan resan avgår från Malmö-

Llret de Mar är kul om man är 18 år. Mycket drag.
Citera
2010-12-05, 22:19
  #3
Medlem
Okej alla kanske går från malmö nu men när jag åkte för längesen åkte vi från karlstad.
Visst finns det transfer bussar men då skulle det kosta 1400 extra och det känns ju lite väl dyrt.

kanske finns nått resebolag som utgår ifrån längre upp så man kan hoppa på efter vägen=)
Citera
2010-12-05, 22:23
  #4
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannet28
Okej alla kanske går från malmö nu men när jag åkte för längesen åkte vi från karlstad.
Visst finns det transfer bussar men då skulle det kosta 1400 extra och det känns ju lite väl dyrt.

kanske finns nått resebolag som utgår ifrån längre upp så man kan hoppa på efter vägen=)
Nä, är det verkligen så dyrt? Har åkt bussresor flera gånger, har betalat ca 3000 kr inkl allt. Har vait i Llloret två ggr. Min första utlandsresa utan päronen gick dit när jag var 17. Minns att det var mycket fest, och massa indier(!) som ville sälja saker. Men jag tror inte jag skulle uppskatta Lloret något värst idag (24 år). Men jag skulle heller inte tacka nej
Citera
2010-12-05, 22:41
  #5
Medlem
FuckRealitys avatar
Var där i Juli och det var riktigt jävla kul. Det finns massvis med bra klubbar (kan rekommendera Hollywood!) och alkoholpriserna är klart överkomliga. Mycket unga människor, speciellt tyskar. Ska man säga något negativt så är det alla extremt påfrestande inkastare som bokstavligt talat jagar dig med massa lappar och erbjudanden. Dessa är dock värda att plocka på sig, allt från fritt inträde till X antal gratisdrinkar.
Citera
2010-12-05, 23:04
  #6
Medlem
okej det låter ju bra=)

även bussresorna jag kollat på är riktigt dyra, blir nästan samma som att flyga.
Tyvärr är jag sjukt flygrädd så det är därför jag tänkte välja bussen.

Nått tips på bra sidor eller företag där dom har bussresor?
Citera
2010-12-07, 19:39
  #7
Medlem
har hittat lite resor nu=)

nu är frågan bara Lloret de mar eller calella?

nått tips på hotell? savoy ser ju ganska bra ut, nån som bott där?
Citera
2010-12-12, 17:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannet28
har hittat lite resor nu=)

nu är frågan bara Lloret de mar eller calella?

nått tips på hotell? savoy ser ju ganska bra ut, nån som bott där?

Gå in på booking.com och sök hotell på respektive ort. Du kan få bra och centralt boende för mindre än halva priset i Sverige. Synd att du är flygrädd, annars skulle du kunna ta till Skavsta och hitta en tur och retur för några hundralappar.
Båda ställena är för övrigt "hålor" som kanske hade sin charm på 50- och 60-talet. Nu är de nedlusade av tyska och engelska tonåringar (de sita sönderbrända av solen; att dom aldrig lär sig) som skrikande drar fram på gatorna.
Men är man enbart ute för att supa så är det billigt - men då tillkommer ju resan också.
Citera
2010-12-12, 19:34
  #9
Medlem
verkar bli en resa med hyllinge buss, frågan är bara om man ska ta hotell savoy eller fenals garden.
båda verkar ligga en kvart från riktiga centrum....
Citera
2010-12-14, 21:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Alla bussbolag går från Malmö. Och det spelar väl knappast någon roll? Oavsett om du åker från Karlstad måste du passera Malmö då det är vår utpost mot kontinenten. .

Näenäe, kontinenten börjar i Helsingborg!
Citera
2010-12-20, 01:44
  #11
Medlem
eklund8989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannet28
verkar bli en resa med hyllinge buss, frågan är bara om man ska ta hotell savoy eller fenals garden.
båda verkar ligga en kvart från riktiga centrum....

Har vart där 2 gånger tidigare. Bodde på något hotell som hette amerila eller något liknade.. kommer inte riktigt ihåg men iaf 300:- per natt + då ingick frukost och middag. var helt okej, maten var hur god som helst + jävligt trevlig personal
Citera
2010-12-20, 17:50
  #12
Medlem
låter fint det...
hört att det är sjukt myckeet tyskar där, det låter ju sååådär
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1380863

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback