• 1
  • 2
2011-03-08, 02:47
Medlem
mannen jag e cok gitt
Citera
2011-03-08, 02:58
Medlem
http://www.tankafetast.com/torrent/5...ting-high-2007
Citera
2011-03-11, 12:55
Medlem
vattholma-2s avatar
Många förstår inte hur stark cannabis är som drog, den enda erfarenhet de har före de provar är tobak och alkohol. Många legaliseringsförespråkare är som religiösa fanatiker som lever i en värld långt bort från den vi andra lever i där det inte finns några problem med cannabis utan allt skylls på något/någon annan...

Mina tankar om en legalisering (egentligen avkriminallisering) är att jag inte ser det som ett alternativ att staten skall beskatta eller reglera cannabis. Det skulle i praktiken endast förvanlda staten till en langa istället för Kalle eller Muhammed som idag sköter ruljansen. Möjligen skulle vissa problem försvinna men det skulle komma andra likt de vi idag har med alkohol.
Citera
2011-03-11, 16:09
Medlem
Det allra bästa med legalisering är att kriminella organisationer inte får in så sjukt mycket pengar på drogen, det är ju en miljardindustri och det lägger dom beslag på. Vi brukare/missbrukare slipper stödja de kriminella, både i Sverige och i länder där cb:t odlas.

Vi får en kontroll på drogen, kvalitetsmässigt. Så vi som använder cb slipper dra i oss diverse farliga preparat som dom besprutar med för att göra mer förtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Många förstår inte hur stark cannabis är som drog, den enda erfarenhet de har före de provar är tobak och alkohol. Många legaliseringsförespråkare är som religiösa fanatiker som lever i en värld långt bort från den vi andra lever i där det inte finns några problem med cannabis utan allt skylls på något/någon annan...

Mina tankar om en legalisering (egentligen avkriminallisering) är att jag inte ser det som ett alternativ att staten skall beskatta eller reglera cannabis. Det skulle i praktiken endast förvanlda staten till en langa istället för Kalle eller Muhammed som idag sköter ruljansen. Möjligen skulle vissa problem försvinna men det skulle komma andra likt de vi idag har med alkohol.

Jo visst kan jag hålla med dig om att på tok för många inte förstår att drogen är farlig, allting är farligt vid för stort bruk, t.ex snabbmat(fetma förkortar liv otroligt mycket, och väldigt vanligt just nu)

Men att hylla drogen till skyarna som något ofarligt som man kan röka varje vaken minut är ju lite fel.. Men i det stora hela så är ju faktiskt det farligast med drogen(vid normalt bruk) idag att man åker dit och blir stämplad som kriminell. Tänk dig scenariot att t.ex en familje far/mor åker dit, då riskerar han att förlora jobb och få dryga böter. Hamna i register etc etc...
Citera
2011-03-13, 10:01
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrewCrew
Argument emot: Undrar om vi skulle få lov att odla o.s.v själva.. tror knappast det. Och odlingen i sig är det roligaste med hela cannabis fenomenet tycker jag :P
Det får du ju inte nu heller, så att använda det som ett argument är rätt löjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av MissaJooden
Tror absolut att möjligheten för att du själv skulle få odla är ganska stor.

Ja, priserna skulle absolut gå ner men det skulle ju bli tungt beskattat för att hålla konsumptionen nere, så priserna skulle ju bli mer eller mindre oförändrade tror jag
Det tror jag verkligen inte. Som sagt, produkten skulle beskattas och inbringa enorma summor, varför skulle vi då tillåtas odla fram hur mycket vi ville mer eller mindre gratis?
Jämför med alkohol.
Citera
2011-03-13, 13:12
Medlem
GreenProphets avatar
Tror ett system som Holland har, coffeeshops. På så sätt bryts kontakten med langarna som säljer skadligt skit och andra droger.

Men att legalisera tror jag inte svenska folket kan hantera, tror mer på en avkriminalisering(med coffeeshops).

Men som många anti är att de tror så mycket på propagandan, allt har sina risker.
Citera
2011-03-14, 00:42
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenProphet
Tror ett system som Holland har, coffeeshops. På så sätt bryts kontakten med langarna som säljer skadligt skit och andra droger.

Då bör man dock göra det på korrekt sätt - till skillnad från Nederländerna. En väldigt stor problematik kvarstår, nämligen att det fortfarande är illegalt att odla vilket innebär att coffeeshops köper in sina varor illegalt. Med andra ord en stor pengatvätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in