• 1
  • 2
2010-12-05, 16:54
Medlem
Tegucigalpas avatar
För ca tre månader sedan var jag på fest, slaggade över hos polaren efter partyt och lånade en skjorta dagen efter. Jag använde skjortan vid två tillfällen varav en riktigt sen natt på krogen. När det så var dags att tvätta skjortan innan återlämning blev jag osäker på gradantal i maskinen varpå jag knölade ner den i tvättmedelspåsen "tar hand om det senare"...och där låg den tills igår dvs i dryga tre månader.

Skjortans ägare dvs min vän ringde igår då han var i mitt område för att höra om jag kunde komma ner med skjortan vilket jag gjorde. Till saken hör att när jag drog upp klädesplagget ur tvättmedelspåsen så doftade den verkligen nytvättad, knallar ner och lägger skjortan i baksätet. Hoppar in i bilen och åker med en sväng, betonar doften av nytvättat "känner du vad det doftar härligt?!" och han nickar förnöjsamt till svars (men jag säger absolut ingenting om att jag har tvättat skjortan vilket jag ju inte heller hade gjort).

I morse vid 09.30 väcks jag av ett sms, "Fy faaan vad skjortjäveln stinker". Ett par minuter senare nytt mess "För helvete xx, vi spyr här i bilen, den vidrigaste stank jag känt, vad fan har du gjort med skjortan?"

Jag garvade så jag grät, så att magen värkte....osså ringer killen upp och med upprörd äcklad stämma återger morgonen: Han vaknade, skulle jobba idag varpå han strök den (i hans tro) nytvättade skjortan, kände att det luktade skit medans han strök, doftade på strykjärnet, på strykbrädan men inga tecken på att dessa var källan till odören. Tar med frugan som skall hänga med in till stan på lite shopping under tiden han är på kontoret. Väl i bilen så känner dom båda skitlukten än mer tydligt, sniffar och kopplar efter en stund doften till skjortan. Till saken hör att han är så fruktansvärt känslig för dofter och smuts varpå han kväljer i samma ögonblick allt klargörs och sekunden senare spyr karljäveln i sitt eget knä varpå frugan spyr likväl och detta sker alltså i bilen på Nynäsvägen! Jag frågade om dom spydde kaskader och enligt honom var det visst jävligt grisigt i bilen. Han hulkar och spottar när han berättar detta och i det läget klarar jag inte att hålla emot längre utan skrattar så tårarna rinner. En fullkomligt underbar historia och jag vet ingen i min omgivning som jag hellre hade sett råkat ut för detta än just han.

Givetvis är detta roligare för mig som känner killen i fråga men OJ vilken fantastisk dag jag har haft just tack vare en otvättad skjorta
Senast redigerad av Tegucigalpa 2010-12-05 kl. 17:51.
Citera
2010-12-05, 16:59
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Du måste vara en jävligt äcklig person (invandrare) om skjortan luktar så där.
Citera
2010-12-05, 17:02
Bannlyst
Haha!
Citera
2010-12-05, 17:04
Medlem
Tegucigalpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Du måste vara en jävligt äcklig person (invandrare) om skjortan luktar så där.
Har full förståelse för den reaktionen men nej, jag är svensk och anses nog renlig av min omgivning. Det är just detta som gör hela skjortstanken så förbannat märklig dvs så sjukt kul!
Citera
2010-12-05, 17:11
Medlem
iipods avatar
Utan tvekan en somalies skjorta. HAHA
Citera
2010-12-05, 17:14
Medlem
techmans avatar
Hahaha! Kan se 2 pryda personer sitta i en Volvo v70 och spy varandra i knät på Nynäsvägen. Humor.

Men, den där utekvällen med skjortan måste det ha hamnat matrester och öl/vin/sprit/kiss (bajs?) i mängder på den. Eller så luktar du TS.

Inte ens det underställ som målvakten i mitt hockeylag i gymnasiet hade luktade så illa. Det tvättades inte under hela säsongen.
Senast redigerad av techman 2010-12-05 kl. 17:17.
Citera
2010-12-05, 17:14
Medlem
Tegucigalpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iipod
Utan tvekan en somalies skjorta. HAHA
No no no no fy fy!
Citera
2010-12-05, 17:16
Medlem
Tegucigalpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Hahaha! Kan se 2 pryda personer sitta i en Volvo v70 och spy varandra i knät på Nynäsvägen. Humor.

Men, den där utekvällen med skjortan måste det ha hamnat matrester och öl/vin/sprit/kiss (bajs?) i mängder på. Eller så luktar du TS.
Dom HAR en V70!!! Vad det gäller doften så vete katten var den kommer ifrån. Det är så förbaskat konstigt hur jävla illa den måste ha luktat. Men kanske kiss, inte helt omöjligt.
Citera
2010-12-05, 17:17
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegucigalpa
Dom HAR en V70!!! Vad det gäller doften så vete katten var den kommer ifrån. Det är så förbaskat konstigt hur jävla illa den måste ha luktat. Men kanske kiss, inte helt omöjligt.

Hahaha, kiss! Skön där!
Citera
2010-12-05, 17:26
Medlem
Fludders avatar
Ah, det är såna här trådar som gör mig glad att jag hittade till Flashback för en massa år sedan.
Riktigt rolig story.
Citera
2010-12-05, 21:55
Medlem
kkthxbais avatar
HAHA fyfan vad underbart! Frågan är ju vad du gjorde med den skjortan under ditt fyllekorståg?
Citera
2010-12-05, 23:08
Medlem
nationalizten88s avatar
Har du tvättat under dessa tre månader som skjortan legat i tvättmedelspåsen?
Har du då tagit ur den och lagt tillbaka den varje gång du tvättat?
Har du överhuvudtaget tvättat på tre månader?
Hur luktar din mamma?

Frågorna är många och svaret kommer i nästa avsnitt av Lödder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här